صبح صادق >>  راهبرد >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۵۰۸۷۴
رضایی، خوشنویس فعال در موکب اربعین

کار فرهنگی برای اربعین اثر عمیق‌تری دارد

هنرمند خوشنویس، علی رضایی ۴۲ ساله اصالتاً اهل استان قم است که دو سال است در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کند.
وی می‌گوید: «به عنوان خطاط هم در تهران، هم در قم و هم در خارج از کشور به صورت شخصی نمایشگاه داشته‌ام. از طریق برچسب‌هایی که تولید شده و اثر بنده هم هست و دو سه تا تابلویی که دیدم، خیلی خوب توانسته‌ایم با مخاطبان ارتباط برقرار کنیم. اگر اثری که خطاطی می‌کنیم، به زوار بدهیم در مسیر آسیب می‌بیند؛ ولی با این برچسب‌ها نه تنها خراب نمی‌شود، بلکه روی کوله و لباس ماندگارتر شده و به یادگار می‌ماند و کار فوق‌العاده‌ای است.»
این هنرمند اضافه کرد: «همه زحمت می‌کشند و هر کاری هم تأثیر خودش را دارد. کسی که یک ظرف آب می‌دهد یا پولش را در این راه خرج کرده، کار او هم اثر دارد، البته اثر کار فرهنگی و هنری عمیق‌تر و ماندگارتر است.
طرف لباس مشکی تنشه، میره لباسش رو عوض می‌کنه و میاد اینجا رو لباسش برچسب می‌زنه و تا زمانی که این لباس و چفیه هست؛ ماندگاره و تأثير زیادی داره. »
کسانی که متولی کار فرهنگی هستند یا کمک می‌کنند، کارشان برای اربعین برنامه‌ریزی شده نیست! اولین چیزی که به ذهن‌شان می‌رسد، خوراکی است که می‌توانند در این زمینه بیشتر کار کنند و متولیان فرهنگی ما خیلی حواس‌شان به این قضیه نیست.
گفتنی است، برای بخش فرهنگی اربعین متأسفانه خیلی کم کار شده و در همه حوزه‌ها، چه رسانه، چه بخش‌های مختلف لازم است طراحی و برنامه‌ریزی جدی صورت گیرد.
امیدواریم که حرکت‌های مشابه باعث شود تیم‌هایی شکل بگیرد که با هر حداقل پنجاه موکب یک کار فرهنگی فاخر هم ان‌شاءالله انجام دهیم و آینده هم داشته باشیم. من از ابتدای مسیری که آمدم، متأسفانه موکب فرهنگی فاخر دیگری ندیدم یا کم دیدم.

حسین شهابی- خبرنگار

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات