صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۵۱۷۸۳

حماس: بمباران غیر نظامیان فلسطینی را با اعدام اسرای اسرائیلی پاسخ می‌دهیم/ شکست آمریکا در محکومیت حماس

یدیعوت آحارانوت گزارش داد بر اساس برآوردها، تعداد کشته‌های رژیم صهیونیستی به ۱۰۰۰ و زخمی 2600 و تعداد مفقودی‌ها به بیش از ۱۵۰ نفر رسیده است.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی

در چهارمین روز عملیات توفان ‌الاقصی که موجب شگفتی تمام جهان شده است، یدیعوت آحارانوت گزارش داد بر اساس برآوردها، تعداد کشته‌های رژیم صهیونیستی به ۱۰۰۰ و زخمی 2600 و تعداد مفقودی‌ها به بیش از ۱۵۰ نفر رسیده است. به گزارش المیادین، ارتش رژیم صهیونیستی وجود افسران برجسته ارتش در بین مفقودان را بعید نمی‌داند. از سوی دیگر رژیم اشغالگر قدس در حملات هوایی وحشتناک به مردم غیرنظامی غزه، هزاران نفر را به خاک و خون کشیده است. 

تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی در چهارمین روز متوالی از عملیات توفان ‌الاقصی ادامه دارد که صهیونیست‌ها آمار جدیدی از کشته‌ها و مفقودان خود منتشر کردند. از آن طرف وزارت بهداشت فلسطین نیز از افزایش شهدا و مجروحان غزه خبر داد. درگیری‌ها در سومین روز عملیات توفان ‌الاقصی بین نظامیان رژیم صهیونیستی و رزمندگان مقاومت فلسطین در مناطقی در داخل اراضی اشغالی ادامه داشت و صهیونیست‌ها نیز به حملات خود به مناطق مختلف نوار غزه ادامه دادند که منجر به شهادت غیرنظامیان و تخریب منازل و مساجد شد. ارتش رژیم صهیونیستی در یک گزارش ارزیابی از نبرد توفان‌ الاقصی گفته است بین 800 تا 1000 نیروی فلسطینی در روز شنبه، از 80 نقطه به 20 شهرک و 11 پایگاه نظامی ارتش حمله کردند. 

ارتش صهیونیستی در بخش دیگری از این گزارش گفته است حماس عملیات اخیرش را «از بیش از یک سال قبل» طراحی کرده و آن را کاملا مخفی نگه داشته بود. در این ‌باره یک مقام فلسطینی در گروه‌های مقاومت اسلامی به تسنیم گفته است بخشی از اطلاعات به‌ دست ‌آمده از مناطق نفوذ، از طریق برخی نیروهای ارتش اسرائیل به‌ دست آمده است و تعدادی از آنها از مدت‌ها قبل با گروه‌های مقاومت همکاری می‌کردند و در عملیات توفان ‌الاقصی نیز از این اطلاعات برای نفوذ نیروها به شهرک‌ها بویژه پایگاه‌های نظامی اطراف غزه استفاده شده است. 

به‌گفته این مقام مسؤول، این همکاری تنها به موضوعات اطلاعاتی محدود نبوده و مدت‌هاست فلسطینی‌ها بخش زیادی از تجهیزات خود را نیز از سربازان و بدنه ارتش اسرائیل تأمین می‌کنند. از مدت‌ها قبل، گزارش‌های متعددی در منابع عبری‌زبان مبنی بر اهمیت حفاظت بیشتر در ارتش منتشر شد که برای مثال به مساله شیوع اعتیاد میان سربازان ـ خصوصاً نیروهای احتیاط ـ پرداخته و گفته شده بود که بسیاری از نیروها حتی اسلحه خود را در قبال پول یا مواد مخدر به فلسطینی‌ها تحویل می‌دهند. 

به ‌گفته روزنامه صهیونیستی معاریو، گروه‌های فلسطینی پس از ساخت دیوار حائل بین اسرائیل و مصر (یکی از 6 دیوار احداث‌شده)، برای تأمین تسلیحات مورد نیاز خود به پادگان‌های ارتش اسرائیل روی آوردند. کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز 16 دسامبر 2021 از سرقت بیش از یکصدهزار فشنگ از انبار ویژه اسلحه‌های M16 در پایگاه نظامی تیپ اسکندرونی در شمال فلسطین خبر داد و البته از قول پلیس اسرائیل اعلام کرد این میزان سرقت بیش از 150هزار فشنگ بوده است. 

در سال‌های گذشته گروه‌های فلسطینی ـ بویژه نیروهای ویژه آنها ـ عمدتاً از تجهیزاتی استفاده می‌کنند که در اختیار ارتش و نظامیان صهیونیست نیز قرار دارد. روزنامه معاریو در گزارش دیگری در مه ‌2019 نوشته بود طی یک ماه، 46 سلاح انفرادی از همین مدل M16 از پایگاهی در منطقه الجلیل غربی به‌ سرقت رفت که تعداد زیادی از آنها هرگز پیدا نشد. برخی مبارزان فلسطینی و برخی عاملان عملیات‌های اخیر نیز از همین مدل اسلحه استفاده کرده بودند. با این حال، سرقت سلاح از انبارهای رژیم صهیونیستی تنها محدود به اسلحه‌های سبک انفرادی نمی‌شود. روزنامه هاآرتص سال 2012 در گزارشی نوشته بود میان تسلیحات ربوده‌شده از پادگان‌های اسرائیل (به ‌ارزش 14 میلیون دلار)، موشک‌های ضدتانک «گیل» نیز بوده است. 

این گزارش می‌افزاید سرقت از پایگاه‌های ارتش به ‌طرز چشمگیری افزایش یافته است و سارقان در اکثر مواقع براحتی از دروازه‌های امنیتی و تحت کنترل وارد پایگاه‌ها می‌شوند و تجهیزات نظامی، گلوله، اسلحه، ژنراتور و حتی خودروهای نظامی را به ‌سرقت می‌برند. روزنامه یدیعوت آحارانوت نیز دسامبر 2020 در گزارشی نوشته بود تعداد زیادی از پرسنل گردان 13 تیپ گولانی مستقر در شهرک صهیونیست‌نشین «کیسونیم» به‌دلیل کشف حجم عظیمی از مواد مخدر داخل محل استقرار این گردان اخراج شدند. به ‌گفته منابع اسرائیلی، اعتیاد به مواد مخدر میان پرسنل ارتش رژیم صهیونیستی رو به افزایش است و این مساله خصوصاً از سال 2009 که ماجرای سرقت سلاح از پایگاه‌های ارتش اسرائیل فاش شد، به یکی از دلایل تبادل سلاح و پول میان فلسطینی‌ها و افسران ارتش اسرائیل تبدیل شده است. 

این رخنه امنیتی در بدنه ارتش اسرائیل، بسیاری از فرماندهان ارتش این رژیم را تحت فشار قرار داده است و به ‌نظر می‌رسد باید منتظر برخوردهای شدید و برکناری تعداد زیادی از فرماندهان ارشد نظامی بویژه امنیتی صهیونیست‌ها باشیم. با توجه به تقسیم وظایف میان سازمان‌های متعدد اسرائیلی، شاباک (سازمان امنیت داخلی اسرائیل که وظیفه اشراف بر گروه‌های مقاومت فلسطینی را به‌ عهده دارد)، آمان (اطلاعات ارتش) و پلیس بیشترین ضعف را از خود نشان داده‌اند. با این حال پیکان اصلی انتقادات به ‌سمت مقامات ارشد از نخست‌وزیر تا وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش خواهد بود. 

50 سال قبل در جنگ «یوم کیپور» نیز تبعات غافلگیری اسرائیل از شروع جنگ، موجب سقوط دولت وقت شد و مقصران سعی کردند همه تقصیرها را متوجه آمان (اطلاعات ارتش) به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های اطلاعی رژیم صهیونیستی کنند. این در حالی بود که در آن مقطع، دستگاه‌های اطلاعاتی نظیر موساد از وقوع جنگ مطلع بودند اما اهمال مقامات دولتی بویژه نخست‌وزیر (گلدا مایر) و وزیر جنگ (موشه دایان) و بی‌اعتنایی آنها نسبت به اطلاعات به ‌دست ‌آمده، موجب غافلگیری شد اما در نبرد توفان ‌الاقصی حتی دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نیز (با وجود آنکه ارتش گفته است طراحی فلسطینی‌ها بیش از یک سال طول کشیده است) از آن خبردار نشده بودند. همکاری بخش زیادی از بدنه نیروهای نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی با گروه‌های مقاومت و نیز دستگاه‌های اطلاعاتی ایران، موجب شده است این رژیم در طول سال‌های اخیر دست به حذف بسیاری از آنها بزند. این رویکرد صهیونیست‌ها موجب افزایش مرگ‌های مشکوک میان افسران، درجه‌داران و سربازان این رژیم شده است که البته به‌دلیل اعمال شدید قانون سانسور در اخبار نظامی، بسیاری از آنها پنهان نگه داشته شدند. با این حال، نفوذ گروه‌های مقاومت فلسطینی در بدنه ارتش و دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل، سران این رژیم را با چالش‌های بزرگ جدیدی مواجه کرده است.

در این میان نبرد میان نیروهای مقاومت و رژیم صهیونیستی ادامه دارد. در همین ارتباط خبرنگار المیادین درباره عملیات دیروز مقاومت تاکید کرد: گردان‌های قسام اعلام کرد تل‌آویو و قدس را با موشک در پاسخ به حملات به منازل شهروندان در غزه هدف قرار داده است. در پی این حملات آژیرهای خطر در قدس اشغالی، تل‌آویو و اطراف آن به صدا درآمد. طبق گزارش رسانه‌های فلسطینی، موشکی در جاده شماره ۱ مواصلاتی بین تل‌آویو و قدس اشغالی فرود آمد. کانال ۱۳ عبری هم اعلام کرد در قدس اشغالی، مناطق گوش‌دان و شارون به دلیل پرتاب موشک از غزه وضعیت اضطراری اعلام شد. در این راستا خبرنگار الجزیره گزارش داد: صدای انفجارهای شدید در تل‌آویو و حومه شمالی و جنوبی آن شنیده شد. 

همچنین گردان‌های قدس ده‌ها خمپاره به سمت تجمع اشغالگران در حجرالدیک شلیک کرد. در این میان دانیل هاگاری، سخنگوی نظامی رژیم صهیونیست مدعی است نیروهای اسرائیلی کنترل همه شهرک‌های مرزی غزه را بازپس گرفته‌اند. وی همچنین تاکید کرد: ۳۰۰ هزار نیروی ذخیره فراخوانده شده‌اند که فراخواندن این رقم تاکنون بی‌سابقه بوده است. هاگاری درباره فراخوان سربازان ذخیره گفت: ارتش اسرائیل «هیچ‌وقت به این سرعت نیروهای ذخیره را بسیج نکرده؛ ۳۰۰ هزار ذخیره در ۴۸ ساعت». این در حالی است که سرهنگ جاناتان کنریکوس، سخنگوی ارتش صهیونیستی به سی‌ان‌ان گفته است: اسرائیل کنترل کامل قلمرو خود در امتداد مرز با غزه را در دست ندارد. ما هنوز در حال تعقیب نیروهای فلسطینی هستیم. نیروهای ما خانه به خانه می‌گردند و در بسیاری از موارد با آنها درگیر می‌شوند. 

در سوی مقابل، مدیر اورژانس غزه اعلام کرد: بمباران مستمر نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی بیش از 687 شهید و ۲۷۵۱ زخمی برجا گذاشته که در میان شهدا بیش از 140 کودک و 105 زن وجود دارند. 
وزارت بهداشت غزه نیز اعلام کرد در این تجاوزات ۲۷۵۱ نفر مجروح شده‌اند که شامل ۲۱۳ کودک و ۱۴۰ زن می‌شود. 
این وزارتخانه خاطرنشان کرد: تاکنون حداقل ۱۵ قتل‌عام علیه خانواده‌ها ثبت شده که جان ۵۴ شهروند را گرفته است. 
در این حملات همچنین ساختمان‌های مسکونی، اموال و زیرساخت‌ها تخریب شده است. 
وبگاه فلسطین الیوم هم گزارش داد روز گذشته نیروهای اشغالگر پس از بمباران مسجد السوسی در اردوگاه الشاطی، علاوه بر بمباران منطقه الترنس که مملو از جمعیت بود، قتل‌عام بزرگی را در اردوگاه‌های الشاطی و جبالیا در شمال غزه مرتکب شدند. مسجد السوسی در اردوگاه الشاطی بدون هشدار قبلی هدف حمله هوایی قرار گرفت. 
شاهدان عینی گفتند: در نتیجه بمباران رژیم صهیونیستی در منطقه الترنس تعداد زیادی شهید و مجروح شدند. 
خبرنگار الجزیره در این باره می‌گوید در حملات هوایی صهیونیست‌ها به اردوگاه جبالیا در شمال غزه دست‌کم ۵۰ تن شهید شدند. 
از سوی دیگر خبرنگار المیادین گزارش داد: شاهد شدیدترین بمباران از آغاز تجاوزات در نوار غزه هستیم. در این میان صهیونیست‌ها غزه را به صورت هیستریک بمباران می‌کنند. به گفته این خبرنگار، آنچه غزه در معرض آن قرار دارد، طرح برنامه‌ریزی‌شده اشغالگران است. اسرائیل بشدت نوار غزه را بمباران می‌کند. «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های عزالدین القسام دیروز گفت در حملات هوایی شب گذشته (یکشنبه شب) و امروز (دوشنبه) به منطقه غزه، 4 نفر از اسرای دشمن صهیونیست کشته شدند. وی همچنین گفت که در کنار اسرای صهیونیست، نگهبانان فلسطینی آنها نیز در این حملات به شهادت رسیده‌اند. هنوز آمار دقیق صهیونیست‌هایی که نیروهای مقاومت توانسته‌اند به اسارت بگیرند مشخص نیست، برخی منابع تا ۲۵۳ نفر نیز ذکر کرده‌اند. روزنامه یدیعوت آحارانوت نیز صبح دیروز نوشت حداقل ۱۰۰ شهرک‌نشین و نظامی به دست نیروهای حماس اسیر شده‌اند. در این میان صدها صهیونیست نیز مفقود شده‌اند و احتمال اسیر شدن‌شان به دست رزمندگان مقاومت وجود دارد. «گیلا گاملیل»، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در گفت‌و‌گو با شبکه آی ۲۴ نیوز عربی در این‌باره مدعی شد مساله اسرا هیچ مانعی بر روند جنگ در غزه نخواهد بود.
در ادامه تحولات نبرد «توفان الاقصی»، وزارت بهداشت غزه دیروز در اطلاعیه‌ای از افزایش شهدای غزه به 510 نفر و تعداد زخمی‌ها به ۲۷۵۱ نفر خبر داد. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز صبح دیروز جزئیات جدیدی را از درگیری نظامیان صهیونیست و رزمندگان مقاومت در اراضی اشغالی اعلام کرد و مدعی شد: «ما دیشب بیش از ۵۰۰ هدف راهبردی گروه‌ها را در نوار غزه هدف قرار دادیم». وی گفت: «ما طی حملات هوایی به غزه بیش از ۱۰۰۰ تن مواد منفجره روی این منطقه ریختیم».
با نگاهی به شمار کودکان به شهادت رسیده در ۲ دهه اخیر، عمق این جنایات آشکار می‌شود. بر پایه گزارش‌های انتشاریافته، تعداد کودکان شهید در فلسطین از سال ۲۰۰۰ تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۲ هزار و ۲۳۰ نفر رسیده است که ۳۱۵ نفر آنها در جریان تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در سال ۲۰۰۹ به شهادت رسیدند. ۵۴۶ کودک نیز در جریان تجاوزگری سال ۲۰۱۴ میلادی رژیم صهیونیستی جان خود را از دست دادند. در تجاوز ۱۱ روزه نیروهای اشغالگر به نوار غزه در ماه مه ‌۲۰۲۱، کودکان فلسطینی در صدر اهداف رژیم صهیونیستی قرار داشتند و هواپیماهای جنگنده با بمباران وحشیانه خانه‌های فلسطینیان، جان صدها تن را گرفتند. گفته می‌شود از ۲۳۲ فلسطینی قربانی حملات ماه مه، ۶۵ نفر کودک بودند، البته کشتار وحشیانه کودکان فلسطینی موضوعی نیست که از نگاه بازیگران جهان و سازمان‌های بین‌المللی همچون سازمان ملل دور مانده باشد اما انتقادات بیشتر متوجه واکنش آنهاست که با سیاست‌زدگی همراه شده است.
سازمان دیدبان حقوق بشر جهانی در گزارشی، سال‌های 2022 و 2023 را خونین‌ترین سال‌ها برای کودکان فلسطینی دانست. دیدبان حقوق بشر در گزارش خود نتایج تحقیقاتش درباره ۴ واقعه تیراندازی از نوامبر ۲۰۲۲ تا مارس ۲۰۲۳ را که منجر به شهادت 4 کودک فلسطینی شد، منتشر کرد. «بیل وان اسفلد» مدیر بخش حقوق کودکان در سازمان دیدبان حقوق بشر در این باره گفت: «نیروهای اسرائیلی کودکان فلسطینی را که تحت اشغال زندگی می‌کنند به قتل می‌رسانند. اگر فشار همپیمانان بویژه آمریکا برای تغییر رویه اسرائیل نباشد، نیروهای اسرائیلی کودکان فلسطینی بیشتری را به قتل می‌رسانند». به گفته این سازمان حقوق بشری، سال گذشته میلادی خونین‌ترین سال برای کودکان فلسطینی در ۱۵ سال اخیر بود و سال جاری میلادی نیز کشتار کودکان فلسطینی با همان سرعت در حال انجام است، به طوری که از ابتدای ۲۰۲۳ تا ۲۲ ماه آگوست ۳۴ کودک فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده‌اند. از سوی دیگر وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین سال گذشته اعلام کرده بود رژیم صهیونیستی بیش از ۵۲ کودک فلسطینی را طی کمتر از یک سال به شهادت رسانده است.
در این میان «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل تیرماه پارسال در یک گزارش سالانه با موضوع «کودکان و درگیری‌های مسلحانه» به کودک‌کشی رژیم صهیونیستی پرداخت و در بخشی از این گزارش سالانه ۴۵ صفحه‌ای خود آورد: اسرائیل مسؤول کشتار ۷۸ کودک فلسطینی و معلولیت ۹۸۲ کودک دیگر در اراضی اشغالی فلسطین در سال ۲۰۲۱ است. بنا بر گزارش دبیر‌کل سازمان ملل، ۸۵ کودک فلسطینی حین بازداشت توسط نیروهای اسرائیلی مورد بدرفتاری قرار گرفتند و ۷۵ درصد گزارش کردند که خشونت فیزیکی را تجربه کرده‌اند.
طبق گزارش گوترش، در مجموع ۱۱۲۸ کودک شامل ۱۱۲۱ فلسطینی معلول شدند که از این تعداد ۶۶۱ کودک در غزه، ۴۶۴ کودک در کرانه باختری اشغالی از جمله قدس شرقی و 3 کودک در اسرائیل معلول شدند. با اشاره به آمار بالا، در حالی که رژیم صهیونیستی همواره حملات وحشیانه‌ای به مناطق فلسطینی انجام می‌دهد و کودکان فلسطینی بخش عمده‌ای از قربانیان این حملات هستند، دولت‌های غربی مدعی حقوق بشر چشمان خود را روی این جنایت‌‌ها بسته‌اند و به گونه‌ای عمل می‌کنند که گویا هیچ حقوقی نقض نشده است. خبرنگار المیادین درباره برگی تازه از جنایات اخیر صهیونیست‌ها گزارش داد صهیونیست‌ها از فسفر سفید برای هدف قرار دادن منازل در غزه استفاده می‌کنند، در حالی که بمب‌های حاوی فسفر سفید به لحاظ بین‌المللی سلاح‌های ممنوعه هستند. هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی روز گذشته چند حمله به بیت حانون انجام دادند و تعدادی از خیابان‌های اصلی را ویران کردند، تعدادی از مجروحان این حادثه به بیمارستان اندونزی منتقل شدند. کادر آمبولانس‌ها به دلیل تخریب خیابان‌ها برای رسیدن به بیمارستان با مشکل مواجه هستند. جنگنده‌های رژیم اشغالگر در حملات هوایی به نوار غزه ده‌ها خانه امن غیرنظامیان، بسیاری از نهادهای دولتی و اماکن نظامی را هدف قرار دادند. در این راستا هواپیماهای نظامی رژیم صهیونیستی یک خانه متعلق به خانواده «مشتهی» در محله شجاعیه در شرق غزه و یک خانه متعلق به خانواده «البریم» در خان‌یونس را ویران کردند. بر اساس گزارش الجزیره، منابع پزشکی اعلام کردند ۲۱ نفر از خانواده «الزعانین» بر اثر بمباران منزل‌شان در شهرک بیت حانون در شمال نوار غزه جان باختند.
خبرنگار فلسطین الیوم نیز گزارش داد: در حمله اشغالگران به رفح ۲۲ شهید و بیش از ۸۰ زخمی و در حمله به خان‌یونس ۵ شهید و تعدادی مجروح گزارش شده است. آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) هم اعلام کرد: حدود ۷۴ هزار فلسطینی به ۶۴ مدرسه و پناهگاه وابسته به این آژانس در غزه پناه برده‌اند. طبق گفته این آژانس، خسارات بسیاری به مدرسه این آژانس وارد شده است، در حالی ‌که خانواده‌های آواره در آنجا مستقر شده بودند. از سوی دیگر گردان‌های قسام - شاخه نظامی حماس - اعلام کرد در پاسخ به جنایات مستمر اشغالگران، فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو را هدف حملات راکتی خود قرار داد. گردان‌های قسام همچنین از شلیک ۱۰۰ راکت به شهر عسقلان در واکنش به بمباران گسترده منازل مسکونی در غزه خبر داد. رسانه‌های فلسطینی روز دوشنبه گزارش دادند که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بازاری در اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه حداقل 50  شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند. شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد: 300 هزار نظامی به خدمت احتیاط فراخوانده شدند که بیشترین تعداد فراخوانی نیرو در تاریخ نامشروع اسرائیل است. از طرف دیگر خبرگزاری شینهوا مدعی شد یک منبع حماس (بدون اینکه اشاره به نامش کند)، گفته است قطر برای دستیابی به قرارداد مبادله فوری اسیران با اسرائیل میانجی‌گری می‌کند. این رسانه افزود: منبع حماس به قطر گفته است که از نظر این جنبش دستیابی به قرارداد مبادله که دربرگیرنده آزادی تمام اسیران زن فلسطینی باشد، مانعی ندارد. خبرگزاری رویترز انگلیس هم گزارش داد که امریکن ایرلاینز به طور موقت پروازهای خود به تل‌آویو و بازگشت را به حالت تعلیق درآورد. از سوی دیگر 42 شرکت آمریکایی و کانادایی از توقف فعالیت‌های خود در فلسطین اشغالی خبر دادند. رسانه‌های انگلیسی هم اعلام کردند دست‌کم 10 شهروند این کشور در جریان حمله رزمندگان حماس در عملیات توفان الاقصی کشته شده یا مفقود هستند و خبری از سرنوشت آنها نیست. پایگاه‌های خبری بی‌بی‌سی و تایمز لندن می‌گویند از منابع مطلع خود در دولت انگلیس این آمار را به دست آورده‌اند.  
بر اساس گزارش این رسانه‌ها، ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا قرار است امروز در نشست اضطراری موسوم به نشست کبری درباره این موضوع با کابینه امنیتی خود رایزنی کند.
نخست‌وزیر انگلیس روز دوشنبه از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه حمایت کرد. سوناک در شرایطی علیه فلسطینیان موضع‌گیری کرده که کشورهای غربی شامل آمریکا و برخی کشورهای اروپایی پیش از این بارها در حمایت از صهیونیست‌ها اظهارنظر کرده‌اند.
ریشی سوناک با اطمینان‌بخشی به رژیم صهیونیستی درباره حمایت‌ها تصریح کرد: «ما تمام حمایت‌هایی را که آنها نیاز دارند ارائه خواهیم کرد تا مطمئن شویم اسرائیل می‌تواند از خود در برابر این نوع حملات دفاع کند».

آخرین تحولات نبرد توفان الاقصی
* سخنگوی گردان‌های قسام گفت: هر هدف قرار دادن مردم ما بدون اخطار، با اعدام یک گروگان غیرنظامی مواجه خواهد شد.

نتانیاهو آغاز رسمی جنگ را اعلام کرد. بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با انتشار ویدئویی در صفحه خود در ایکس نوشت: شروع کردیم، اسرائیل پیروز است.

طبق اعلام رسمی مقاومت لبنان 3 رزمنده حزب‌الله در درگیری با نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند.

* سخنگوی ارتش اسرائیل: در جریان تبادل آتش امروز در مرز با لبنان، ۲ سرباز ارتش اسرائیل بر اثر تیراندازی افراد مسلح به سوی آنها کشته شدند. علاوه بر این، ۴ سرباز و ۳ افسر بشدت مجروح شدند.
***
صحبت‌های جنایتکارانه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی
شبکه تلویزیونی کان اعلام کرد یوآف گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بعد از بررسی اوضاع جنگ در فرماندهی جنوبی گفت: دستور دادم نوار غزه به طور کامل در محاصره قرار بگیرد، نه برق، نه غذا و نه سوخت. همه چیز برای آنها ممنوع است. او فلسطینیان را حیوانات انسان‌نما توصیف کرد و گفت: ما بدین شکل با آنها رفتار می‌کنیم.
***
شکست آمریکا در محکومیت حماس
در حالی ‌که آمریکا در جریان برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل بر لزوم محکومیت شدید حماس از سوی کشورهای عضو این شورا فشار آورد اما در نهایت نتوانست به اجماع مورد نیاز برای صدور بیانیه‌ای علیه حماس دست یابد و این نشست بدون هیچ نتیجه‌ای پایان بافت.



نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات