سیاسی >>  مجلس >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۵۰۱۰۶

پاسخ قالیباف به یک سؤال مهم؛ تأثیر اقدامات مجلس کجاست!؟

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در بخشی از سخنان خود در مجمع عالی فرماندهان سپاه پاسداران گفته است: مدیون خون شهدا و شما باشم اگر روزی کمتر از ۱۷ ساعت کار کنم و در طول ماه ۲ روز اتفاق نمی‌افتد که نماز صبح را در خانه خود بخوانم بلکه مستقیم وارد محیط کار می‌شوم و همانند دوران دفاع مقدس کار خود را انجام می‌دهم.

پاسخ قالیباف به یک سؤال مهم؛ تأثیر اقدامات مجلس کجاست!؟

 او می‌افزاید: ممکن است شما بگویید آثار این اقدامات چه بوده است، اما توجه کنیم که وظیفه ما قانونگذاری بوده و اجرای قانون در حوزه اجرایی است. این دستور مقام معظم رهبری است که فرمودند تفکیک قوا وجود دارد و باید آن را رعایت کرد. 

*تدقیق در کارنامه مجلس یازدهم نشان می‌دهد که این مجلس بر اساس مصوبات مهمی و مردمی که تاکنون به آنها پرداخته؛ توانسته یک مجلس تراز انقلابی باشد.

حقیقتی که می‌توان در قوانین مهمی مثل افزایش حقوق سربازان، تصویب قانون جوانی جمعیت، قوانین 3 گانه ویژه مسکن و اجاره، قانون رتبه‌بندی، قانون کالابرگ و... آنرا متبلور دید.

لکن مردم، متفکرین و فعالان جامعه باید در جریان باشند که مجلس سر سوزنی هم اختیار اجرایی در قبال هیچیک از این قوانین ندارد و همانطور که قالیباف نیز به درستی اشاره می‌کند؛ اجرای قوانین مربوط به حوزه اجرایی و قوه مجریه است.

به دیگر سخن اینکه اگر قانون خوب "اخذ مالیات از خانه‌های خالی" تاکنون عملا اجرا نشده و یا در بحث اجرای قانون کالابرگ شاهد تغییر در متن مصرح قانون مجلس هستیم؛ مجلس در این زمینه نمی‌تواند پاسخگو باشد و مصلحت هم ایجاب دیگری ندارد.

تبیین دستاوردهای مجلس یازدهم و عملکرد جهادی و انقلابی آن از مصادیقی است که می‌تواند دستاوردهای "رأی خوب" را به مردم معرفی کند و از طرفی مشارکت بیشتری را نیز در انتخابات مجلس جدید در سال جاری سبب شود.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات