تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۵۳۷۵۶

مقام جهاد اسلامی: دشمن با ازسرگیری تجاوزات نمی‌تواند به اهداف خود برسد

معاون دبیر کل جنبش جهاد اسلامی با اشاره به اینکه فشارهای جدیدی برای برقراری دوباره آتش‌بس در غزه به وجود خواهد آمد و هدف مقاومت آزادی همه اسرای فلسطینی است تاکید کرد دشمن اشغالگر نمی‌تواند با ازسرگیری تجاوزات به اهدافش برسد.

«محمد الهندی» معاون دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی سخنانی در واکنش به تحولات جنگ غزه در یک هفته اخیر و آتش‌بس موقتی که تا دیروز برقرار شده بود اعلام کرد، آتش‌بسی که برقرار شد و تمدید چندباره آن و تبادل شماری از اسرا میزان کنترل مقاومت بر میدان و هماهنگی میان گروه‌های آن را نشان داد.

دشمن با ازسرگیری تجاوزات ضد غزه نمی‌تواند به اهداف خود برسد

الهندی در گفتگو با الجزیره اظهار داشت، جهاد اسلامی در کنار حماس نقش مهمی در برقراری آتش‌بس موقت و تبادل اسرا داشت. موضع ما اساسا یک آتش‌بس دائمی است اما آتش‌بس موقت و مبادله اسرای زن و کودک را به عنوان مسیری که می‌تواند مقدمه انجام معاملات جدید برای تبادل اسرا و آتش‌بس دائمی باشد را پذیرفتیم.

وی درباره ازسرگیری تجاوزات رژیم اشغالگر به غزه گفت، آغاز دوباره تجاوزات دشمن صهیونیستی هرگز نمی‌تواند آن را به اهدافش برساند وآمریکایی‌ها نگرانند که در صورت تداوم جنگ و تشدید جنایات اشغالگران نتوانند اوضاع را کنترل کنند. رژیم صهیونیستی که نتوانسته بود یکی از مهمترین اهداف خود یعنی بازگرداندن اسرای اسرائیلی با زور را محقق کند مجبور به پذیرش آتش‌بس 7 روزه شد. رژیم صهیونیستی از بیشترین حد قدرت خود استفاده کرد اما نتوانست تلفات افسران و نظامیان ارتش خود را تحمل کرده و مجبور به پذیرش آتش‌بس موقت شد.

این مقام جهاد اسلامی تاکید کرد، مقاومت نه تنها یک آتش‌بس 4 روزه را به دشمن تحمیل کرد بلکه آن را مجبور کرد تا 3 روز دیگر این آتش‌بس را تمدید کند. بعد از به هم خوردن اوضاع داخلی صهیونیست‌ها و برگزاری اعتراضات گسترده اسرائیلی‌ها که خواستار بازگشت اسرا بودند رژیم اشغالگر مجبور شد آتش‌بس را بپذیرد. همچنین شاهد تحول چشمگیری در افکار عمومی غرب علیه رژیم صهیونیستی بودیم و دیدیم که چگونه ملت‌های غربی تظاهرات‌های بزرگی در محکومیت جنایات اشغالگران علیه غزه برگزار می‌کنند.

فشارهای جدیدی برای برقراری دوباره آتش‌بس به وجود خواهد آمد

محمد الهندی گفت که با وجود ازسرگیری تجاوزات دشمن به نوار غزه از روز جمعه اما پیش‌بینی می‌شود که فشارهای جدیدی برای برقراری دوباره آتش‌بس به وجود بیاید که طبق قواعد مختلف برای آزادی اسرا خواهد بود. یک جریان به رهبری «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر وجود دارد که آتش‌بس را رد می‌کند. نتانیاهو به همراه «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم اشغالگر تاکنون از اعتراف به مسئولیت خود در شکست در نبرد طوفان الاقصی خودداری کرده‌اند و این دو نفر هستند که تصمیم به ازسرگیری تجاوزات ضد غزه گرفتند.

معاون دبیر کل جنبش جهاد اسلامی در ادامه تصریح کرد، طی هفته‌های گذشته اختلاف میان دولت آمریکا و کابینه جنگ نتانیاهو آشکار شده و نمی‌توان آن را پنهان کرد. آمریکا نگران است که در صورت ادامه جنگ قادر به مهار اوضاع نباشد. آتش‌بس موقتی که برقرار شد علی رغم نقض مکرر آن توسط رژیم صهیونیستی اما برای مردم فلسطین مفید بود و مردم توانستند تا حدی خانه‌های خود را بازسازی کنند و بیمارستان‌ها تلاش کردند شرایط خود را بهبود ببخشند.

هدف ما آزادی همه اسرای فلسطینی است

وی تاکید کرد، مرحله تبادل اسرای نظامی مسئله پیچیده‌ای بوده و زمان زیادی می‌طلبد؛ زیرا هدف ما در این مرحله آزادی همه اسرای فلسطینی از زندان‌های رژیم اشغالگر است. ما از سرگیری تجاوزات ضد غزه را محکوم می‌کنیم اما دشمن متوجه شده که قادر به تحقق اهداف خود با زور نیست. در عین حال مقاومت آماده و قوی در میدان حضور دارد تا پاسخ اشغالگران را بدهد و خسارات بیشتری به آنها تحمیل کرده و اهدافشان را ناکام بگذارد.

محمد الهندی در پایان اظهار داشت، گردان‌های القسام (شاخه نظامی حماس) و گردان‌های القدس (شاخه نظامی جهاد اسلامی) با هماهنگی کامل در میدان نبرد ضد دشمن صهیونیستی حضور دارند.

روز گذشته، با وجود تداوم تلاش‌ها و مذاکرات از سوی میانجی‌های قطری و مصری برای تمدید مجدد آتش‌بس موقت در غزه این تلاش‌ها به جایی نرسید.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز اعلام کرد که رژیم صهیونیستی با رد پیشنهادهای جنبش حماس برای آتش‌بس، جنگ را از سر گرفته است.

رژیم صهیونیستی که در طول مدت آتش‌بس بارها آن را نقض کرده بود از این فرصت استفاده کرد و بلافاصله گروه مقاومت فلسطین را به نقض آتش‌بس متهم و حملات گسترده هوایی و توپخانه‌ای به نوار غزه را از سرگرفت.

نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات