صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۵۱۶۸۹

سردار سلامی: اسرائیل دیگر نمی‌تواند رجزخوانی کند

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه شهیدان هر سرزمین گویای رفعت آن و منزلت آن دیار هستند گفت: امروز شاهد یک فلسطین قدرتمندیم، ‌اسرائیل دیگر نمی‌تواند رجز بخواند.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی امشب در دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان در سالن شهد سلیمانی اظهار کرد:‌به ارواح طیبه و تابناک همه شهدای والامقام اسلام، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان امنیت و حرم و سلامت این سرزمین و همه امت اسلام و شهدای خونین‌بار این روزهای اخیر جبهه پرافتخار مقاومت فلسطین درود و تهنیت می‌فرستیم.

سردار سلامی: اسرائیل دیگر نمی‌تواند رجزخوانی کند

وی با درود به روح ۸ هزار شهید پرحماسه همدان گفت:‌ توصیف د‌ل‌انگیز و احساس‌برانگیزی را رهبر معظم انقلاب از شخصیت جامعه همدان و خصوصیت‌های متعالی و برجسته مردمان این سرزمین و ستارگان درخشان سپهر افتخارات استان همدان داشتند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه هر جامعه قوی به واسطه انسان‌های بزرگ و شخصیت‌های بافضلیت و عناصر برجسته او شناخته و توصیف می‌شود افزود: عالمان بزرگ، اندیشمندان و حکمای عالیقدر، مجاهدان راه خدا، ادیبان، فضلا، مجتهدان، فقها، صلحا و شهیدان هر سرزمین گویای رافت و شخصیت آن جامعه هستند.

 استان همدان سرشار از مفاخر جاودانه است

وی با بیان اینکه به فضل الهی استان همدان سرشار از مفاخر جاودانه است گفت: چهره‌هایی که همدان به واسطه آنان معرفی می‌شوند واقعا درخشان هستند، از شهیدان والامقام روحانی شهید محراب آیت‌الله مدنی که روزگاری امام جمعه همدان بودند گرفته تا شهید اندیشمند و فیلسوف برجسته آیت‌الله مفتح که از شهدای وحدت حوزه و دانشگاه هستند تا شهیدان پرفروغ دوران دفاع مقدس.

سلامی با اشاره به اینکه ۸ هزار ستاره پر از روشنایی و نور در آسمان افتخارات این سرزمین الی‌الابد می‌درخشند اظهار کرد:‌در قافله‌سالاری این شهیدان نام‌های جاودانه‌ای می‌بینیم، شهیدانی مانند سردار همدانی که تمام طول عمر خود از دوران جوانی تا لحظه‌ای که خدا را ملاقات کند از میدان جهاد فاصله نگرفت.

وی با بیان اینکه سردار همدانی لباس جهاد که لباس عزت مسلمانان است را بر اندام خود مستمرا پوشیده داشت گفت:‌ میدان جهاد او به دفاع مقدس ختم نمی‌شد و این انسان وارسته و صاحب تقوا در هر صحنه‌ای که نیاز بود  آنجا بدون وقفه حرکت می‌کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه با بیان اینکه در همین راستا نیز سردار نام‌آور سپاه اسلام حاج قاسم از سردار همدانی خواستند که به دفاع حرم به سوریه برود گفت: البته این برای اولین بار نبود که سردار همدانی از سرزمین مسلمین و ناموس مسلمانان دفاع می‌کرد.

وی با بیان اینکه سردار همدانی بعد از مجاهدت در جوار سایر شهیدان به لقاء الهی پیوست و از سفره پرتنعم الهی بهره‌مند شد گفت: ما سردار را به نام همدانی می‌شناسیم هرچند متقی‌نیا هم نام دیگر او بود، ما او را به زیور تقوی و همدانی می‌شناختیم.

سلامی با بیان اینکه شهیدان بزرگ دیگری از این خاک پر کشیدند گفت: سردار فرمانده بلندهمت و خستگی ناپذیری بود که در همه‌ جبهه‌ها حضور داشت و در جستجوی شهادت بود.

وی در ادامه یادی از شهید سعید قهاری سعید کرد و او را فرمانده‌ای قوی، باتدبیر، شجاع با اراده‌ای مصمم و شاداب و همیشه مهیای رزم عنوان کرد و گفت: این شهید عزیز سرانجام در لباس جهاد در غرب کشور برای دفاع از امنیت سرزمین شهادت را برگزید.

شهدا گلچینی از انتخاب خدا هستند

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه شهدا گلچینی از انتخاب خدا هستند گفت: شهید سلگی نیز شکوه آرام، صبر، معرفت، ادب، عرفان و مملو از خصوصیات برجسته بود که در این سال های اخیر مورد لطف رهبر عظیم‌الشان قرار گرفت.

وی با اشاره به ایثار شهیدانی چون شهید احمدی‌روشن و شهید خوش‌لفظ و شهید شهبازی گفت: باید از شهدای زنده این استان نام ببرم که متعلق به این استان است؛ فرمانده بی‌نظیر حاج علی فضلی و سردار شادمانی که واقعا انصارالحسین(ع) بودند، بنده رشادت این عزیزان را در عملیات‌های مختلف دیدم.

سلامی با بیان اینکه هر چه از شکوه این سرزمین بگوییم کم گفته‌ایم که برای همیشه انقلاب را همراهی کرده‌اند گفت: ۸ هزار شهید به نسبت جمعیت استان همدان عدد فوق‌العاده‌ای بالایی است و افتخارآمیز است.

وی با بیان اینکه شهادت یک حقیقت عظیم و زنده‌ای است که زمان که قهرمان فراموشی است نمی‌تواند غبار کهنگی بر سیمای آن بنشاند اظهار کرد: شهید هرگز قدیمی نمی‌شود و در متن زمان جاری است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه زمان واقعیت‌ها و واقعه‌های عظیمی از تاریخ را خود پنهان کرده است افزود: خیلی از واقعه‌های بزرگ تاریخ در گذر زمان از یادها رفته است و بسیاری از انسان‌های بزرگ با عبور تاریخ و زمان از یادها و خاطره‌ها محو شدند اما شهادت دارای این خصوصین است که یک زندگی جاوید و حیات دائمی در آن است.

آنچه ما را از بحران نجات داد شهادت بود

وی با تاکید بر اینکه شهدا زنده هستند تاکید کرد: آنچه ما را از بحران نجات داد شهادت بود، جنگ همانطور که رهبری فرمودند نمایی بود از دست به دست دادن همه قدرت‌های جهان و امپراتوری‌های بشری که در مقابل ملتی تازه به استقلال رسیده صف‌آرایی کردند.

سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه روزگاری دشمنان در همه موارد از جمله سلاح و قدرت آتش از ما برتر بود و همه قدرت‌های اقتصادی جهان از او حمایت می‌کردند تاکید کرد: دشمن همه ابزارهای سیاسی جهان را در اختیار داشت و همه ابرازهای رسانه، اطلاعات، ماهواره‌ها در اختیار آنها بود، همه چیز نابرابر بود و ما در طرف ضعف ایستاده بودیم اما در مقابل آنها موفق شدیم.

وی با بیان اینکه جنگ فقط با قلب مردان با ایمان پیش می‌رود تاکید کرد: وقتی مردان قوی، مطمئن، ثابت و با اراده‌ای آهنین، پا به میدان می‌گذارند هیچ سلاحی نمی‌تواند با آنها مقابله کند و این تجربه ۴۴ ساله ما در انواع جنگهاست.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ما با شهادت پیروز شدیم گفت:  من به عنوان یک خادم و سرباز دست و پای همه خانواده شهدا را می‌بوسم.

آنچه ما را به پیروزی می‌رساند ایمان علوی و حسینی است

وی با اشاره به اینکه شهادت فوز عظیم است و شهدا مظهر قدرت ایران هستند تاکید کرد: قدرت ایران از شهادت است، این به این معنا نیست که دارای سلاح نیستیم ما دارای مدرن‌ترین سلاح‌ها را داریم اما آنچه ما را به پیروزی می رساند شهادت،  ایمان علوی و حسینی و عاشورایی است.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه ما در مسیر عاشورا موفق می شویم اظهار کرد: سپهبد نامدار ما فرمود که ما ملت امام حسینیم، ما ملت شهادتیم، امام حسین تجسم شهادت و عین شهادت است و نام او، راه او، خون‌های ریخته در کنار او ما را پیروز می‌کند.

وی اظهار کرد: جوانان این سرزمین با قوت ایمان از میدان مین، از سیم‌های خاردار، خطوط پشت سر هم، از اروند، کوه ها و ... زیر باران آتش پیش رفتند و پیروز شدند.

شاهد تولد یک فلسطین جدید هستیم

فرماند کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه امروز هم در صحنه فلسطین همان ایمان، اسلام و قرآن است تاکید کرد: فلسطینی‌ها سالهاست در محاصره صهیونیست‌ها هستند و هیچ کس نمی‌تواند عبوری از مرزها داشته باشد اما امروز شاهد تولد یک فلسطین جدید هستیم بر پایه عظمت و بر پایه قدرت.

وی با بیان اینکه این فلسطین قدرتمند ترس و وحشت را به خانه‌های صهیونیست وارد کرده است، اظهار کرد:‌ فلسطینی‌ها امروز بدون هیچ مقاومتی از سوی سربازان رژیم صهیونیستی آنها را تحقیر می‌کنند و از حقوق از دست رفته خود با شرافت دفاع می‌کنند.

داستان رژیم صهیونیستی رو به پایان است

سلامی تاکید کرد: اسرائیل جدید یک موجود ضعیف و ذلیل است که دیگر نمی‌تواند رجز بخواند، او هر وقت می‌خواست با بلدوزر‌ها خانه فلسطینی‌ها را شبانه بر سرشان آوار می‌کرد و اسیر می‌گرفت اما داستان رژیم صهیونیستی رو به پایان است.

وی با بیان اینکه اتفاق امروز نمادی از پایان تجاوز؛ قتل و اشغال سرزمین توسط اسرائیل است اظهار کرد:‌ هیچ کس نمی‌تواند به داد صهیونیست‌ها برسد، آمریکایی‌ها هم نمی‌توانند آنها را نجات دهند، قبل از آنکه آنها برسند کارشان تمام است.

آنها که می‌خواهند روی اسب باخته شرط‌بندی کنند واقعیت را ببینند

فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه هیچکس نمی‌تواند به داد صهیونیست‌ها برسد و آمریکا تکیه گاه سستی است و اسرائیل از آن سست‌تر است اظهار کرد: خانه اسرائیل مانند تار عنکبوت است آنها که می‌خواهند به تعبیر رهبر عزیزمان روی اسب بازنده شرط‌بندی کنند امروز واقعیت‌ها را ببینند که به تکیه‌گاه سست نمی‌توان اتکا کرد، تکیه گاه اسرائیل متکی به آمریکا و اروپا بود که اینگونه ذلیل شد.

 وی با تاکید بر اینکه فلسطین امروز می‌تواند از درون خود قدرت بسازد تاکید کرد: تقابل عزت و ذلت را در این نبرد می‌توان دید که اینها همه از شهادت است، شهادت رمز پیروزی مسلمانان است، چه بخواهیم چه نخواهیم این حقیقت و عظمت تمام کننده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات