تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۵۳۵۲۵

آنروا: غزه با قحطی روبروست

مشاور رسانه‌ای آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی تأکید کرد که برای رساندن سوخت و کالاهای امدادی، گذرگاه رفح کافی نیست و باید گذرگاه کرم ابوسالم نیز باز شود.

 عدنان ابوحسنه مشاور رسانه‌ای آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) وضعیت غزه و شمال این منطقه را به مناطق زلزله‌زده در سوریه و ترکیه تشبیه کرد و گفت: نوار غزه با قحطی روبروست.

ابوحسنه با بیان اینکه برای رساندن سوخت و کالاهای امدادی، گذرگاه رفح کافی نیست و باید گذرگاه کرم ابوسالم نیز باز شود، تأکید کرد: آنروا روزانه به ۱۲۰ تُن سوخت نیاز دارد تا بتواند تأسیسات حیاتی را به کار بیاندازد.

سازمان ملل امروز اعلام کرد که طی روز شنبه ۶۱ کامیون کمکهای بشردوستانه شامل غذا، آب و اقلام پزشکی و درمانی اضطراری به غزه ارسال شده است که بزرگترین کاروان ارسال کمکها از مرز رفح به غزه از زمان آغاز جنگ است.

طبق توافق آتش بس، باید روزانه ۲۰۰ کامیون حامل کمکهای بشردوستانه به غزه ارسال می‌شد که بیانیه سازمان ملل نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی به تعهدات خود در این زمینه پایبند نبوده است.

ابوحسنه به شبکه خبری الجزیره گفت: مکانیزم ورود کامیونها از طریق گذرگاه رفح پیچیده است و نهایت ظرفیت آن، روزانه ۱۳۰ کامیون است. باید ۲۰۰ کامیون کمکهای انسانی به مدت دو ماه متوالی وارد غزه شود.

این مقام آنروا خاطر نشان کرد: مذاکرات فشرده‌ای برای وارد کردن سوخت و گاز به نوار غزه، با اسرائیلیها در جریان است.

دفتر امور هماهنگیهای بشردوستانه سازمان ملل شب گذشته طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در روز دوم آتش بس حماس و اسرائیل ۱۱ آمبولانس، سه اتوبوس و یک اتوبوس با تختخواب مسطح به غزه رفتند تا سایر مجروحان باقیمانده در بیمارستان الشفاء را تخلیه کنند.

بنا به اعلام سازمان ملل از روز اول آتش بس ۲۰۰ کامیون به گذرگاه مرزری نیتزانا در مصر رفته و ۱۸۷ کامیون تا ساعت ۷ بعد از ظهر به وقت محلی وارد غزه شده‌اند. سازمان ملل همچنین گفته که تا کنون ۱۲۹ هزار لیتر سوخت نیز به نوار غزه ارسال شده است.

هلال احمر فلسطین پیش از این طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این سازمان ۱۸۷ کامیون را تحویل گرفته و به سمت شهر غزه روانه کرده است.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در مجموع از روز ۲۱ اکتبر تا کنون ۱۹۴۶ کامیون حامل کمکهای بشردوستانه شامل مواد غذایی، غیرغذایی، آب و اقلام پزشکی را از طریق گذرگاه رفح در جنوب غزه دریافت و توزیع کرده است

برچسب ها: آنروا ، نوار غزه ، قحطی ، بصیرت
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات