فرهنگی >>  فرهنگی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۴۶۱۹۶

رمانی درباره زندگی شهید سپهبد قرنی منتشر شد

کتاب «بچه‌های کوچه‌ی شهناز» نوشته علی باباجانی به‌تازگی توسط انتشارات سرو موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتشر شده است.
رمان بچه‌های کوچه شهناز با نگاهی به زندگی شهید سپهبد قرنی، به مبارزات مردمی قبل از انقلاب و ورود امام خمینی (ره) به ایران می‌پردازد. همچنین سبک زندگی مردم پیش از انقلاب را هم در این رمان می‌توان دید. علاوه بر این نویسنده در این کتاب به برخی از چهره‌ها و شخصیت‌های مبارز و مذهبی قبل از انقلاب از جمله مرجع عالیقدر شیعیان، آیت‌الله شیخ عبدالنبی عراقی و اولین شهید مشروطه‌ عبدالحمید سجادی می‌پردازد.

رمانی درباره زندگی شهید سپهبد قرنی منتشر شد

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: 
سید منصور پتو را به دیوار کوبید تا روشنایی چراغ به بیرون نرود. فتیله چراغ خوراک‌پزی را بالا کشید و به محمد گفت: «خدا پدرت را بیامرزد. مرا نجات دادی از دود چوب و زغال.» محمد لبخند زد و آرام گفت: «سلامت باشی منصور جان. یک کم آرام‌تر باید حرف بزنیم که کسی صدای ما را نشنود.» خودش را به حلقه دوستانش نزدیک‌تر کرد و آرام ماجرای دزدی تیمور را به دوستانش گفت و نقشه‌اش را برای آنها تعریف کرد. اصغر عقب کشید. به دیوار تکیه داد و گفت: «من نمیام.» سید منصور پرسید: چرا؟ - خب اونجا خونه‌ی جنیه. من می‌ترسم....

این کتاب با شمارگان 200 نسخه و بهای  90 هزارتومان منتشر شده است. علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت سفارش و خرید کتاب با انتشارات سرو موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به شماره  88657026 داخلی (656 و657) تماس بگیرند.

 

منبع: تسنيم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات