تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۴۷۴۳۰

یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری و بازداشت ۳۳ فلسطینی

رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که نظامیان اشغالگر صهیونیستی سحرگاه امروز  پنجشنبه 33 فلسطینی از مناطق مختلف کرانه باختری  را بازداشت کردند.

یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری و بازداشت 33 فلسطینی

رسانه‌های فلسطینی  اعلام کردند  که نظامیان صهیونیستی با یورش به منازل فلسطینیان، تعدادی از آن‌ها را بازداشت کردند.

منابع فلسطینی  همچنین تاکید کردند که نظامیان صهیونیستی صبح امروز به اردوگاه « عقبه جبر» یورش بردند.

بر اساس گزارش منابع محلی، نیروهای اشغالگر  صهیونیستی حضور خود را با خودروهای نظامی به سمت اردوگاه تقویت کردند؛اما بعد از چند دقیقه عقب نشینی کردند.

منابع محلی اعلام کردند که جوانان فلسطینی به دنبال یورش نظامیان اشغالگر صهیونیستی به محله «عین اللوزه» در شهرک « سلوان» در جنوب مسجد الاقصی با آنان درگیر شدند.

گروهی از نظامیان اشغالگر اسرائیلی در منطقه زواتا در نابلس هدف تیراندازی قرار گرفتند.

از سوی دیگر شهرک نشینان صهیونیستی تحت حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی به صحن‌های مسجدالاقصی یورش بردند .

از زمان اشغال قدس در سال 1967، نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی دروازه باب المغاربه را تحت کنترل خود درآورده و از این طریق شهرک‌نشینان و نیروهای اشغالگر به صورت روزانه به آن یورش می‌برند در حالی‌که مسلمانان اجازه ورود به مسجد الاقصی را ندارند.

صهیونیست‌های اشغالگر هر روزه به طور دسته جمعی و در دو نوبت صبح و عصر اقدام به تعرض به مسجد الاقصی می‌کنند.

هدف از این تجاوزات مستمر، زمینه سازی برای اجرای طرح شوم تقسیم زمانی و مکانی این مسجد بین مسلمانان و یهودیان است تا در نهایت آنها بتوانند کنترل کامل این مسجد را به دست گرفته و در راستای یهودی سازی و تخریب آن و ساخت معبد کذایی یهود بر روی خرابه‌های آن گام بردارند.

خبرگزاری شهاب نیز نوشت که سال 2023 شاهد تداوم تجاوزات رژیم اشغالگر  صهیونیستی قدس علیه قدس و مسجد الاقصی بودیم  که نشان‌دهنده جنایت آشکار  این رژیم و تداوم طرح‌های یهودی سازی و شهرک سازی آن  بود.

مرکز آمار و اطلاع‌رسانی فلسطین موسوم به «معطی» در گزارشی اعلام کرد که  از آغاز سال جاری میلادی تا کنون  8 فلسطینی ساکن قدس اشغالی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست و شهرک نشینان شهید و 632 نفر نیز  از جمله کودکان، زنان و سالخوردگان زخمی شدند.

بر اساس گزارش این مرکز اطلاع‌رسانی فلسطینی تعداد یورش  شهرک نشینان صهیونیستی به مسجدالاقصی نسبت به سال قبل در مدت مشابه افزایش یافته است که  طی سال جاری (22456) شهرک نشین به مسجد الاقصی هجوم  برده‌اند .

بر اساس این گزارش، در این مدت 127 عملیات تخریب و غارت اموال و مستغلات فلسطینیان ساکن قدس اشغالی انجام شده است. مسئولان رژیم صهیونیستی همچنین 56 منزل فلسطینی را  در این منطقه تخریب کرده‌اند.

میلیون‌ها فلسطینی ده‌ها سال است که تحت شرایط نظامی زندگی می‌کنند و هر روز شاهد نقض حقوق اولیه خودشان هستند. جامعه بین‌المللی همچنان در قبال بازداشت اداری و دیگر اقدامات آپارتایدی رژیم صهیونیستی سکوت می‌کند و این به‌منزله چراغ سبز برای ادامه اشغال سرزمین‌های فلسطینی و نقض حقوق فلسطینیان است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات