حماسه و جهاد >>  مدافعان حرم >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۵۳۳۷۸

حاج قاسم نبود این فیلم وحشتناک داعش همچنان ادامه داشت

حاج قاسم سلیمانی طی سخنانی دیگر در بزرگداشت یکی از شهدای مدافع حرم وعده ای داد که خیلی ها را به تعجب وا داشت. آیا چیزی که از زبان سردار شنیده اند به وقوع خواهد پیوست؟

وقتی محسن حججی از مدافعان حرم توسط تکفیری ها به اسارت رفت و مظلومانه به شهادت رسید بازتاب گسترده ای در جهان داشت و روحیه هر انسان آزاده ای را جریحه دار کرد. پس از شهادت او سردار قاسم سلیمانی طی سخنانی اعلام کرد:«انتقام محسن حججی را خواهیم گرفت!» 

مدتی بعد حاج قاسم طی سخنانی دیگر در بزرگداشت یکی از شهدای مدافع حرم وعده ای داد که خیلی ها را به تعجب وا داشت. آیا چیزی که از زبان سردار شنیده اند به وقوع خواهد پیوست؟ حاج قاسم اعلام کرد «تا سه ماه دیگر پایان حکومت داعش در این کره خاکی خواهد بود.» رجزی که حاج قاسم خوانده بود برای مردم خاورمیانه خصوصا ملت سوریه و عراق که در چند سال توحش این گروه های تروریستی، بدترین فجایع را با چشمان خود دیده بودند حلاوتی داشت که می ترسیدند مبادا طعم شیرینش را نچشند. اما سردار سلیمانی چنان با قدرت و محکم این جملات را بیان می کرد که معلوم بود ژنرال کارکشته نبردهای سخت، تمام برنامه ریزی های این هدف مهم را از پیش تعیین کرده آنچنان که بدون هیچ خللی به آن خواهد رسید. 

کمتر از سه ماه بعد از سخنان سردار درست در چنین روزی یعنی 30 آبان سال 1396 حاج قاسم نوید پیروزی  ای را داد که وعده داده بود. او طی نامه ای به رهبر انقلاب این اتفاق مهم را خبر داد و در بخشی از آن با اشاره به جنایات داعش نوشت: «در این حادثه، جنایات بسیار دردناکی که غیر قابل نمایش است رخ داد؛ از جمله: سربریدن کودکان یا پوست کندن زنده‌زنده‌ی مردان در مقابل خانواده‌های خود، به اسارت گرفتن دختران و زن‌های بی‌گناه و تجاوز به آنان، سوزاندن زنده‌زنده‌ی افراد و ذبح دسته‌جمعی صدها جوان.»

جنایاتی که سردار سلیمانی پیش‌تر نیز به آن اشاره کرده بود: با چشمان خودم دیدم تکفیریها مادری را به اسارات گرفتند و مجبورش کردند از گوشت پخته شده فرزندش بخورد!» فجایعی که درک آن بسیار سخت است. 

حاج قاسم در بخش پایانی این نامه می نویسد: 

«حقیر به‌عنوان سرباز مکلف‌شده از جانب حضرت‌عالی در این میدان، با اتمام عملیات آزادسازی ابوکمال آخرین قلعه‌ی داعش با پایین کشیدن پرچم این گروه آمریکایی – صهیونیستی و برافراشتن پرچم سوریه، پایان سیطره‌ی این شجره‌ی خبیثه‌ی ملعونه را اعلام می‌کنم و به نمایندگی از کلیه‌ی فرماندهان و مجاهدین گمنام این صحنه و هزاران شهید و جانباز مدافع حرم ایرانی، عراقی، سوریه‌ای، لبنانی، افغانستانی و پاکستانی که برای دفاع از جان و نوامیس مسلمانان و مقدسات آنان جان خود را فدا کردند، این پیروزی بسیار بزرگ و سرنوشت‌ساز را به حضرت‌عالی و ملت بزرگوار ایران اسلامی و ملت‌های مظلوم عراق و سوریه و دیگر مسلمانان جهان تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و پیشانی شکر را در مقابل پیشگاه خداوند قادر متعال به شکرانه‌ی این پیروزی بزرگ بر زمین می‌سایم.

و مَا النَّصرالّا مِن عِندِالله العَزِیزِ الحَکِیم
فرزند و سربازتان            
قاسم سلیمانی»

داعش | گروه تروریستی داعش , سردار قاسم سلیمانی , جنگ سوریه ,

بلافاصله پس از این نامه بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان نسبت به آن منتشر شد. 

مقام معظم رهبری نیز در نامه ای پاسخ سردار پرافتخار اسلام را داد و در بخشی از آن نامه فرمودند:«این تنها ضربه به گروه ستمگر و روسیاه داعش نبود؛ ضربه‌ی سخت‌تر به سیاست خباثت‌آلودی بود که ایجاد جنگ داخلی در منطقه و نابودی مقاومت ضدّ صهیونیستی و تضعیف دولتهای مستقل را به وسیله‌ی رؤسای شقیّ این گروه گمراه هدف گرفته بود؛ ضربه بود به دولتهای قبلی و کنونی آمریکا و رژیمهای وابسته به آن در این منطقه که این گروه را به وجود آوردند و همه‌گونه پشتیبانی کردند تا سلطه‌ی نحس خود را در منطقه‌ی غرب آسیا بگسترانند و رژیم غاصب صهیونیست را بر آن مسلّط سازند. شما با متلاشی ساختن این توده‌ی سرطانی و مهلک، نه فقط به کشورهای منطقه و به جهان اسلام بلکه به همه‌ی ملّتها و به بشریّت خدمتی بزرگ کردید.» 

اما در ادامه تنها گوشه ای از خباثت شقی ترین مردم عصر حاضر را ببنید که بر سر زنان و دختران سوری چه می آوردند و اگر حاج قاسم در کنار دیگر برادران مجاهد خود درسوریه و عراق و لبنان و افغانستان و پاکستان و یمن و ... نبود منطقه چه شکلی به خود می رفت؟ 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات