بین الملل >>  بین الملل >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۵۱۶۷۳
پایگاه خبری میدل ایست مانیتور گزارش می دهد؛

ژستی که هرگز به رژیم اشغالگر قدس نمی آید!

«رژیم اسرائیل روند جدیدی را جهت ضربه زدن به فلسطینی ها، اعراب و مسلمانان در پیش گرفته است.

پایگاه خبری-تحلیلی "میدل ایست مانیتور" در گزارشی با اشاره به اقدام اخیر "گیلعاد آردان" نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد که در بحبوحه سخنرانی رئیس جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اقدام به حمل پلاکاردی با شعارِ ادعایی حمایت از حقوق و آزادی زنان ایرانی کرده بود، این اقدام وی را حرکتی مضحک و منافقانه ارزیابی کرده که البته بایستی آن را در چهارچوب طرحواره کلان‌ترِ صهیونیست ها و دولت آمریکا در منحرف کردن حواس افکار عمومی جهان از جنایاتشان علیه حقوق زنان فلسطینی و دیگر بخش های جهان، تحلیل و تفسیر کرد. رویه هایی که متاسفانه همه و همه از حمایت گسترده جریان های رسانه ای غربی نیز برخوردار هستند. 

پایگاه خبری میدل ایست مانیتور در گزارش خود می نویسد:
«رژیم اسرائیل روند جدیدی را جهت ضربه زدن به فلسطینی ها، اعراب و مسلمانان در پیش گرفته است. روندی که در قالب آن بر گزاره "حقوق زنان" تاکید فراوانی می شود و به بیان ساده تر، در مورد آن مانور تبلیغاتی صورت می گیرد. البته که ادعاهای اسرائیل در مورد اینکه مدافع حقوق زنان در جهان عربی-اسلامی است، بخشی از طرحواره کلان‌تر تبلیغاتی این رژیم در عرصه بین المللی است. 

این رویکرد اسرائیل جدیدترین نمود و بازتاب خود را در جریان سخنرانی اخیر "ابراهیم رئیسی"، رئیس جمهور اسلامی ایران در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد نشان داد. در این راستا، "گیلعاد آردان" نماینده اسرائیل در سازمان ملل متحد نقشی محوری را ایفا کرد. باید توجه داشت که دولت های غربی یعنی همان کنشگرانی که ماشین جنگی رژیم اسرائیل را تغذیه مالی و نظامی می کنند و عملا روند اشغال فلسطین توسط اسرائیلی ها را تسهیل می کنند، اصلی‌ترین حامیان اقدامات فردی نظیر گیلعاد آردان هستند. 

در این رابطه کاملا طبیعی است که شاهد بودیم جریان های رسانه ای غربی نیز مانور گسترده ای را در مورد تحرکات گیلعاد آردان انجام دادند. جالب است که گیلعاد آردان در جلسات مختلف سازمان ملل متحد، هر فرد و کشوری که مخالف با نظر وی صحبت کند را به یهودی‌ستیز بودن متهم می سازد و یک جنگ روانی و تبلیغاتی را علیه آن ها به راه می اندازد. حتی در برخی مواقع، گیلعاد آردان کلِ بخش سیاسی سازمان ملل متحد را به ضداسرائیلی و ضدیهودی بودن متهم ساخته است. 

البته این روایت سازی اسرائیلی ها سال هاست که هم از سوی کشورهای غربی و هم رسانه های مهم آن ها مورد تایید قرار گرفته و در مورد آن مانورهای فراوانی انجام می شود. در این چهارچوب، اسرائیل سال‌هاست که جعلِ واقعیت را به مثابه یک هدف محوری برای خود تعریف کرده است. در این رابطه عجیب بود که اخیرا شاهد بودیم گیلعاد آردان در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در راهروهای محل برگزاری نشست حرکت می کرد و پلاکاردی را به دست داشت که روی آن نوشته شده بود: "زنان ایرانی مستحق آزادی هستند". 

جالب اینکه تیم امنیتی سازمان ملل متحد طبق پروتکل های این سازمان، خیلی زود وی را از محل برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بیرون انداختند. گیلعاد آردان با این اقدام خود قصد داشت تا سخنرانی رئیس جمهور ایران را تحت الشعاع قرار دهد. این در حالی است که برخی ناظران و تحلیلگران به این نکته اشاره کرده‌اند که گیلعاد آردان فقط و فقط خودش را تحقیر کرد. او می خواست تا خود را به یک ستاره برای جریان های مخالف با جمهوری اسلامی ایران تبدیل کند و همچنین روند بحث و مناظرات در مورد حقوق فلسطینی ها که اسرائیل آن را پایمال می کند، به سمت حقوق زنان در ایران سوق دهد. 

با این حال، به زعم بسیاری، وی در تحقق این دستورکار شکست خورد. بر اساس آمارهای سازمان ملل متحد، دست کم 253 زن در نوار غزه در ساله 2014 توسط اسرائیلی ها کشته شده اند. البته که آمارهایی از این دست، کل واقعیت ها را افشا نمی کنند. باید توجه داشت هر زن فلسطینی که تحت اشغالگری اسرائیل در نوار غزه، کرانه باختری، و عمق اراضی اشغالی زندگی می کند، به صورت روزانه از رویه های مجرمانه و غیرقانونی رژیم اسرائیل رنج می برد. 

جالب است که گیلعاد آردان هیچ اشاره ای به این زنان نمی کند و خود را مدافع حقوق زنان ایرانی معرفی می‌کند! نکته عجیب اینکه بسیاری از نهادهای رسانه ای و تشکیلات فمنیستی، از همدردی با زنان ایرانی سخن می گویند اما تحقیر گسترده ای که علیه زنان فلسطینی توسط ارتش و رژیم اسرائیل اعمال می شود و سابقه ای دیرینه و روزانه دارد را مورد بی توجهی قرار می دهند. متاسفانه تاکنون گزارش های مختلفی دال بر این مساله منتشر شده که نیروهای اسرائیلی، در یورش به خانه های فلسطینی ها، زنان و دختران فلسطینی را در برابر اعضای خانواده‌شان، برهنه می کنند. 

شرم‌آور‌تر از همه اینکه گزارش های نیز منتشر شده اند که نشان می دهند سربازان اسرائیلی بعضا اقدام به سرقت طلا و پول زنان فلسطینی نیز در بحبوحه یورش بردن به خانه آن ها می کنند. نکته عجیب اینکه جریان‌های سیاسی و رسانه ای غربی هیچ واکنشی به این جنایت های اسرائیل علیه زنان فلسطینی نشان نمی دهند. به طور خاص، دولت آمریکا زمانی استانداردهای حمایت از حقوق زنان را فعال می سازد که طرفِ مقابل، دشمن و مخالف این کشور باشد. در غیر اینصورت، اگر مساله در مورد جنایات اسرائیل علیه زنان فلسطینی بادشد، هیچ صدایی از واشینگتن بلند نمی شود. 

جالب است توجه داشته باشیم که اسرائیل در پشت صحنه تحمیل سیلی از تحریم ها است که در سال های اخیر علیه ایران وضع شده و در نوع خود این تحریم ها، فشارهای زیادی را به خانواه ها و مخصوصا زنان ایرانی وارد کرده اند. شاید بهتر باشد گیلعاد آردان اندکی جنایات رژیم متبوعش علیه زنان فلسطینی و ایرانی را مرور کند. امیدِ گیلعاد آردان و رژیم اسرائیل این است که با اقدامات تبلیغاتی خود نظیر آنچه اخیرا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد علیه ایران و در بحبوحه سخنرانی ریاست جمهوری این کشور در قالبِ ادعایی حمایت از حقوق زنان ایرانی انجام دادند، بتوانند تا حدی حواس افکار عمومی بین المللی را از جنایات غیرانسانی خود پرت و منحرف سازند. 

البته که باید توجه داشت این فقط اسرائیل نیست که از تاکتیک و ژست حمایت از حقوق زنان استفاده می کند تا به دیگران حمله کند و یا حواس افکار عمومی بین‌المللی را از توجه به واقعیت ها منحرف سازد. دولت آمریکا نیز با طرح همین ادعاها و حمایت ادعایی خود از حقق زنان در عراق و افغانستان بود که به این کشورها حمله کرد و جنایات خونینی را رقم زد. جالب اینکه پس از آنکه آمریکا در این کشورها هر اقدامی را که خواست انجام داد، به صورت ناگهانی زنان و دختران افغانستانی از پوشش رسانه های غربی حذف شده و مورد بی اعتنایی قرار گرفتند.

نظامیان آمریکایی در جریان حمله خود به عراق و افغانستان، زنان زیادی را شکنجه کرده، کشتند و یا مورد تجاوز قرار دادند. تاریخ موارد زیادی را به خود دیده که در قالب آن ها: دولت آمریکا، جهان غرب و رژیم اسرائیل با ادعاهای گسترده در مورد حقوق زنان وارد میدان شده اند و وقتی به اهداف خود رسیده اند، نه تنها حقوق زنان را زیر پا گذاشته اند بلکه عملا آن ها را به موجودیت هایی حاشیه‌نشین نیز تبدیل کرده اند. 

ما اکنون به وضوح شاهدیم که زنان فلسطینی با رویه های خشونت آمیز، ناعادلانه، نژادپرستانه و آپارتایدی رژیم اسرائیل رو به رو هستند. در این میان، یک مدافع جنایات جنگی رژیم اسرائیل نظیر گیلعاد آردان نباید این امکان را پیدا کند تا خود را به مثابه مدافع حقوق زنان در ایران و یا هر کجای دیگر جهان معرفی کند و البته که بر جنایات رژیم متبوعش علیه زنان فلسطینی نیز سرپوش بگذارد.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات