صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۵۱۹۳۷

فاینانس یک میلیون یورویی صربستان برای صادرات قطعات ماشین به ایران

طی یک هفته اخیر کشور صربستان  یک میلیون یورو فاینانس برای صادرات قطعات ماشین آلات صنعتی به ایران اختصاص داده است.

 سید امیر برهانی‌نایینی امروز در یک نشست خبری گفت: در گذشته فعالیت صندوق معطوف به خدمات داخلی در کشور بود و خدمات برون مرزی با صندوق‌های ضمانت دیگر کشورها نداشت، اما در دولت سیزدهم و مدیریت جدید صندوق ضمانت صادرات ایران ما به صندوق های ضمانت صادرات سایر کشورها از جمله عمان ، ازبکستان، قزاقستان،  بلاروس، مغولستان ، روسیه، اندونزی و صربستان به عنوان کشورهای هدف صادراتی متصل شده‌ایم‌.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران بیان داشت: در حوزه روسیه تفاهم‌نامه‌ای که صندوق ضمانت صادرات ایران با صندوق ضمانت صادرات روسیه امضا کرد به صورت بیمه خوداتکایی شد و در چند ماه گذشته به طور کامل به صندوق ضمانت روسیه متصل شده‌ایم و به یکدیگر خدمات می‌دهیم.

وی افزود: همچنین در سفر رئیس‌جمهور به اندونزی همین قرارداد را با همتای خود امضاء کردیم و مانند این اتفاق نیز با صربستان که یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپاست منعقد شد.
وی افزود:  طی یک هفته اخیر کشور صربستان  یک میلیون یورو فاینانس برای صادرات قطعات ماشین آلات صنعتی به ایران اختصاص داده است.
برهانی نائینی در ادامه اظهار داشت: جدای از اینکه با همتاهای خود در کشورهای هدف صادراتی قرارداد امضا کرده ایم برای اولین بار کارگزاری های صندوق ضمانت صادرات در کشورهای هدف صادراتی از جمله روسیه، لهستان، ارمنستان نیز آغاز به کار کرده اند و یک نقشه راهی را ترسیم کرده ایم که در هر جایی که سازمان توسعه تجارت مرکز تجاری ایجاد کرد ما نیز کارگزاری های صندوق ضمانت صادرات را ایجاد کنیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات