فرهنگی >>  دین >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۴۸۱۷۷

اعلام برائت از آمریکا و اسرائیل یکی از مهمترین اعمال حج است

 دکتر حسین شاه‌آبادی، استاد و کارشناس اسلامی، در قالب یادداشتی به آثار بسیار حج در شکل‌دهی و تقویت روابط میان برادران مسلمان پرداخته است.

اعلام برائت از آمریکا و اسرائیل یکی از مهمترین اعمال حج است

در مورد مناسک و عبادتهای حج خوب است به فرمایشات مقام معظم رهبری در این باره دقت کنیم. ایشان در پیامی درباره حج فرموده‌اند: «حج عبادت است و ذکر و دعا و استغفار، اما عبادتی و ذکر و استغفاری در جهت ایجاد حیات طیبه امت اسلامی و نجات آن از زنجیرها و غل‌های استعباد و استبداد و خداوندان زر و زور.» به همین دلیل است که برائت از آمریکا و صهیونیسم و نفی ولایت استکبار یکی از نکات مهم در مراسم حج است.

به نظر می‌رسد این عمل یکی از مهمترین اعمال حج است و در شرایط امروز دنیا که مردم مظلوم فلسطین تا این اندازه مورد ظلم و آزار رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند، حاجیان باید برای فرج امام زمان (عج) که گشایش کار همه مسلمانان و اهل عالم است دعا کنند و در عین برائت از مشرکین پیام اسلام‌خواهی و دوری از استکبار را به گوش همه مردم دنیا برسانند.

حج تمتع مراسم بزرگی است که همه مردم دنیا و حکومت‌های جهانی به آن توجه می‌کنند. پیام‌هایی که حاجیان در حین مراسم حج تمتع به گوش مردم دنیا می‌رسانند موردی نیست که از دشمنان اسلام از جمله رئیس جمهور رژیم صهیونیستی و آمریکا و انگلیس پنهان بماند.

البته ممکن است آنها در ظاهر نسبت به شعارهای ضد استکبار مسلمانان در حج بی‌توجه و غافل باشند، اما خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های آنها هم این گونه پیام‌ها را برای مردم و مسئولانشان مخابره می‌کنند. به همین دلیل است که تأکید می‌کنیم حاجیان در مراسم حج تمتع امسال توجه ویژه‌ای نسبت به وضعیت مظلومان عالم از جمله مردم فلسطین داشته باشند و در حین دعا برای آنها، مراسم برائت از مشرکین و استکبار را با شور بیشتری انجام بدهند.

همان طور که مقام معظم رهبری تأکید کرده‌اند که: «این است حجی که از پایه‌های دین به شمار رفته و امیرالمؤمنین امام علی (ع) آن را علم اسلام و جهاد هر ناتوان و برطرف‌کننده فقر و تنگدستی و مایه تقرب و نزدیکی اهل دین به یکدیگر شمرده است و این است آن حجی که بندگان مجاهد خدا، همه ساله از ایران با شوق و شور بدان روی می‌آورند و برائت از آمریکا و صهیونیسم و نفی ولایت استکبار و شعار برای تعمیم ولایت الهی را شرط اصلی آن می‌شمرند، و این است آن حجی که سیلی‌خوردگان از اسلام و انقلاب و در رأس آنان آمریکای جنایتکار از آن احساس خطر می‌کنند.»

اگر این گونه موارد مورد توجه حاجیان باشند، ان‌شاءلله مراسم حج تمتع امسال زمینه‌ای برای کاهش ظلم و فشار بر امت‌های مسلمان در غزه، سوریه و عراق و سایر مردم مسلمان جهان خواهد بود.

 

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات