اقتصادی >>  اقتصاد بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰  ، 
کد خبر : ۳۴۸۲۳۴

روابط کارگزاری سوئیفت روسی با پلت‌فرم‌های داخلی برقرار شد

 رحمت‌الله خرمالی مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت در نشست نمایشگاه کشورهای عضو اتحادیه اروسیا اظهار داشت: نمایندگی بانک روسی برای توسعه روابط تجاری میان ایران و روسیه راه‌اندازی شده که تسهیل‌کننده امور برای تجارت میان ایران با روسیه و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا است.

روابط کارگزاری سوئیفت روسی با پلتفرم‌های داخلی برقرار شد

وی افزود: 5 بانک ایرانی برای همین منظور به‌عنوان کارگزار انتخاب شدند و عملیات بانکی را انجام خواهند داد.

مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ادامه داد: علاوه بر کالاهای کشاورزی که ایران از گذشته به روسیه صادر می‌کرد با توجه به ضریب نفوذ بالایی که در این کشور داریم امیدواریم محصولات مختلف بیشتری به این کشور و دیگر کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا صادر کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تجارت آزاد با اوراسیا و صفر شدن تعرفه تجاری 90 درصد از کالاها ابراز کرد: ما نظر خود را در این ارتباط به اوراسیا ارائه داده‌ایم و اوراسیا به‌دنبال خروج برخی از کالاها از لیست ترجیحی است و با پایان کارهای تکنیکی، تجارت ترجیحی با این کشورها شکل می‌گیرد.

خرمالی در پاسخ به سؤال خبرنگار درباره وضعیت بهره‌گیری ایران از سوئیفت روسی گفت: روابط کارگزاری بانکی با پلت‌فرم‌های داخلی برقرار شده است اما این‌که تبادلی صورت گرفته یا خیر هنوز اطلاعی نداریم و بانک مرکزی در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

 

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات