صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۴۷۲۵۷

تراژدی کانال مانش

طی سال‌های اخیر، بار‌ها مقامات نظامی و سربازان فرانسوی به قصور در انجام وظایف خود در قبال شهروندان فرانسوی و شهروندان دیگر کشور‌ها متهم شده‌اند، اما به واسطه محاکمه محدود و نمایشی صورت گرفته، در یک حاشیه امن قرار گرفته‌اند!
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif پلیس فرانسه در اقدامی که بیشتر نمایشی تلقی می‌شود، پنج سرباز را در ارتباط با مرگ ۲۷ نفر که روز ۲۴ نوامبر ۲۰۲۱ هنگام تلاش برای رسیدن به بریتانیا در کانال مانش غرق شدند متهم کرده است. چهار شهروند افغانستان و یک ایرانی در میان غرق‌شدگان بودند. این پنج سرباز جزو ۹ نفری هستند که برای بازجویی بازداشت شده‌اند. یک منبع قضایی گفت که آن‌ها به قصور در کمک‌رسانی به قایق آسیب دیده متهم هستند. رسانه‌های فرانسوی گزارش دادند که در زمان حادثه حدود ۱۵ تماس از سوی سرنشینان قایق برای دریافت کمک نادیده گرفته شد.

* آن بدترین فاجعه از این نوع است که در کانال مانش روی می‌دهد. قایق کوچک حامل این افراد اندکی بعد از ترک ساحل غرق شد و فقط دو نفر از سرنشینان آن زنده ماندند. روزنامه لوموند پیش از این گزارش داده بود که مسافران ابتدا در ساعت یک و ۴۸ دقیقه بامداد روز حادثه با مقام‌های مرکز امداد و نجات بخش فرانسوی کانال تماس گرفتند و گفتند که موتور قایق آن‌ها از کار افتاده است. اما مقامات فرانسوی توجهی به درخواست کمک آن‌ها نکردند.

* نکته قابل تامل اینکه اساساً قرار نیست متعاقب ارتکاب این جرم، در آینده‌ای نزدیک مجازاتی جدی شامل حال سربازان شود! طی سال‌های اخیر، بار‌ها مقامات نظامی و سربازان فرانسوی به قصور در انجام وظایف خود در قبال شهروندان فرانسوی و شهروندان دیگر کشور‌ها متهم شده‌اند، اما به واسطه محاکمه محدود و نمایشی صورت گرفته، در یک حاشیه امن قرار گرفته‌اند! این قاعده در خصوص تراژدی کانال مانش نیز صادق است. اطلاعات موجود نشان می‌دهد که متاسفانه، هر ساله تعداد زیادی از افرادی که قصد عبور غیر قانونی از کانال مانش را دارند، غرق شده یا در معرض خطر قرار می‌گیرند، بدون آنکه نیرو‌های فرانسوی و انگلیسی مستقر در دو سوی کانال کمکی به آن‌ها کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات