اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۵۳۴۸۷

بذرپاش: فرودگاه امام نگین زیبای انگشتر صنعت هوایی خواهد شد

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توسعه فرودگاه امام بزرگترین طرح توسعه ای پس از انقلاب است،گفت: فاز ۱ طرح توسعه شهر فرودگاهی امام اسفند سال آینده به بهره‌برداری می رسد.

مهرداد بذرپاش در مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز 2 توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) با گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: امروز برای یک پروژه خوب در مسیر پیشرفت کشور اینجا هستیم.وزارت راه پیشران پیشرفت کشور است، چراکه نقش این وزارتخانه برای پیشرفت ای آن متفاوت است.

وی افزود: هر سفری به کشورهای دیگر انجام می شود یا مهمان هوایی که به ایران می آید، مقام مسئولی نیست که از ظرفیت کریدورهای ایران سخن نگوید.

وی تصریح کرد: برای همین در ابتدا کلان پروژه ایران راه مطرح شد. ایران راه بسته ترانزیتی جمهوری اسلامی در حوزه سخت افزارها و نرم افزارهاست.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که هر آنچه باعث تسهیل حمل و نقل در کشور می شود در ایران راه پیش بینی شده است، اضافه کرد: می دانیم داریم چه کار می کنیم. اگر در برخی جاها کارها کند است به دلیل کمبود منابع است. ما در دولت می دانیم چه می کنیم. حالا برخی خرده می گیرند، مهم نیست.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه کاهش محدودیت‌های پروازی با همکاری ستاد نیروهای مسلح گفت: توسعه ناوگان هوایی در دستور کار است طرح توسعه فرودگاه امام خمینی بزرگترین طرح بعد از انقلاب است.

بذرپاش تاکید کرد: در تمام شقوق حمل و نقل پروژه‌های متعددی در دستور کار و در حال اجراست. کریدورهای ترانزیتی جمهوری اسلامی ایران درآمدهایی به اندازه نفت برای ما خواهد داشت.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت دانش بنیان برای فراهم کردن زیرساخت‌های نرم‌افزاری پروژه کلان ایران-راه گفت: پروژه توسعه فرودگاه امام به سرمایه گذاری 2.5 میلیارد یورویی آرزوی دیرینه مردم است. از سوی دیگر تا اسفندماه سال آینده ظرفیت ترمینال موجود فرودگاه امام به 10 میلیون نفر می رسد. ترمینال سلام نیز با ظرفیت 5 میلیون مسافر در حال ارائه خدمات به مردم در سفرهای حج و عتبات عالیات است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره ظرفیت 35 میلیون نفری فاز توسعه فرودگاه امام گفت: با احتساب ظرفیت ترمینال یک و ترمینال سلام، ظرفیت شهر فرودگاهی به 50 میلیون نفر در سال افزایش می یابد که این ظرفیت سازی در راستای کلام پروژه ایران-راه است.

بذرپاش با اینکه مذاکرات با شرکت چینی چندین ماه به طول انجامید، اظهار کرد: فاز اول توسعه به ارزش 500 میلیون دلار اسفند سال آینده به بهره‌برداری می رسد.

وی همچنین با بیان این که فرودگاه امام خمینی نگین زیبای انگشتر صنعت هوایی خواهد شد گفت: از قرارگاه با آبروی خاتم الانبیا که پروژه های متعددی را برای وزارت راه می سازد، قدردانی می کنیم. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات