صبح صادق >>  نگاه >> گزارش
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۴۷۷۶۱

مردم امیدوار ضد انقلاب ناامید

پایگاه بصیرت / گروه گزارش

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در پنجمین مقصد دور دوم سفرهای استانی، در سفری دو روزه، روز پنج‌شنبه هفته گذشته به استان آذربایجان شرقی سفر کرد. پیگیری مصوبات سفر قبلی و بازدید از کارخانه‌های بزرگ صنعتی در استان و دیدار با مردم و اقتصاددانان، از جمله فعالیت‌های دولت در این سفر دو روزه بود.
همچنین در این سفر با حضور رئیس‌جمهور جشن احیای 220 واحد تولیدی راکد در استان در محل کارخانه ماشین‌سازی تبریز برگزار و پروژه راه‌آهن «تبریز‌ـ میانه» نیز پس از سال‌ها وقفه افتتاح شد.
رئیس‌جمهور در بدو ورود به استان آذربایجان شرقی، در تشریح اهداف و برنامه‌های سفر خود گفت: «تمدن آذربایجان از کهن‌ترین تمدن‌های ایران اسلامی و پشتوانه عظیم فرهنگی نه فقط برای آذربایجان، که برای ایران اسلامی و جهان اسلام است.»

توسعه صنعت چرم
رئیس‌جمهور در آغاز سفر خود با حضور در شهرک صنعتی چرم شهر، ضمن بازدید از یکی از واحد‌های تولیدی این شهرک از نزدیک در جریان فعالیت‌های آن قرار گرفت. رئیس‌جمهور صنعت چرم را صنعتی ارزآور و اشتغال‌زا عنوان کرد و با تأکید بر ضرورت تأمین نیازهای توسعه صنعت چرم در این استان، دستگاه‌های مسئول را به تأمین سرمایه در گردش، ساخت شهرک صنعتی جدید، نوسازی ماشین‌آلات و تجهیزات این صنعت، همچنین توجه ویژه به مسائل زیست محیطی، رفع آلایندگی‌های تولید و حفظ سلامت مردم مکلف کرد.

افتتاح خط تولید
حضور رئیس‌جمهور در کارخانه تراکتورسازی ایران در تبریز و افتتاح خط تولید شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان به معنای تلاش دولت سیزدهم برای افزایش تولید در کشور است. این خط با ظرفیت تولید سالانه 4 هزار دستگاه انواع خودروی تجاری سبک، سنگین، ون و کشنده در مساحتی به متراژ 5 هزار مترمربع با سرمایه‌گذاری 2 هزار و 800 میلیارد ریالی احداث شده و برای 200 نفر به صورت مستقیم و 300 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی کرده است.
متأسفانه، در دولت قبل کارخانه ماشین‌سازی در روند خصوصی‌سازی دچار افت تولید شد و کارخانه به سمت نابودی حرکت کرد و موجی از ناامیدی در بین مردم و کارگران این کارخانه ایجاد شد. رئیس‌جمهور با اظهار خرسندی از تولیدات جدید کارخانه ماشین‌سازی تبریز پس از تجربه ناموفق خصوصی‌سازی این مجموعه، اظهار داشت: «ما مخالف خصوصی‌سازی نیستیم؛ اما این کار زمانی مطلوب است که باعث رشد و افزایش کیفی و کمّی تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید شود، وگرنه آنچه با عنوان خصوصی‌سازی انجام و باعث بیکاری کارگران و تعطیلی یک واحد صنعتی شد که مایه افتخار تبریز، ایران و کلیت صنعت کشور بود، به هیچ وجه مطلوب نیست.»

بهره‌برداری از سه پروژه آب و برق
حجت‌الاسلام رئیسی در ادامه برنامه‌های دور دوم سفرهای استانی دولت به آذربایجان شرقی، صبح روز جمعه از پروژه آبرسانی به میانه از طریق سد گرمی‌چای، شامل مرحله نخست سد گرمی‌چای، تصفیه‌خانه و خط انتقال 49 کیلومتری بهره‌برداری کرد.
با بهره‌برداری از این پروژه مردم میانه، شهر تَرک و 17 روستای واقع در مسیر از آب شرب سالم و با کیفیت بالا برخوردار شدند. این طرح مهم که به مدت 20 سال راکد مانده بود، پس از سفر رئیس‌جمهور به آذربایجان شرقی و تعیین فرصت یک ساله وی برای رفع تنش آبی جمعیت حدود 120 هزار نفری منطقه، سرعت و شتاب گرفت و با تزریق به‌موقع اعتبارات مصوب، تصفیه‌خانه و خطوط انتقال آن به طور کامل تکمیل و آماده بهره‌برداری شد.
حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی بهره‌برداری از مرکز دیسپاچینگ برق شمال غرب کشور را نیز از دیگر اقدامات مهم دولت در مدیریت انرژی عنوان کرد و نقش این مرکز در تبادل برق با کشورهای همسایه را حائز اهمیت دانست.

مردم امیدوار، ضد انقلاب ناامید
در جریان سفر استانی دولت به استان آذربایجان شرقی شاهد استقبال گرم و خیره‌کننده مردم از دولتمردان به ویژه حجت‌الاسلام رئیسی بودیم. این استقبال در حالی صورت گرفت که دشمنان کشورمان سعی کرده بودند با ایجاد بحران‌های امنیتی و اقتصادی مردم را نسبت به آینده ناامید کرده و در نتیجه بین انقلاب و افکار عمومی فاصله بیندازند. از این‌رو با انباشت بحران‌های معیشتی که نتیجه یک دهه عقب‌ماندگی و درجا زدن کشور از یک‌سو و آشوب‌های خیابانی از سوی دیگر است، باعث شده بود محور صهیونیستی‌ـ آمریکایی در کنار سلطنت‌طلبان و منافقین با امیدواری نسبت به آینده به دنبال برنامه‌ریزی برای ضربه زدن بیشتر به امنیت، اقتصاد و روان جامعه ایرانی باشد. در این وضعیت دشمن تلاش می‌کرد با کوبیدن بر طبل ناکارآمدی‌ها مردم را نسبت به آینده ناامید کند. استقبال خیره‌کننده مردم آذربایجان شرقی در وضعیت کنونی از رئیس‌جمهوری کشورمان نشان داد، تمام رفتارهای ضد ایرانی دشمن در ناامیدسازی جامعه با شکست روبه‌رو شده و امید در جامعه زنده است. بنابراین، کسانی که در ماه‌های گذشته در این توهم بودند که میان مردم و نظام یک گسست ترمیم‌ناپذیر شکل گرفته، این بار شاهد تراکم جمعیتی بودند که بر خلاف تصورات آنها در حال استقبال از دست‌اندرکاران نظام بودند. اظهارنظرهای گوناگونی که در حین سفر رئیس‌جمهور به تبریز در بین مردم صورت می‌گرفت، نشان می‌داد افکار عمومی از روند اجرایی شدن مصوبات دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان راضی هستند و نسبت اعتماد مردم به دولت و در نتیجه به نظام رو به افزایش بوده و عمل به وعده‌های دولت و حضور دولتمردان بدون واسطه در بین مردم، شاخصه‌های همراهی و همدلی مردم و مسئولان را افزایش داده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات