سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۴۸۹۸۶

سردار غلامرضا سلیمانی: ۵۰ هزار محله اسلامی در طول ۵ سال تشکیل می‌شود

سردار غلامرضا سلیمانی عصر امروز (دوشنبه، ۲۶ تیرماه) در آیین اختتامیه نمایشگاه عملکرد و پیشرفت تحقق محله اسلامی بسیج، گفت: بعضی از قرارگاه‌های نمونه شهرستان‌ها دستاورد‌های خود را در چارچوب تحقق محله‌های اسلامی طی نمایشگاهی ارائه کردند.

سردار غلامرضا سلیمانی: ۵۰ هزار محله اسلامی در طول ۵ سال تشکیل می‌شود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: بسیج به‌عنوان تشکیلات مردمی که امام خمینی (ره) آن را بنیان گذاشتند و در زعامت امام‌ خامنه‌ای شاخ و برگ‌های بسیاری یافت، محل خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها شده است.

وی با بیان اینکه یکی از خلاقیت‌های ذیل بسیج تحقق محله‌های مردم‌سالار اسلامی بود؛ تصریح کرد: چون فرمان اعتلای بسیج در حال تهیه بود؛ لذا با بررسی‌ که انجام شد، بر اساس زیست‌بوم محلات مشخص شد که ۵۰ هزار محله وجود دارد؛ بنابراین مقرر شد که ۵۰ هزار محله اسلامی تشکیل شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بر این اساس، پس از صدور فرمان اعتلای بسیج با کمک هیأت اندیشه‌ورز عالی بسیج و مسئولان استان‌ها و با الگوگیری از تجربیات موفق در شهرستان‌ها، طرح محلات اسلامی را تهیه کردیم و به واسطه آن در طی سال ۱۴۰۱ حدود ۱۳ هزار مسجد این مسیر را انتخاب کردند و امسال مسیر برای ۱۶ هزار مسجد پیش‌بینی شد.

وی ادامه داد: البته قرار است در طول پنج سال ۵۰ هزار محله اسلامی را محقق سازیم و این یعنی تعداد محلات اسلامی باید رو به توسعه باشد تا بتوانیم طی مدت یادشده به عدد مورد نظر دست یابیم؛ همچنین از مسئولان کشور هم باید مطالبه کنیم تا این محلات را حمایت کنند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه از مجموع ۷۰ هزار پایگاه بسیج، ۴۵ درصد پایگاه‌ها آماده تحقق محلات اسلامی هستند؛ تاکید کرد: بر این اساس هر پایگاه الف که بتواند این طرح را اجرا کند به پایگاه ویژه ارتقا می‌یابد که این ارتقا مزایایی را در تخصیص امکانات برای پایگاه در پی‌ خواهد داشت.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات