صبح صادق >>  پرونده >> پرونده
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۵۳۵۳۸

گزارش یک جشن

روایت حمایت سپاه از زوج‌های جوان استان آذربایجان غربی

پس از شش ساعت، هوای بارانی و سرد استان کردستان را پشت سر گذاشته بودیم و به استان آذربایجان غربی پا گذاشتیم. انتظار سرمای شدید و گوش‌شکنی را داشتم، اما خلاف انتظارم هوا خوش و خنک بود. شبانه رسیده بودیم و خستگی تا مغز استخوانم دویده بود. برنامه‎‌های صبح و ظهر کردستان و مسافت شش ساعته سنندج تا ارومیه خسته‌ام کرده بود. به پاسداران انقلاب اسلامی فکر می‌کنم که لحظه‌ای آرام ندارند و برای خدمت و پیشرفت کشور شبانه‌روز می‌دوند. به یاد جمله‌ای از شهید حسن باقری افتادم «اگر خسته شدیم، باید بدانیم کجای کار اشکال دارد، و گرنه کار برای خدا که خستگی ندارد» و این سؤال در ذهنم شکل می‌گیرد که چرا خسته‌ام.
صبح شده و مردم دسته دسته از دور و نزدیک برای حضور در مراسم اهدای جهیزیه به 451 نوعروس می‌آیند. جوانان دانشگاه فرهنگیان نیز آمده‌اند؛ معلمان آینده‌ای که دغدغه اصلی‌شان خدمت به محرومان و مستضعفان جامعه است. حسینیه ثارالله شور و غوغای عجیبی دارد؛ مساحت هزار و خرده‌ای متر تقریبا پر است. 
سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی به دعوت مجری برنامه پشت میکروفون قرار می‌گیرد: «خوشبختانه امروز اهدای 451 سری جهیزیه برای نوعروسان با یادواره شهدای فرهنگی، همزمان شده و این اهدای جهیزیه، هم کار فرهنگی و هم کار معنوی است.»
وی ادامه می‌دهد: «در این راستا پویشی اتفاق افتاده و زوجینی که در روستاهای دورافتاده ساکن بوده و از لحاظ مالی برای تهیه جهیزیه، کم‌توان هستند شناسایی شده‌اند و به آنان تحویل می‌شود.»
سردار زهرایی تصریح می‌کند: «البته از اوایل سال، جهیزیه‌های بسیاری به نوعروسان اهدا شده و در ادامه سال نیز اهدای جهیزیه تداوم خواهد داشت. اهدای جهیزیه به ارزش 18 میلیارد تومان به نوعروسان در آذربایجان ‌غربی.»
در ادامه، «اسلام نام‌آور» معاون هماهنگ‌کننده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه اظهار داشت: «امروز آیین توزیع 451 سری جهیزیه مخصوص نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) با مشارکت سپاه شهدا و کمیته امداد استان به ارزش هر سری جهیزیه ۴۰ میلیون تومان و کل جهیزیه ۱۸ میلیارد تومان انجام شد و این جهیزیه‌ها با کامیون‌های سپاه شهدا در درب نوعروسان کمیته امداد توزیع می‌شود. ترویج ازدواج آسان از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) انجام می‌شود.»
در ادامه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی تصریح می‌کند: «مراسم امروز اهدای جهیزیه به نوعروسان بسیار بابرکت است و با مشارکت کمیته امداد و سپاه شهدا تعداد 451 خانواده تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) از جهیزیه‌هایی که این دو ارگان تهیه و تأمین کرده‌اند، برخوردار می‌شوند.»
رضا مهرافروز می‌گوید: «هدف از این اقدام، ترویج امر مقدس ازدواج و ارائه خدمت به خانواده‌های محروم و نیازمند سطح جامعه است و از سوی دیگر نیز تمامی اقلام تهیه شده جزء تولیدات داخلی است و با این اقدام، مصرف کالای ایرانی ترویج می‌شود.»
وی می‌افزاید: «امید است که این اقدام الگویی باشد که تمام خانواده‌های سطح استان و کشور به مصرف کالاهای ایرانی توجه کنند و همچنین امید است که این همکاری‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) و سپاه شهدا تداوم داشته باشد؛ چون هم اکنون چشم ۷۲۰ خانواده دیگر نیز در راه است و منتظر چنین اقلامی هستند.»
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی ادامه می‌دهد: «سال‌های سال است که کمیته امداد در بحث تهیه جهیزیه و ترویج ازدواج به ویژه ازدواج آسان تلاش می‌کند و امید است به برکت این کمک‌هایی که انجام می‌شود، گشایشی در امر ازدواج آسان انجام گیرد. 1000 سری جهیزیه دیگر تا پایان سال در آذربایجان‌ غربی توزیع می‌شود.»
در ادامه این مراسم نیز مسئول سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه امروز آیین اهدای جهیزیه همزمان با یادواره شهدای فرهنگی برگزار شد، می‌گوید: «امروز به نیابت از شهدا 451 سری جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد با همکاری دو ارگان مولود انقلاب اسلامی، یعنی سپاه و کمیته امداد امام خمینی(ره) تقدیم شد.»
سرهنگ علی حیرانی بیان می‌کند: «امسال دومین مراسم اهدای جهیزیه در آذربایجان‌ غربی برگزار می‌شود و در مراسم نخست، هزار سری جهیزیه برای نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد و همچنین نوعروسانی که تحت پوشش هیچ ارگان حمایتی نیستند، تقدیم شد.»
وی خاطرنشان می‌کند: «همچنین امسال به صورت مجدد هزار سری جهیزیه از سوی سپاه شهدا به نوعروسانی که تحت پوشش هیچ ارگانی نبوده و جزء پنج دهک پایین جامعه هستند، تقدیم می‌شود و امید است که ازدواج آسان و سبک زندگی ایرانی و اسلامی ترویج یابد.»
مسئول سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی می‌افزاید: «از سوی دیگر حمایت از کار و سرمایه ایرانی حائز اهمیت است و اینکه زمانی که جنس ایرانی در قالب جهیزیه تقدیم نوعروسان می‌شود، سبب حمایت از کارگر ایرانی شده و در اشتغال‌زایی تأثیر بسزایی دارد.»

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات