حماسه و جهاد >>  مدافعان حرم >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۴۶۸۰۲

فرمانده‌ای که در میدان جنگ به گربه غذا داد

زمانی که «مصطفی بدرالدین» و همراهانش از یکی از نقاط جبهه سوریه به سمت لاذقیه می‌رفتند، گربه‌ای را می‌بینند که وسط راه، لنگان لنگان پیش می‌رود. با اینکه راه امن نبود، دستور داد خودرو را نگه دارند تا به گربه غذا برسانند.

شهید سیدمصطفی بدرالدین با نام جهادی «ذوالفقار» از فرماندهان شاخه نظامی حزب الله لبنان و از دوستان سیدحسن نصرالله و شهیدان عماد مغنیه و حاج قاسم سلیمانی بود. نام او برای دشمن صهیونیستی نامی آشنا بود و به دنبال هر فرصتی برای به شهادت رساندن او می‌گشت. سرانجام هم ذوالفقار حزب الله در ۲۴ اردیبهشت سال ۹۵ در دمشق به شهادت رسید در حالی که آخرین نگاهش به دوست قدیمی خود بود. همسرش فاطمه حرب در برشی از خاطرات اینطور سیدمصطفی را روایت می‌کند:


شهید مصطفی بدرالدین

یکی از همراهان سید تعریف می‌کرد زمانی که از یکی از نقاط جبهه به سمت لاذقیه می‌رفتند، گربه‌ای را می‌بینند که در وسط راه لنگان لنگان می‌رود. سید با اینکه راه امن نبود، دستور داد خودرو را نگه دارند. به همراهان گفت از تون ماهی و آب که همراه داشتیم، چیزی مانده است؟ گفتند بله. سید به آن حیوان اندکی نان و تون و آب دادند و از راه دور کردند و سپس سوار ماشین شدند و به راه خود ادامه دادند. سید بسیار بسیار مهربان بود. با اینکه یک فرمانده نظامی بود، اما عاطفه سیالی داشت.

او از دوستان نزدیک حاج قاسم بود و علاقه زیادی بهم داشتند. حتی دقایقی قبل از شهادت، شهید بدرالدین با سردار سلیمانی جلسه‌ای داشت که عناوین مهمش را در برگه‌ای یادداشت کرد. وقتی مصطفی شهید شد ابوزینب (حاج قاسم) بالای سر او آمد؛ به امید اینکه بلندش کند، شاید ذوالفقار شهید نشده باشد. اما همسرم آخرین نگاهش به ابوزینب بود که شهید شد. بعد از شهادتش حاج قاسم بالای سرش نشست و گریه کرد.

 

منبع:‌ فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات