بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۵۲۰۸۵

بایدن: چیزی درباره پیوستن آمریکا به جنگ نگفتیم

رئیس جمهور آمریکا ضمن اشاره به ورود فقط ۲۰ کامیون کمک به نوار غزه از طریق مصر، مدعی شد که در صورت دست یافتن حماس به این کمک‌ها، ورود آنها را متوقف می‌کند.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه گفت که در رایزنی با مقامات رژیم موقت صهیونیستی، چیزی درباره ورود آمریکا به جنگ در صورت پیوستن رسمی حزب‌الله به درگیری‌ها نگفته است.

بایدن: چیزی درباره پیوستن آمریکا به جنگ نگفتیم

بایدن ضمن قدردانی از نقش «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در کمک‌رسانی به نوار غزه، اظهار داشت: «ممکن است مراحل مربوط به ورود کمک‌ها به غزه کمی طول بکشد».

وی در این‌باره ادعا کرد: «من در مورد نیاز به ورود سریع کمک‌های بشردوستانه به غزه، با اسرائیلی‌ها بسیار تند صحبت کردم. اما اگر حماس کمک‌های ارسال شده به نوار غزه را مصادره کند، [کمک‌ها] متوقف خواهد شد».

رئیس جمهور آمریکا در این‌باره ادامه داد: «مصر با باز کردن گذرگاه رفح موافقت کرد تا اجازه عبور ۲۰ کامیون حامل کمک به نوار غزه را بدهد».

بایدن فرتوت و کم‌حواس با چشم‌پوشی از جنایات چندین دهه‌ای رژیم تروریست صهیونیستی علیه فلسطینیان، مدعی شد: «این اسرائیل بود که قربانی شده است و باید برای کاهش رنج آن فرصتی فراهم کنیم!»

وی همچنین افزود: «دوباره می‌گوییم که ما با شرکای خود عقب‌نشینی نمی‌کنیم و امیدوارم آمریکایی‌های بازداشت‌شده در غزه را آزاد کنیم».

بعد از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت حماس علیه رژیم تروریست صهیونیستی در روز شنبه که منجر به هلاکت حداقل ۱۸۰۰ صهیونیست و زخمی شدن ۴۴۰۰ نفر از آنها شد، کابینه رژیم اشغالگر قدس دستور آغاز حملات گسترده به نوار غزه را صادر کرد.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ تل‌آویو با دستور اعمال محاصره همه‌جانبه علیه نوار غزه، ورود هرگونه غذا، دارو، سوخت، برق و حتی آب به این منطقه را ممنوع کرد.

وزارت بهداشت فلسطین شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که تعداد قربانیان تجاوزات همه‌جانبه رژیم صهیونیستی به مردم در نوار غزه و کرانه باختری به ۳۴۷۸  شهید و بیش از ۱۲ هزار مجروح رسیده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات