اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۵۴۶۳۶

تکمیل کریدور جنوب ـ شمال شرق

وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان سیستان و بلوچستان صبح امروز ۵۸کیلومتر از کریدور نوار ساحلی و ۳۸کیلومتر از کریدور جنوب ـ شمال‌شرق کشور به‌ارزش بیش از ۳۰هزار میلیارد ریال را افتتاح کرد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی روز سه‌شنبه پنجم دی ماه در جریان سفر به استان سیستان و بلوچستان و بازدید از پروژه‌های بندری و راهسازی؛ 96 کیلومتر از کریدور بزرگراهی در استان سیستان و بلوچستان و کریدور بزرگراهی جنوب به شمال‌شرق به‌ارزش بیش از 30 هزار میلیارد ریال را در محدوده چابهار افتتاح کرد.

کریدور بزرگراهی نوار ساحلی کشور به‌طول 1850 کیلومتر از پسابندر در استان سیستان و بلوچستان آغاز و پس از عبور از استان‌های هرمزگان و بوشهر به شلمچه در استان خوزستان منتهی می‌شود.

بنابر این گزارش 312 کیلومتر از این کریدور در استان سیستان و بلوچستان واقع شده که 91 کیلومتر آن در حال بهره‌برداری است، 205 کیلومتر از طول این کریدور بزرگراهی در دست اجرا و 16 کیلومتر در انتظار مناقصه قرار دارد.

همچنین در راستای تکمیل کریدور بزرگراهی نوار ساحلی کشور در استان سیستان و بلوچستان قطعه دوم کاروان ـ کنارک به‌طول 22 کیلومتر به‌ارزش 6000 میلیارد ریال، باند دوم چابهار ـ کنارک به‌طول 18 کیلومتر به‌ارزش 5000 میلیارد ریال همراه با قطعه اول چابهار ـ پسابندر به‌طول 18 کیلومتر به‌ارزش 10000 میلیارد ریال در جریان سفر امروز وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

کریدور جنوب ـ شمال‌شرق کشور به‌طول 1771 کیلومتر از بندر چابهار در استان سیستان و بلوچستان آغاز و پس از عبور از استان‌های خراسان جنوبی و خراسان رضوی به پایانه‌های مرزی سرخس و باجگیران در شمال شرق کشور متصل می‌شود.

در همین راستا، 646 کیلومتر از این کریدور در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است که 123 کیلومتر آن در دست بهره‌برداری، 205 کیلومتر این کریدور بزرگراهی در دست ساخت و 318 کیلومتر دیگر در دست مطالعه قرار دارد.

گفتنی است، در راستای تکمیل کریدور جنوب ـ شمال شرق در استان سیستان و بلوچستان قطعه اول چابهار ـ ایرانشهر به‌طول 17 کیلومتر به‌ارزش 4000 میلیارد ریال، قطعه سوم خاش ـ ایرانشهر به‌طول 11 کیلومتر به‌ارزش 2500 میلیارد ریال همراه با قطعه چهارم خاش ـ ایرانشهر به‌طول 10 کیلومتر به‌ارزش 2500 میلیارد ریال امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

استان سیستان و بلوچستان و بندر چابهار به‌عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور، درگاه ایران به آسیای جنوب شرقی از طریق اقیانوس هند است و این استان مبدأ کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور و کریدور بزرگراهی جنوب به شمال شرق کشور است.

وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان سیستان و بلوچستان پس از این افتتاح از پروژه‌های بندر شهید بهشتی به‌عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور و سپس از راه‌آهن در حال ساخت چابهار به خاش بازدید خواهد کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات