بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۵۱۸۰۳

بورل: از وزرای خارجه اسرائیل و فلسطین برای حضور در نشست اتحادیه اروپا دعوت کردم

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت از وزاری خارجه رژیم موقت صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین دعوت کرده در نشست اضطراری امروز وزرای خارجه این اتحادیه درباره وضعیت در فلسطین اشغالی و منطقه شرکت کنند.

 «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» اعلام کرد از وزرای خارجه رژیم موقت صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین دعوت کرده در نشست اضطراری وزرای خارجه اتحادیه اروپا که قرار است امروز درباره تنش‌های اخیر و وضعیت در فلسطین اشغالی تشکیل شود، شرکت کنند. 

بورل: از وزرای خارجه اسرائیل و فلسطین برای حضور در نشست اتحادیه اروپا دعوت کردم

او در این پیام نوشت: از الی کوهن وزیر خارجه اسرائیل برای پیوستن به نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا که امروز عصر تشکیل می‌دهم، دعوت کرده‌ام. همچنین از ریاض مالکی وزیر خارجه فلسطین برای سخنرانی در این نشست و ارائه دیدگاه‌های تشکیلات خودگردان دعوت کرده‌ام.

جوزپ بورل دوشنبه در پیامی اعلام کرد: «فردا (سه‌شنبه، ۱۰ اکتبر) جلسه اضطراری وزرای خارجه اتحادیه اروپا را برای پرداختن به وضعیت در اسرائیل و منطقه تشکیل می‌دهم».

او پیش‌تر هم در تماس با نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان خواستار توقف درگیری‌ها و در گفت‌وگو با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از حملات این رژیم به نوار غزه حمایت کرده بود. مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین در پیامی در روز آغاز عملیات «طوفان الاقصی» نیروهای مقاومت فلسطین، با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرد. 

«شارل میشل» رئیس شورای اروپا هم در پیامی حملات مقاومت را محکوم و با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرده است. 

کمیسیون اروپا نیز در حمایت از رژیم صهیونیستی، دوشنبه اعلام کرد تمامی کمک‌ها به فلسطینی‌ها را تا اطلاع ثانوی متوقف می‌کند و آن‌ها را مورد بازبینی قرار خواهد داد. کمیسیون اروپا همچنین در واکنش به تصمیم غیرانسانی رژیم صهیونیستی برای محاصره کامل غزه، مدعی شده «اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند».

منابع خبری شامگاه دوشنبه اعلام کردند که رژیم صهیونیستی به طور کامل آب فلسطینیان در نوار غزه را قطع کرده است. «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از دستور خود برای محاصره کامل منطقه غزه خبر داده و گفته طبق دستور او نباید هیچ آب و برق و سوختی وارد این منطقه شود.

طبق آخرین آمار منتشر شده از سوی وزارت بهداشت فلسطین، با افزایش حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، شمار شهدای فلسطینی به ۷۰۴ تن رسیده و ۳۹۰۰ نفر دیگر هم مجروح شده‌اند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات