صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۴۷۴۲۲

تولیت آستان قدس: با "فرهنگ، ادب و مکتب رضوی" می‌توانیم به جهان هویت دهیم

 حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی شب گذشته در آیین اختتامیه بیستمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) بیان کرد: اگر رضایت و خشنودی خداوند متعال را طالب هستیم باید رضایت و خشنودی امام رضا (ع) را تحصیل کنیم.

تولیت آستان قدس: با "فرهنگ، ادب و مکتب رضوی" می‌توانیم به جهان هویت دهیم

تولیت آستان قدس رضوی گفت: به عنوان خادم دستگاه قدسی حصرت ثامن الائمه(ع) از بنیاد بین المللی امام رضا (ع)، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه مجموعه های دخیل که در این عرصه معرفتی، معنوی و هویت بخش قدم می گذارند و همه هنرمندان و آنهایی که داشته های خوب خود را در خدمت حضرت رضا (ع) قرار می دهند تشکر و قدردانی می کنم.

وی با بیان اینکه امام رضا (ع) ظرفیتی بی بدیل و بی نظیری هستند و همه مردم اعم از شیعه و سنی، مسلمان و غیر مسلمان به امام رضا (ع)عشق دارند، افزود:  ما باید از این ظرفیت عظیم استفاده کنیم، امروز دشمنان ما می خواهند از نسل جوان ما هویت زدایی کنند و هویت ایرانی، ملی، دینی و قرانی را بگیرند و اگر ملتی سلب هویت شد، سلطه و استثمار ملت کاری بس سهل خواهد بود.

‌مروی با بیان اینکه با استفاده از فرهنگ، ادب و مکتب رضوی می توانیم به جهان هویت دهیم، گفت: جشنواره بین المللی امام رضا (ع) مورد استقبال همه اقشار هنری و فرهنگی قرار گرفته است و اینها جز عشق به امام رضا(ع)، چیز دیگری نیست.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: هدف از برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا (ع) این است که از طریق عظمت امام رضا (ع)، به نسل جدید هویت دهیم  و اجازه ندهیم دشمنان نوجوان عزیز ما را برباید.

وی افزود: در طول سال، حرم مطهر رضوی در شرایط مختلف هیچ وقت خلوت نیست و سالانه 30 میلیون نفر به این شهر سفر می کنند  و این کرامت و  ظرفیت بزرگی است که باید از این ظرفیت استفاده و هویت سازی کنید که اگر چنین کنید کمترین هزینه را پرداخت و بیشترین بهره برداری را خواهید کرد.

مروی با تاکید بر هویت بخشی به نوجوان و جوان ما به عنوان سرمایه بی نظیر و گرانبها، بیان کرد: ما در کشور خود امام رضا (ع) را داریم که هم از این امام حاجت می گیرند و هم درس زندگی می آموزند.

جشنواره امام رضا(ع) عمومی ترین و بزرگترین رویداد فرهنگی و هنری کشور است

مرتضی سعیدی زاده،مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) نیز اظهارداشت:ما در این جشنواره به موضوع امام رضا (ع) به عنوان گوشه ای از صدر تاریخ نمی پردازیم بلکه از این‌منبع فیض الهی که ولی نعمت معنوی و مادی ما هستند برای حل مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و جهان اسلام کمک می‌گیریم.

وی گفت: جشنواره امام رضا (ع) کمک‌کننده در مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و جهان اسلام است. برای ما جای مباهات است که سرزمین ما میزبان امامی است که در معرض یک تجربه تاریخی عظیم و یک نبرد پنهان سیاسی قرار می گیرد و به برکت تدبیر الهی شیوه حکیمانه را در این همایش بزرگ‌ پیش روی آیندگان قرار می دهد.

مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) افزود: باید از گنجینه عظیم این انسان کامل در تشکیل جامعه اسلامی بهره وافر ببریم و جشنواره بین المللی امام رضا (ع) به عنوان عمومی ترین و بزرگترین رویدادهای فرهنگی  و هنری جمهوری اسلامی ایران است و نمونه بارز فعالیت هنری، فرهنگی و رسانه ای است که از ساختار های دقیق برخوردار است.

سعیدی زاده عنوان کرد: بنیان گذاران جشنواره برای به ثمر رسیدن این جشنواره تلاش زیادی داشتند و با مدیریت دقیق آن توانسته اند تا به امروز موفق عمل کرده و علت آن عشق و ارادت بی حد و حصر به امام مهربانی ها بوده است.

وی با بیان اینکه هیچ رویداد فرهنگی و رسانه ای با چنین وسعت و تبعاتی سراغ نداریم، گفت: به گونه ای که رویدادهای فرهنگی و آیینی این جشنواره باید مورد استناد قرار گیرد لذا نیاز به حمایت ببشتری دارد.

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) گفت: این جشنواره سه فرصت طلایی را پیش روی ما قرار داده است، ابتدا فرصت حضور نیروهای کارآمد، خوش فکر و جوان برای آفرینش یک جریان پربرکت در عرصه فرهنگ و رسانه ذیل نام امام رضا (ع)، فرصت ادای دین و عرض ارادت دستگاه های فرهنگی و رسانه ای به ساحت امام رضا (ع) و فرصت بروز و ظهور عرض دلدادگی به آستان مقدس اهل بیت خاصه امام رضا (ع)در تمام سطوح جوامع فرهنگی و رسانه ای فراهم آورده است.

وی افزود: این فرصت ها بستری فراهم نموده تا ظرفیت عظیمی از نوآوری، توانمندی، استعداد و خلاقیت در این ایام شکوفا شود و  فرهنگ رضوی در عرصه گیتی گسترش پیدا کند و زمینه ای فراهم گردد تا در هر گوشه ای به جوشش آید  و نهری براه بیفتد و فهمی تازه شود.

 

منبع: تسنيم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات