اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۵۳۴۳۴

بذرپاش: بهانه باران و برف بانک ها برای نپرداختن جریمه مالیاتی منسوخ شده است

وزیر راه و شهرسازی از افتتاح مترو پرند توسط رئیس جمهور احتمالا طی هفته آینده خبر داد.

 مهرداد بذرپاش در حاشیه افتتاح 1165 واحد مسکونی در شهر جدید اندیشه در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر دلیل تعویق افتتاح مترو پرند، اظهار کرد: این پروژه آماده افتتاح شده و منتظریم با حضور آیت‌الله رییسی رییس جمهوری این طرح ملی به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: مشکل مربوط به تامین برق این پروژه رفع شده و احتمالا هفته آینده افتتاح خواهد شد.

وی همچنین درباره پرداخت جریمه 63 هزار میلیارد تومانی بانک های متخلف که تسهیلات تکلیفی نهضت ملی مسکن را پرداخت نکرده اند، گفت: تاکنون جریمه مالیاتی بانک‌ها به صندوق ملی مسکن واریز نشده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: بر اساس قانون بانک‌ها باید 20 درصد منابع تسهیلاتی خود را به بخش مسکن اختصاص دهند، اما تعدادی از بانک‌ها از این کار استنکاف کرده‌اند که طبق قانون باید جریمه آن را سازمان امور مالیاتی پس از اخذ به صندوق ملی مسکن واریز کند.

بذرپاش با اعلام اسامی بانک‌های متخلف به سازمان امور مالیاتی ارسال شده گفت: این مسئله از طریق کمیته‌های مختلفی که تشکیل شده پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه طبیعی است بانک‌ها نسبت به پرداخت جریمه مالیاتی اعتراض کنند،افزود: در رابطه جریمه بانک‌های متخلف و واریز مبلغ جریمه به صندوق ملی مسکن در بانک مرکزی جلسات خوبی برگزار شده و همکاران بنده در ارتباط مستمر با بانک مرکزی هستند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: بنده یک نماینده را برای این کار معرفی کرده ام و یک نماینده را نیز رییس کل بانک مرکزی کرده است.

بذرپاش با بیان اینکه ممکن است به سامانه وزارت راه ایرادتی وارد باشد و نمی خواهیم خود را از مشکلات مبرا کنیم، تاکید کرد: ارتباط عدم پرداخت وام مسکن و اهمال در پرداخت نکردن وام توسط بانک ها به سامانه، هوای بارانی و برفی منسوخ شده است.

وی بیان کرد: پرداخت تسهیلات و جریمه مالیاتی از سازمان امور مالیاتی را مطالبه می کنیم چون حق مردم است. البته نمی خواهیم بانک ها خلاف واقع جریمه شوند و باید مطابق عدالت رفتار شود. این تصمیم شخصی نیست و قانون است و برای همه لازم الاجراست‌.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات