صبح صادق >>  مجازستان >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۴۸۷۶۸

نکته‌گرام

مهدی فضائلی، فعال سیاسی: چند روز است فرانسه به شدت ملتهب و به تعبیر مقامات این کشور درگیر جنگ است! نشنیده‌ام کشور یا رسانه‌‌ای از بیرون آتش بیار معرکه شده باشد و نقش محرک یا سازماندهی معترضان را ایفا کند یا از آنها حمایت کند؛ شما شنیده‌‌اید؟

مرتضی رمضانی، کاربر فضای مجازی: سؤال؛ اسم پسری که به دست پلیس فرانسه کشته شد رو می‌دونید؟!(بدون سرچ کردن). آیا اسم اون پسر ترند شبکه‌های اجتماعی شد؟! رسانه برای شما تصمیم می‌گیره شما به چی فکر کنید، در مورد چی حرف بزنید، اونا تصمیم می‌گیرن آدم بد کی باشه و آدم خوب کی باشه.

احسان حسینی، کارشناس اقتصادی: طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، درآمد نفتی ایران در پنج ماهه نخست سال ۲۰۲۳، ۱۸ میلیارد دلار بوده است؛ یعنی حدود 1/6 میلیون بشکه در روز. پیشتر مؤسسه آمریکایی SVB هم رقم فروش نفت ایران در ماه می را 1/93 میلیون بشکه برآورد کرد. عجیب است که برجامیون حرف آمریکایی‌ها را قبول نمی‌کنند!

محمد اکبرزاده، فعال مجازی: در کنار کلاس‌های داوری و مربی‌گری، یه کلاس سواد رسانه با تدریس کیلین امباپه برای سلبریتی‌هامون برگزار کنیم. ستاره تیم ملی فرانسه دقیق نوشته که خشم مردم رو درک می‌کنه، ولی شکل اعتراض رو نه! و گفته این اموالی که تخریب می‌شه اموال خود مردمه! ایجاد ناامنی در هیچ‌جای دنیا «راه‌حل» نیست.

عطاءالله مهاجرانی، فعال سابق سیاسی: درست همین جاست که مکرون لای در مانده است! به آشوب‌طلبان فرانسوی اعتراض کرده و آنها را متهم می‌کند که از کشته شدن جوان فرانسوی که با تیر مستقیم پلیس فرانسه کشته شد، سوء‌استفاده کرده‌اند، اما آشوب‌طلبان ایرانی را که سوار موج ژینا شدند، تشویق می‌کرد! یکی نغز بازی کند روزگار... .

هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان: مجوز پلیس سوئد در اهانت به قرآن کریم، با بهانه «آزادی‌بیان»، به ابتذال کشیدن آزادی‌بیان و حقوق بشر است. صادرکنندگان چنین مجوزهایی باید بدانند، برانگیختن خشم و غیرت بیش از دو میلیارد مسلمان در سراسر جهان، نقاب صلح‌طلبی از چهره کریه آنها برخواهد داشت.

کاظم غریب‌آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر: امانوئل مکرون هشدار داده است که تجمعات را سرکوب می‌کند. موضع او را درباره شرایط مشابه در کشورهای دیگر فراموش نکنیم. پاسخ وحشیانه به اعتراض‌ها پرسش‌هایی را درباره تعهد آنها به حقوق بشر ایجاد می‌کند و مهم است که کشورها، مسائل داخلی خود را پیش از موعظه دیگران درباره حقوق بشر، در اولویت قرار دهند.

محمد صرفی سردبیر تهران‌تایمز: پلیس فرانسه از رژیم صهیونیستی برای سرکوب اعتراضات درخواست کمک کرده است. تعجبی هم ندارد. این رژیم با وحشت آفرینی و سرکوب تأسیس شد و طی ۷۵ سال اخیر نیز همین راه را پیموده است. این خبر مهم و قابل تأمل، برای رسانه‌های غربی هم ظاهرا ارزش پرداختن ندارد. البته این هم تعجبی ندارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات