صبح صادق >>  جهان >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۴۷۸۰۴

11 هزار نیروی سرکوب

هفته گذشته بار دیگر هزاران نفر در سراسر فرانسه به خیابان‌ها آمدند و علیه طرح بازنشستگی دولت اعتراض کردند که این تجمعات در برخی مناطق به خشونت کشیده شد. برای چهاردهمین بار در سال جاری میلادی، هزاران فرانسوی در سراسر این کشور در اعتراض به اصلاحات بحث‌برانگیز بازنشستگی دولت تظاهرات کردند. اعتصابات و تظاهرات در بسیاری از شهرها وجود داشت و ترافیک هوایی و حمل‌ونقل ریلی به شدت تحت تأثیر قرار گرفت. بر همین اساس، گفته می‌شود در زمان اعتراضات بیش از 11 هزار افسر پلیس در خیابان‌ها حضور داشته‌اند.
معترضان مانند همه موارد قبلی به خیابان‌ها آمدند تا خشم خود را از افزایش سن بازنشستگی از 62 به 64 سال تخلیه کنند. برخی از آنها این طور می‌گفتند که آنها تمام زندگی خود را سخت کار کرده‌اند، برخی می‌گویند احساس «فرسودگی» کرده‌اند و اکنون دولت دو سال از حقوق بازنشستگی آنها را می‌گیرد. همچنین بسیاری هنوز از اینکه «الیزابت بورن»، نخست‌وزیر فرانسه اصلاحات پارلمانی را بدون اکثریت کافی تصویب کرد، عصبانی هستند. آنها احساس می‌کنند از طرف دولت مورد بی‌احترامی قرار گرفته‌اند. البته معترضان می‌دانند که تلاش‌های آنها در واقع تا آنجا که به هدف مربوط می‌شود، بیهوده است. این اصلاحات قانونی است و قرار است در ماه سپتامبر اجرایی شود. دو مصوبه اول برای اجرا منتشر شد. اعضای حزب «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه بار دیگر تأکید کردند که این موضوع از نظر سیاسی به پایان رسیده است.
«لوران برگر» رئیس اتحادیه میانه رو CFDT البته مخالف این روند است و در این باره می‌گوید: «رئیس‌جمهور اگر فکر می‌کند که این موضوع در ذهن مردم تمام شده است، اشتباه می‌کند. این درست نیست.» با این حال، برگر اعتراف کرد که این احتمالاً آخرین روز اقدام از این نوع بود. به گفته وی، مسابقه به پایان می‌رسد؛ اما مقاومت اشکال دیگری به خود خواهد گرفت.

نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات