بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۵۳۸۲۷

رئیس شاباک: سران حماس را در لبنان، ترکیه و قطر هدف قرار می‌دهیم

رئیس سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) تصریح کرد که تل‌آویو به دنبال ترور رهبران عالی رتبه حماس در کشورهای مختلف از جمله قطر، ترکیه و لبنان است.

«کابینه برای ما هدفی تعیین کرده و آن نابودی حماس است. ما برای تحقق این هدف مصمم هستیم. این برای ما مانند حادثه مونیخ است. [حماس را نابود می‌کنیم] در هر مکانی در غزه، اسرائیل، لبنان، ترکیه، قطر و هر جای دیگر». این جملات را رئیس شاباک رونین بار در نشست امنیتی رژیم صهیونیستی که احتمالا با حضور رئیس موساد برگزار شده، بیان می‌کند.

کانال ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی، شب گذشته (یکشنبه، ۳ دسامبر) بخشهای از یک فایل صوتی مربوط به این نشست امنیتی  را منتشر کرد که در آن،  رئیس شاباک در خصوص طرح های عملیاتی در قطر، ترکیه و لبنان و ترور رهبران سیاسی حماس سخن گفت. 

به نوشته «سی‌.ان.ان»، اشاره این مقام امنیتی تل آویو به شهر مونیخ به حادثه سال ۱۹۷۲ در جریان مسابقات المپیک بازمی‌‌گردد که طی آن دو اسرائیلی کشته و نه تن دیگر از سوی اعضای گروه فلسطینی موسوم به «سپتامبر سیاه» به اسارت گرفته شدند تا در مقابل آزادی اسرای فلسطینی در اراضی اشغالی فلسطین، آزاد شوند. 

رئیس شاباک گفت: «اسرائیل مصمم به نابود کردن حماس است، حتی اگر این امر سالها به طول انجامد. مسؤولیت برقراری امنیت با ماست و این وظیفه ماست». 

در مقابل «طاهر النونو» مشاور اطلاع رسانی رئیس دفتر سیاسی حماس نیز به این تهدید واکنش نشان داد و آن را بیانگر بحران سیاسی و نظامی دشمن صهیونیست توصیف کرد و گفت که این تهدیدها، رهبران حماس را که خونشان و خون خانواده‌هایشان با خون مردم فلسطین آمیخته شده، نمی‌ترساند اما نشانگر نقض آشکار حاکمیت کشورهای برادر و دوستی است که رژیم صهیونیستی از آن سخن می‌گوید. «این تهدیدات لطمه زدن به امنیت این کشورها است و باید به خاطر آن دشمن را تحت پیگرد و محاکمه قرار داد».

پیشتر، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گزارش داده بود که تل‌آویو در حال تلاش برای اجرای یک «عملیات چندساله ترور» برای حذف فیزیکی سران حماس بعد از اتمام جنگ غزه است و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به سازمان‌های جاسوسی خود دستور داده برنامه‌هایی برای ترور سران حماس در لبنان، ترکیه و قطر تدوین کنند. 

بر اساس فایل صوتی که شب گذشته منتشر شد، رونین بار با اشاره به این‌که وظیفه شاباک برقراری امنیت و تقویت احساس امنیت در جامعه صهیونیستی است، تصریح کرد: «بدبختانه، در هفتم اکتبر موفق به تحقق این امر نشدیم. معتقدم که ما پیشرفت کرده‌ایم و دیگر منتظر نخواهیم ماند. ما عملا از درسهایی که از این تحولات گرفتیم، استفاده خواهیم کرد..عملیات اصلی که دستگاه‌های امنیتی اسرائیل انجام می‌دهند، مخفی است و هیچ کسی از آن خبر ندارد». 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات