بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۵۷۴۲۳

پاپ فرانسیس: اوکراین باید شجاعت بالا بردن پرچم سفید را داشته باشد

رهبر کاتولیک‌های جهان از رهبران اوکراین درخواست کرد که با توجه به اینکه اوضاع جنگ برای آن‌ها به خوبی پیش نمی‌رود شجاعت بالا بردن پرچم سفید را داشته باشند و با روسیه وارد مذاکره شوند.

به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، در حالی که بسیاری از کشورهای غربی در تلاش برای حمایت از اوکراین در مقابله با جنگ روسیه هستند، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان پیشنهاد متفاوتی را ارائه داده است. به قول پاپ فرانسیس، اوکراین باید شجاعت برافراشتن و بالا بردن "پرچم سفید" و مذاکره به منظور پایان جنگ با روسیه را داشته باشد.

پاپ فرانسیس در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی RSI سوئیس گفت: او فکر می کند "قوی ترین شخص کسی است که به اوضاع نگاه می کند، به مردم فکر می کند، شجاعت بالا بردن پرچم سفید را دارد و مذاکره می کند."

بر اساس اطلاعات این روزنامه این گفتگو در ماه فوریه انجام شده اما برای اولین بار در 20 ماه مارس پخش خواهد شد. فرانسیس گفت: وقتی می بینید که شکست خورده اید، اوضاع خوب پیش نمی رود، باید شجاعت مذاکره را داشته باشید.

بر اساس متن این مصاحبه که خبرگزاری رویترز به آن دست یافته است وقتی از فرانسیس پرسیده شد که آیا او در کنار کسانی که خواستار تسلیم شدن اوکراین بودند، زیرا نتوانسته بود علیه روسیه انتقام بگیرد، یا با کسانی که می‌گویند باید تسلیم شود و اقدامات قوی ترین طرف را مشروعیت می بخشد ایستاده است پاپ این موضع گیری را اتخاذ کرد.

فرانسیس این سوال را مطرح کرد که در پایان جنگ چه تعداد تلفات وجود خواهد داشت و گفت که در بحث ها و مذاکرات باید حضور قدرت های بین‌المللی و یک میانجی وجود داشته باشد. پاپ گفت: از مذاکره قبل از بدتر شدن اوضاع خجالت نکشید. وی در بخشی دیگر از این مصاحبه که به جنگ اسرائیل و حماس می‌پردازد، گفت: مذاکره هرگز تسلیم نیست.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین بارها گفته است که خواهان صلح است. با این حال، او خواستار خروج نیروهای روسیه از کل اوکراین و بازگرداندن مرزهای دولتی اوکراین است. روسیه مذاکرات صلح را با شرایط تعیین شده توسط کی یف رد کرده است. در این شرایط ترکیه هم روز جمعه در حال مذاکره برای میزبانی نشست میان اوکراین و روسیه بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات