صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۴۹۴۹۴

ادای احترام اژه‌ای به مقام شامخ شهدای جنایت تروریستی ۴ آبان

 حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در بیست‌وسومین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، امروز دوشنبه ( 16 مرداد) در سفری غیر رسمی وارد شیراز مرکز استان فارس شد.

رئیس قوه قضائیه وارد شیراز شد/ ادای احترام اژه‌ای به مقام شامخ شهدای جنایت تروریستی 4 آبان

ادای احترام رئیس قوه‌قضاییه به مقام شامخ شهدای جنایت تروریستی

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای سپس در محل به شهادت رسیدن زائرین حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) در جنایت تروریستی 4 آبان 1401 حاضر شد و پس از آن با حضور بر سر مزار شهدای این جنایت تروریستی، به مقام شامخ آن‌ها ادای احترام کرد.

رئیس دستگاه قضا سپس با جمعی از زائران حرم حضرت احمد بن موسی (ع) در فضایی صمیمی به گفتگو پرداخت و مسائل آن‌ها را استماع کرد.

رئیس قوه قضاییه در جریان سفر به استان فارس، رفع مسائل و مشکلات بنگاه‌های تولیدی و مسائل ثبتی این استان را در دستور کار خواهد داشت.

مشکلات مرتبط با واحد‌های قضایی استان را برطرف می‌کنیم

رئیس دستگاه قضا در بدو ورود به شیراز در جمع خبرنگاران بیان داشت: حل مسائل مرتبط با بنگاه‌های تولیدی استان فارس در راستای تحقق شعار سال و کمک به دولت در این جهت، از اهداف سفر استانی امروز است؛ بر همین اساس گزارشاتی پیرامون بخشی از مشکلات واحد‌های تولیدی استان فارس به دولت ارائه شد و دولت نیز موضوع را اجابت کرد و هیئت‌هایی را طی مدت اخیر به منظور رفع موانع تولیدی به این استان اعزام کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: در جریان سفر امروز به استان فارس تلاش خواهیم کرد مسائل مربوط به حوزه ثبت اسناد استان را مرتفع کنیم. همچنین در راستای مسائل محیط زیستی استان نیز آن مقدار که دستگاه قضایی می‌تواند کمک‌رسان باشد، اهتمام خواهیم داشت.

قاضی‌القضات بیان داشت: در جریان سفر امروز به استان فارس، تمهید مقدمات برای رفع آن دسته از مسائل حقوقی و قضایی به ویژه در حوزه اطاله دادرسی‌ها و رسیدگی به پرونده‌هایی که دارای شاکیان زیاد هستند، مدنظر خواهد بود.

شایان ذکر است در بدو ورود حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، فرزند شهید مدافع حرم «شجاعت علمداری» به نمایندگی از خانواده معظم شهدا و مردم استان فارس، مَقدم رئیس قوه قضاییه و هیئت همراه را گرامی داشت.

جزئیات سفر رئیس قوه قضائیه به شیراز

سفر امروز رئیس عدلیه به استان فارس دارای وجه و رویکردی مسئله‌محور و تخصص‌گرایانه در قبال برخی مسائل است که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا بویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه و کمک به رشد تولید می‌شود؛ بر همین اساس، ریاست قوه قضاییه در جریان این سفر، رسیدگی‌ها، بازدیدها و سرکشی‌های مهمی را از برخی مراکز در دستور کار خواهد داشت.

شایان ذکر است حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در دهم تیرماه سال 1400 تاکنون به صورت رسمی و در صدر هیئت‌عالی قضایی به استان‌های ایلام، قزوین، خوزستان، گلستان ، خراسان‌رضوی، سیستان‌وبلوچستان، قم، یزد، خراسان جنوبی، زنجان ، مرکزی، اصفهان، البرز وکردستان سفر کرده است.

ریاست دستگاه قضا در دوره جدید علاوه بر سفرهای رسمی استانی که به همراه هیئت عالی قضایی انجام می‌شود، سفرهایی غیررسمی و بدون تشریفات را هم در برنامه کاری خود گنجانده‌ است؛ استان‌های البرز، اصفهان، هرمزگان، بوشهر، کرمان ، خراسان رضوی، خراسان شمالی و مازندران نیز استان‌هایی هستند که رئیس قوه قضاییه طی مدت اخیر بدون انجام تشریفات به آن مناطق سفر کرده است. 

سفر امروز به استان شیراز، نهمین سفر بدون تشریفات رئیس قوه قضاییه است.

نقطه اشتراک تمام سفرهای استانی رئیس عدلیه در دوره جدید -اعم از سفرهای رسمی همراه با هیئت عالی قضایی و سفرهای غیررسمی و بدون تشریفات- انجام ملاقات‌ها و دیدارهای مستقیم و بلاواسطه با متن مردم در سراسر ایران اسلامی و رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی آنها و همچنین  اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و تخصص‌گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود است که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا بویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه می‌شوند.

محسنی‌اژه‌ای در بدو ورود به فرودگاه شیراز از سوی مقامات استان فارس از جمله نماینده ولی‌فقیه و استاندار مورد استقبال قرار گرفت و طی سخنانی، استان فارس را استان ادبیات و شعر دانست که مفتخر به وجود مضجع مطهر حضرت احمد ابن موسی(ع) است.

رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: در جریان سفر به استان فارس تلاش خواهیم کرد مسائل و مشکلات مرتبط با واحدهای قضایی استان را برطرف کنیم. حل مسائل مرتبط با بنگاه‌های تولیدی استان فارس در راستای تحقق شعار سال و کمک به دولت در این جهت، از اهداف سفر استانی امروز است؛ بر همین اساس گزارشاتی پیرامون بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی استان فارس به دولت ارائه شد و دولت نیز موضوع را اجابت کرد و هیئت‌هایی را طی مدت اخیر به منظور رفع موانع تولیدی به این استان اعزام کرد.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: در جریان سفر امروز به استان فارس تلاش خواهیم کرد مسائل مربوط به حوزه ثبت اسناد استان را مرتفع کنیم. همچنین در راستای مسائل محیط زیستی استان نیز آن مقدار که دستگاه قضایی می‌تواند کمک‌رسان باشد، اهتمام خواهیم داشت. در‌ جریان سفر امروز به استان فارس، تمهید مقدمات برای رفع آن دسته از مسائل حقوقی و قضایی به ویژه در حوزه اطاله دادرسی‌ها و رسیدگی‌ به پرونده‌هایی که دارای شاکیان زیاد هستند، مدنظر خواهد بود.

شایان ذکر‌ است در بدو ورود حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، فرزند شهید مدافع حرم «شجاعت علمداری» به نمایندگی‌ از خانواده معظم شهدا و مردم استان فارس، مَقدم رئیس قوه قضاییه و هیئت همراه را گرامی‌ داشت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات