صبح صادق >>  راهبرد >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۵۱۰۷۰

مبانی تقابل انقلاب اسلامی با صهیونیسم

پایگاه بصیرت / حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی

تصور بسیاری بر این است که منشأ و مبانی اختلاف و تقابل انقلاب اسلامی ایران با آمریکا و رژیم صهیونیستی تنها مسئله فلسطین یا مرزهای جغرافیای جهان اسلام یا مسائل منطقه همچون لبنان، سوریه، عراق و مسئله مقاومت است که البته همه اینها و موارد دیگر از این قبیل همچون حفظ کیان اسلام، حرم اهل بیت، عزت مسلمین و صیانت از استقلال ایران و انقلاب اسلامی جزء اهداف و از عوامل اختلاف بین جمهوری اسلامی و جبهه استکبار بوده و هست و خواهد بود، اما با نگاه و نگرش عمیق‌تر معلوم می‌شود مشکلات و موانع و مبانی تقابل انقلاب اسلامی ایران با آمریکا و اروپا و رژیم صهیونیستی فراتر از مسئله فلسطین و منطقه غرب آسیا و منافع جمهوری اسلامی ایران است. مبانی اصلی و زیربنایی تقابل انقلاب اسلامی ایران با آمریکا و رژیم صهیونیستی تمرکز آنها روی دو موضوع مهم است: اول: موعودگرایی، دوم: جهانی‌گرایی. موعودگرایی و جهانی‌گرایی بر دو رکن ایدئولوژی، یعنی اسلام و فناوری، یعنی تمدن اسلامی استوار است.
بخش اول: تبیین مسئله آخرالزمانی با دو رکن موعودگرایی و جهانی‌گرایی آمریکایی:

تلاقی دو جریان در عرصه حاکمیت در آمریکا

الف ‌ـ جریان قدرت و ثروت
جریان قدرت و ثروت ترکیبی است از سرمایه‌داران و صاحبان شرکت‌ها و مؤسسه‌های بزرگ؛ جنگ‌سالاران و صاحبان کارخانه‌های اسلحه‌سازی و سیاست‌مداران و مقامات دولتی.
ب ‌ـ جریان ایدئولوژیکی و بنیادگرا
جریان ایدئولوژیکی و بنیادگرا هم ترکیبی از سه رکن است. رکن اول صهیونیسم یهودی است که نفوذ بسیاری در عرصه‌های فکری، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آمریکا دارد. رکن دوم نومحافظه‌کاران با محوریت حزب جمهوری‌خواه هستند و رکن سوم صهیونیسم مسیحی، یعنی پروتستانتیسم و پروتستان‌ها و مجموعه‌ای از کشیشان دارای عقاید افراطی و بنیادگرا هستند. تلاقی این دو جریان به ویژه نقش سرمایه‌داران و جنگ‌سالاران با بهره‌گیری از جریان افراطی پروتستان و بنیادگرا بر این نکته تأکید دارند که جنگ آینده زمینه‌ساز ظهور مسیح و آغاز صلح جهانی است و آمریکا رهبری این جنگ و جریان ظهور مسیح را عهده‌دار است.
برخی نقاط اشتراک سه جریان صهیونیسم یهودی، صهیونیسم مسیحی و نومحافظه‌کاران به شرح زیر است:
یهودیان از سراسر جهان به فلسطین آورده شوند و کشور جعلی صهیونیستی حد فاصل نیل تا فرات ایجاد شود؛
یهودیان مسجدالاقصی و مسجدصخره را در بیت‌المقدس ویران کرده و جای آن معبد سلیمان را بنا کنند؛
آنگاه که مسجد ویران شود جنگ نهایی بین قوای خیر و شر آغاز خواهد شد و قوای خیر به سرکردگی آمریکا و انگلیس و نیروی شر با میلیون‌ها نفر از مشرق: روسیه، ایران و عراق به سوی مغرب هجوم می‌آورند و جنگ در منطقه‌ای به نام آرماگدون در نزدیکی حیفا به وقوع می‌پیوندد؛ در پایان جنگ، با پیروزی قوای خیر، عیسی مسیح به زمین باز می‌گردد و در مصاف با قوای شر و دجال پیروز می‌شود و مسیح حکومت جهانی خود را به مرکز بیت‌المقدس بنا خواهد کرد؛ مسیحیان باید برای رسیدن به صلح جهانی مقدمات جنگ آرماگدون را فراهم کنند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات