تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۶۱۴۸۸

آنروا: یک نسل را در غزه به فقر محکوم کرده‌ایم

کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) امروز (دوشنبه) در سخنانی نسبت به مشکلات پیش آمده برای کودکان غزه و محروم شدن آنها از تحصیل در نتیجه تداوم حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی هشدار داد.

به نقل از شبکه الجزیره، «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آنروا اظهار داشت: محدودیت‌های مالی بر کیفیت خدمات ارائه شده به فلسطینی‌ها تأثیر گذاشته و رنج آنها را افزایش داده است. ما برای تامین مالی فعالیت‌هایمان به ۱.۳ میلیارد دلار نیاز داریم اما تنها ۱۸ درصد از این مبلغ را دریافت کرده‌ایم.

وی گفت: قبل از جنگ، ما بیش از ۷۲ درصد مراقبت‌های بهداشتی را در ۱۲ مرکز بهداشتی ارائه می‌کردیم اما نیمی از این مراکز به دلیل حملات، فعالیت خود را متوقف کردند.

لازارینی اضافه کرد: کودکان غزه امکانات آموزشی خود را از دست داده‌اند و ۶۰۰ هزار کودک دچار مشکلات روحی شده اند و از تحصیل محروم هستند. بدون مداخله برای از سرگیری روند آموزشی در غزه، یک نسل کامل را به فقر محکوم خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ما نتوانستیم جنگ غزه را متوقف کنیم؛ جنگی که زیرساخت‌ها را ویران کرد و کودکان در آنجا به دلیل کمبود آب و غذا می‌میرند. علاوه بر این خود آنروا نیز هدف قرار گرفته و ۱۴۰ نفر از کارکنان این آژانس در غزه کشته شده‌اند. من تا کنون شاهد چنین سطحی از نقض و تخلفاتی علیه حقوق امدادگران نهادهای انسانی و بشردوستانه نبوده‌ام.

لازارینی هشدار داد: اسرائیل به دنبال پایان دادن به عملیات آنروا است و اگر ما مقاومت نکنیم، نوبت به سایر آژانس‌های سازمان ملل می‌رسد. تحقیقات درباره کار آنروا، شفافیت و بی‌طرفی فعالیت این آژانس در اراضی اشغالی فلسطین را نشان داد.

با گذشت ۲۶۲ روز از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از حدود ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات