بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۵۳۷۹۶

«تماس تلفنی تُند» پاپ فرانسیس با رئیس اسرائیل

منابع غربی تماس تلفنی اخیر میان رهبر کاتولیکهای جهان با رئیس رژیم صهیونیستی پیرامون جنگ غزه را تُند توصیف کرده‌اند.

منابع غربی از گفت‌وگوی تند پاپ فرانسیس و «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی بین این دو در اواخر ماه اکتبر خبر داده‌اند. 

روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه با این تماس تلفنی گزارش داده است که گفت‌وگوی بین پاپ فرانسیس و هرتزوگ به عنوان یک تماس تلفنی تند توصیف شده است.  

به گفته این منابع، رئیس اسرائیل از شوک جامعه این رژیم پس از عملیات هفتم اکتبر حماس در اراضی اشغالی به پاپ سخن گفته اما پاپ در جواب به صراحت تاکید کرده است که نمی‌توان پاسخ ترور را با ترور داد. 

واتیکان در بیانیه‌ای به روزنامه واشنگتن پست درباره این تماس تلفنی گفته: «این تماس تلفنی، مانند تماس‌های دیگر در روزهای بعد از شروع جنگ، در چارچوب تلاش‌های «پدر مقدس» بوده و با هدف مهار شدت و گستره وضعیت درگیری در منطقه صورت گرفته است».
طبق این بیانیه، چند روز بعد از گفت‌وگو با هرتزوگ، پاپ فرانسیس روز دوم نوامبر نیز با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و همچنین با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تلفنی صحبت کرده است. 

پاپ فرانیسی روز 22 نوامبر(اول آذر) در جریان یک سخنرانی عمومی در میدان سنت پیتر در واتیکان گفت: «امروز صبح، من دو هیات را پذیرفتم، یکی از اسرائیلی‌هایی که اقوامشان در غزه گروگان هستند و دیگری فلسطینی‌هایی که اقوامشان در غزه رنج می‌برند. من شنیدم که چگونه هر دو رنج می برند: این کارکرد جنگها است، اما در اینجا ما فراتر از جنگ رفته‌ایم. این جنگ نیست. این تروریسم است.»

پاپ پیش از این بارها خواستار توقف جنگ و آتش بس میان حماس و رژیم صهیونیستی شده است.

رهبر کاتولیکهای جهان همچنین نسبت به محاصره کامل غزه ابراز نگرانی کرده و گفته خاورمیانه به جنگ نیاز ندارد بلکه به صلح نیاز دارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات