صبح صادق >>  راهبرد >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۴۸۰۷۸

موعودگرایی در برابر مادی‌گرایی

پایگاه بصیرت / حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی
اکنون بیش از هفتاد سال از پیدایش رژیم صهیونیستی می‌گذرد. کارنامه سیاه این رژیم نشان می‌دهد، آنچه در این چند دهه بروز و ظهور داشته، اندیشه و تفکر ماکیاولیستی و متکی به مبانی و اصولی است که در پروتکل مذکور آمده است. این پروتکل را انتشارات آستان قدس رضوی در 790 صفحه به چاپ رسانده است.
جنایات رژیم صهیونیستی و تجاوزات این رژیم در جای‌جای منطقه با محوریت رژیم آمریکا، به ویژه ددمنشی و جنایات در قبال مردم مظلوم فلسطین، قتل عام‌ها، ترورها و سلطه غاصبانه بر سرزمین فلسطین چهره تاریخ را سیاه کرده و لکه ننگی بر پیشانی رژیم‌های آمریکا و اروپا در پدیداری و حمایت از این رژیم است. انقلاب اسلامی ایران به یقین نقطه عطف مهمی در تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و سونامی بود که مسیر تاریخ را تغییر داد و خط بطلانی بر طرح‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت دشمنان اسلام و ملت مسلمان کشید و شکست‌های سلسله‌واری را بر قدرت‌های آمریکایی و اروپایی تحمیل کرد.
مقایسه سی سال عملکرد تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی قبل از انقلاب و شکست‌های پی‌درپی در چهل سال پس از انقلاب بیان‌کننده تأثیرگذاری زیربنایی انقلاب ایران در عرصه منطقه و بین‌الملل است. عملکرد سی ساله رژیم صهیونیستی پیش از انقلاب همواره با موفقیت و تصرف سرزمین‌های بیشتر و عقب‌نشینی برخی رژیم‌های منطقه همراه بود، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، رژیم صهیونیستی نه تنها هیچ موفقیّتی نداشت؛ بلکه در همه عرصه‌ها با شکست خفت‌باری مواجه شد. خروج خفت‌بار از جنوب لبنان، شکست سخت در جنگ 33 روزه و تهاجم به لبنان برای حذف حزب‌الله از صحنه و شکست‌های پی‌درپی در تهاجم به غزه نمونه‌ای از ده‌ها مورد شکست این رژیم است. مقایسه آن روز که آمریکا و اروپا با غرور و نخوت در صدد سلطه این رژیم جعلی بر منطقه از نیل تا فرات برای مقابله با خیزش‌های اسلامی و غارت منابع مسلمین بودند، با مقایسه امروز که رژیم خود را در یک حصار و چهار دیواری پنهان کرده، مبین نقش انقلاب اسلامی در تقابل با نقشه‌های استعماری استکبار جهانی است.
آن روز که رژیم صهیونیستی خود را یکه‌تاز عرصه نظامی و امنیتی منطقه به شمار می‌آورد تا امروز که صدای هشدار سردمداران رژیم درباره فروپاشی رژیم جعلی از درون و فاصله بین این دو صحنه، سند محکمی بر نقش بزرگ و زیربنایی رهبری انقلاب و ملت ایران برای مقابله با استکبار جهانی است. واقعیت این است که مسئله ما با رژیم صهیونیستی و آمریکا تنها مسئله فلسطین نیست؛ بلکه مسائل ما اساسی‌تر از موضوع فلسطین است و آن از یک‌سو موعودگرایی و جهات‌گرایی با تکیه بر ایدئولوژی و تکنولوژی توسط جریان مسیحیت صهیونیسم با محوریت آمریکا و رژیم صهیونیستی برای مقابله با اندیشه مهدویت و از سوی دیگر مدعای جمهوری اسلامی در مورد موعودگرایی حقیقی و جهان‌گرایی واقعی با تکیه بر جهان‌بینی و ایدئولوژی اسلامی و فناوری در راستای تحقق تمدن بزرگ اسلامی است که تکلیف و رسالت سنگینی به عهده رهبر معظم انقلاب و ملت انقلابی ایران در تقابل با این پدیده‌ها قرار دارد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات