تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۵۱۷۷۴

واکنش اصلاح طلبان به عملیات مقتدرانه «طوفان الاقصی»

جمعی از اصلاح طلبان با صدور پیام‌هایی حمایت خود را از نیروهای مقاومت اعلام کرده و جنایت رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

از سه روز پیش که جریان مقاومت عملیات بزرگ طوفان الاقصی را به دلایل جنایات مختلف صهیونیست‌ها و از همه مهمتر هفتاد سال اشغالگری و جنایت شروع کرده است، صهیونیست ها در آماری بی سابقه بیش از هزار نفر تلفات داده اند و صدها تن از آنها اسیر نیروهای مقاومت شده اند.

واکنش اصلاح طلبان به عملیات مقتدرانه «طوفان الاقصی»

بعد از این پیروزی بزرگ جریان مقاومت، چهره های مختلف سیاسی کشور با گرایش‌های فکری مختلف نسبت به این عملیات واکنش نشان داده و موضع خود را اعلام کردند، در این بین مواضع هماهنگ اعضای جبهه اصلاحات درباره عملیات طوفان الاقصی قابل توجه بود.

رئیس جبهه اصلاحات: نباید اصل اشغالگری صهیونیست‌ها، نادیده گرفته شود

بر همین اساس آذر منصوری رئیس جبهه اصلاحات در مطلبی که در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده نوشته که این جنگ با طوفان الاقصی شروع شده و نباید اصل اشغالگری و فلسطینیانی که طی این سال‌ها کشته شده اند، نادیده گرفته شود، تلاش برای عوض کردن جای ظالم و مظلوم و توجیه مکرر ظلمِ ظالم است.

رئیس جبهه اصلاحات در ادامه با انتشار عکسی نسل کشی اسرائیلی ها اشاره کرده است.

امام: نتیجه عملیات ‎طوفان الأقصی فرو ریختن هیمنه اسرائیل است

جواد امام سخنگوی جبهه اصلاحات در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: نتیجه عملیات ‎طوفان الأقصی فرو ریختن هیمنه اسرائیل و تحقیر یک رژیم اشغالگر آپارتاید پس از ۷۰ سال ظلم و جنایت سازمان یافته علیه ‎مردم مظلوم فلسطین است. عامل اصلی بازتولید این ‎چرخه خشونت، ظلم اسرائیل و حامیان آن در جهان استکبار است.

 

محمود صادقی، نماینده مجلس دهم و عضو جبهه اصلاحات هم نسبت به این عملیات واکنش نشان داده و نوشت: عملیات حماس در غزه منطبق بر اصل دفاع مشروع است؛ دفاع صاحبان یک سرزمین در برابر اشغالگرانی که با زور آن را غصب کرده‌ و بدون اعتنا به قطعنامه‌های بی‌شمار سازمان ملل همه روزه مرتکب جنایت علیه غیرنظامیان می‌شوند. این جدال جز با خروج اشغالگران از سرزمین‌های اشغالی پایان‌پذیر نیست.

 

در همین راستا رسانه ها و روزنامه های اصلاح طلب هم واکنش های جالب و بعضاً متفاوتی نسبت به این اتفاق و عملیات بزرگ نیروهای مقاومت فلسطینی داشتند.

شرق: شنبه سیاه اسرائیل

«شنبه سیاه اسرائیل» تیتر روزنامه «شرق» درباره شکست اطلاعاتی و نظامی صهیونیست‌ها از نیروهای مقاومت بود. این روزنامه در قسمتی از گزارش خود نوشته است: «بی شک این اتفاق با هر عینکی که مورد بررسی قرار گیرد، باید به عنوان یک غافلگیری تمام عیار از آن یاد شود؛ چرا که تقریباً هیچ کارشناس، تحلیلگر و رسانه‌ای نمی‌توانست وقوع چنین عملیاتی در این سطح را پیش‌بینی کند. نه تنها محافل تحلیلی و رسانه‌ای که حتی نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی هم در یک شوک بزرگ قرار گرفتند تا جایی که در نتیجه این عملیات و تا لحظه تنظیم این گزارش به گفته شبکه ۱۲ اسرائیل ۱۰۰ نفر کشته و بیش از ۸۰۰ نفر مجروح شده‌اند.»

اعتماد: طوفان الاقصی

روزنامه «اعتماد» نیز «طوفان الاقصی» همان نام عملیات روز گذشته فلسطینی‌ها را برای تیتر اصلی خود انتخاب کرده و در گزارش خود آورده است: «دقیقا در روز یوم کیپور و سالگرد جنگ ۶ روزه ۱۹۷۳، گروه حماس در عملیاتی بزرگ، گسترده و غافلگیرکننده علیه اسرائیل، توفان‌الاقصی در سرزمین‌های اشغالی را رقم زد؛ عملیاتی که به واسطه فراگیری و عمق نفوذ آن به گفته بسیاری از کارشناسان طی سال‌های اخیر سابقه نداشته و ضربه‌ای مهلک به اسرائیل وارد کرده است.»

آفتاب یزد: شکست بزرگ رژیم صهیونیستی؛ آچمز اسرائیل!

«آفتاب یزد» دیگر روزنامه‌ای است که تیتر خود را به حمله مقاومت‌گران فلسطینی به اسرائیل اختصاص داده است. تیتر اصلی این روزنامه «شکست بزرگ رژیم صهیونیستی» و دیگر تیتر جالب آن «آچمز اسرائیل» است.»

آرمان ملی: طوفان الاقصی صهیونیست‌ها را به کما برد

روزنامه «آرمان ملی» نه در عکس اصلی و نه در تیتر اصلی، واکنشی به حمله گروه‌های مقاومت و شکست اسرائیلی‌ها نداشته است. این روزنامه در سومین تیتر صفحه اول خود، با عنوان «طوفان الاقصی صهیونیست‌ها را به کما برد» به این حملات واکنش نشان داده است.«حسن هانی‌زاده»، کارشناس جهان عرب نیز در یادداشتی که برای روزنامه «آرمان ملی» نوشته، حملات موشکی مقاومت‌گران به سرزمین‌های اشغالی را برهم‌زننده نقشه‌های عادی‌سازی دانسته و معتقد است: «حملات اخیر صهیونیست‌های افراطی به مسجدالاقصی، حملات پهپادهای اسرائیل به دانشکده نظامی حمص سوریه، ادامه کشتار فلسطینیان و توهین به مقدسات مسلمین در مسجدالاقصی، زمینه‌های ایجاد یک جبهه متحد در میان نیروهای مقاومت را ایجاد کرده است و حملات موشکی و زمینی به سرزمین‌های اشغالی، اولین نتایج این جبهه‌بندی جدید است.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات