بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۵۱۸۳۸

درخواست نماینده کنگره برای توقف کمک نظامی به تل‌آویو

یکی از نمایندگان زن کنگره آمریکا خواستار پایان دادن به حمایت‌های مالی جو بایدن از رژیم صهیونیستی در جریان تشدید درگیری‌های این رژیم با حماس شده است.

«کوری بوش» نماینده زن سیاه‌پوست ایالت «میسوری» آمریکا در موضع‌گیری جدیدی خواستار توقف کمک‌های کشورش به رژیم صهیونیستی برای تداوم مقابله این رژیم با حماس شده است.

درخواست نماینده کنگره برای توقف کمک نظامی به تل‌آویو

کوری بوش در این رابطه خاطر نشان کرده است که اقدام آمریکا برای کمک به رژیم صهیونیستی برای تداوم جنگ، مصداقی از نقض حقوق بشر خواهد بود.

بوش در بحبوحه اظهارات رئیس جمهور آمریکا مربوط به حمایت‌های مالی گسترده از رژیم صهیونیستی در جریان جنگ کنونی در نوار غزه و اراضی اشغالی فلسطین عنوان کرده است که پاسخ‌های نظامی قطعاً موجب تشدید رنج غیرنظامیان در این سرزمین می‌شود.

کوری بوش همچنین ادامه داد: «تمرکز نهایی آمریکا باید بر صلح عادلانه و پایدار باشد به گونه‌ای که امنیت را در منطقه تضمین کند».

وی همچنین در بخشی از صحبت‌های خود تأکید کرد که آمریکا باید سهم خود را برای متوقف کردن جنگ و خشونت به عنوان بخشی از روند دستیابی به یک صلح عادلانه و پایدار در منطقه، انجام دهد و به اعتقاد وی، پایان دادن به حمایت‌های دولت ایالات متحده از رژیم صهیونیستی در قالب اشغال سرزمین‌های فلسطینی و آپارتاید می‌تواند مهم‌ترین اقدام در این زمینه باشد.

علاوه بر این، «رشیده طلیب»، دیگر نماینده دموکرات ایالت میشیگان آمریکا و اولین زن مسلمان آمریکایی فلسطینی هم خواستار پایان دادن به حمایت های آمریکا در جریان جنگ اخیر از رژیم صهیونیستی شده است و بر لزوم رفع محاصره سرزمین‌های اشغالی، پایان دادن به روند اشغال و نابودی آپارتاید از سوی این رژیم و در حمایت از مردم فلسطین تأکید کرده است.

اظهارات این دو نماینده دموکرات به دنبال بیانیه جدید جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در رابطه با حمایت‌های کشورش از رژیم صهیونیستی جهت دفاع از خود در برابر حملات حماس صورت گرفته است. بایدن روز یکشنبه به نتانیاهو گفته بود که آماده ارائه تمام ابزارهای حمایتی مناسب به این رژیم و مردمش جهت مقابله با حماس خواهد بود.  

«میدل ایست آی» در این رابطه نوشته است: «اسرائیل به عنوان یک رژیم اشغالگر هیچ گونه حق قانونی برای دفاع از خود در برابر مردمی که تحت اشغالش زندگی می‌کنند، ندارد با این حال فلسطینی‌ها به عنوان مردم سرزمین‌های اشغال شده، حق مشروعی دارند تا در برابر اشغالگری‌های اسرائیل مقاومت کنند».

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات