سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۵۰۹۵۴

رئیسی: عدالت در پرتو تعلیم و تربیت شکل می‌گیرد

رئیس جمهور با بیان اینکه عدالت در پرتو تعلیم و تربیت شکل می‌گیرد، گفت: توسعه اخلاق حرفه‌ای در تمام مشاغل به ویژه در حوزه تعلیم و تربیت بسیار اهمیت دارد؛ این حرفه نماد اخلاق است و باید باشد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در همایش مدیران آموزش و پرورش که امروز یکشنبه (26 شهریور) برگزار شد ضمن تبریک روز اول ماه ربیع الاول گفت: نقش مدیران در شکل گیری شخصیت و هویت دانش آموز و در تعلیم و تربیت نقش بی بدیلی است، نگاه مدیران برای ایجاد تحول بسیار مهم است.

رئیسی: عدالت در پرتو تعلیم و تربیت شکل می‌گیرد

وی افزود: شرط انجام مدیریت موفق هدف دار بودن برنامه داشتن کنترل و نظارت همواره نسبت به فرایندها و بکارگیری همه ظرفیت ها در جهت رسیدن به هدف است.

رئیس جمهور خطاب مدیران تصریح کرد: شما در مدیریت صاحب نظر هستید در مدیریت فرهنگ دینی ما با سایرین علی الرغم مشابهات، تفاوت هایی دارد.

رئیسی ادامه داد:  رتبه‌بندی فعلی مقدمه‌ جایگاه معلمان است. اولین شرط تحول، «باور به تحول» است. مدیران وضع موجود را ببینند و وضع مطلوب را ترسیم کنند؛ باید فاصله میان وضع موجود و مطلوب، کم شود.

وی افزود: اساس رتبه‌بندی معلمان فقط مربوط به مسائل مالی نیست، اساس رتبه بندی دانش افزایی معلمان و انتقال دانش به دانش‌آموزان است.

 رئیس جمهور با بیان اینکه مدیران آموزش و پروش نقش‌آفرین‌ترین افراد در تحقق ایجاد تحول در آموزش و پروش هستند،گفت: محور تحول در آموزش و پرورش مدرسه است و این تحول باید به سند تحول آموزش و پرورش مستند شود.

رئیسی تصریح کرد: نقش مدیران مدارس در شکل‌گیری شخصیت و هویت دانش آموزان و تعلیم و تربیت آنان بی بدیل است.

وی افزود: شرط تحول، تحول شناختی، تحول فرآیندی و تحول نهادی است؛ در انجام این تحول اولین شرط باور به تحول است، دیدن وضع موجود، ترسیم وضع مطلوب و کم کردن فاصله میان وضع موجود و مطلوب از مهمترین وظیفه مدیران آموزش و پروش است.

رئیس جمهور با بیان اینکه عدالت در پرتو تعلیم و تربیت شکل می‌گیرد، گفت: توسعه اخلاق حرفه‌ای در تمام مشاغل به ویژه در حوزه تعلیم و تربیت بسیار اهمیت دارد؛ این حرفه نماد اخلاق است و باید باشد.

وی افزود: محور تحول در آموزش و پرورش مدرسه است،  انتظار جامعه آن است که مدرسه ای در تراز شکل بگیرد، کارهای زیادی از اول انقلاب انجام شده است اما وظیفه امروز سنگین است.

رئیسی با بیان اینکه باید به همت مدیران و معلمان گامی بلند برداشته شود، تصریح کرد: تربیت یعنی احیای تمایلاتِ عالیِ نفسانیِ انسانی، اگر آینده‌ای برای کشور ترسیم می‌کنیم باید به آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی نگاه کنیم.

رئیس جمهور گفت: در برنامه ریزی‌های آموزشی باید نقش والدین مهم تلقی شود لذا والدین در این رابطه نقش آفرینی زیادی دارند. ساختن و تجهیز مدارس بسیار اهمیت دارد از خیرین مدرسه ساز تشکر می کنم اگر امروز ۲ هزار طرح آماده تحویل است به برکت تلاش آموزش و پرورش و خیرین مدرسه ساز است.

وی افزود: عدالت آموزشی به معنای تساوی نیست؛ باید روستاها و ...  شرایطی متناسب خودشان داشته باشند، عدالت یعنی هرچیزی در جای خود باشد.

رئیسی  با تاکید بر اهمیت افزایش بهره‌وری در آموزش و پرورش، تصریح کرد: در خانواده بزرگ فرهنگی کشور عمیقأ باور دارم هزینه کردن در آموزش و پرورش سرمایه گذاری برای کشور است. البته باید نگران بهره وری صحیح بود به مدیران محترم عرض می کنم برای افزایش بهره وری در آموزش و پرورش تلاش کنید. این امری است که از مدیران مدارس می خواهم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه رفع دغدغه اساتید و معلمان در موضوع مسکن توسط دولت دنبال می‌شود، گفت: حق‌الزحمه معلمان و همه صاحبان حق باید به موقع پرداخت شود. این موضوع حتما در دولت پیگیری می‌شود. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات