تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۴۷۹۱۱

هراس صهیونیست‌ها از تبدیل شدن کرانه باختری به غزه‌ای دیگر

نابعی در دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که ارتش اسرائیل در سال گذشته نسبت به سال‌های قبل در شمال کرانه باختری تهاجمی‌تر و به صورت متمرکز عمل کرده، و با توجه به حملات و اقدام این رژیم در کرانه باختری احتمال می‌رود حمله گسترده صهیونیست‌ها به این منطقه در آینده نزدیک رخ دهد.

هراس صهیونیست‌ها از تبدیل شدن کرانه باختری به غزه‌ای دیگر

رژیم اشغالگر صهیونیستی از طریق بازوهای نظامی و امنیتی همزمان با تشدید مقاومت مردم فلسطین در برابر شهرک نشینان صهیونیست و نظامیان اسرائیلی، به هدف قرار دادن گروه‌های مقاومت فلسطین در شهرهای مختلف کرانه باختری ادامه می‌دهد.

بنا به گزارش وب سایت صهیونیستی «اسرائیل 24» از ابتدای سال میلادی جاری (2023)، 7 نظامی صهیونیست در عملیات تیراندازی در کرانه باختری و غور الاردن (دره اردن) و در 4 عملیات دیگر مانند تیراندازی به خودروهای ارتش و شهرک‌نشینان صهیونیست کشته شده‌اند.

وب سایت «عربی 21»  با استناد به این گزارش نوشت که ارتش اشغالگر همچنان به عملیات خود علیه مردم فلسطین ادامه می‌دهد، بازداشت‌های شبانه اخیرا افزایش یافته و تخریب منازل رزمندگان مقاومت و تلاش‌های مستمر برای ترور آن‌ها کماکان ادامه دارد.

بر اساس گزارش وب سایت مذکور هر اتفاقی که رخ می‌دهد، این ارزیابی دستگاه امنیتی را تقویت می‌کند که ارتش اسرائیل به آغاز یک عملیات نظامی در مقیاس گسترده بسیار نزدیک شده است که به صورت اساسی بر اردوگاه‌های آوارگان و شهرهای نابلس و جنین متمرکز خواهد بود.

وب سایت صهیونیستی مدعی شده است که علاوه بر بازداشت‌های گسترده، انتظار می‌رود که نظامیان اسرائیلی به جمع‌آوری سلاح‌ها و مواد منفجره‌ای که در ماه‌های اخیر در شمال کرانه باختری آماده شده‌اند و همچنین به انواع مختلف موشک‌ها تمرکز کنند.

رونین بار، رئیس شاباک در جریان تجاوزات 5 روزه اخیر رژیم صهیونیستی به غزه گفت: حتی در کرانه باختری و سامره (شمال نوار غزه) سازمان‌های فلسطینی در تلاش هستند موشک و پرتابه‌هایی شبیه به موشک را تولید کنند، اما ارتش اسرائیل می خواهد این پدیده را از همان ابتدا مهار کند.

منابعی در دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که ارتش رژیم اسرائیل در سال گذشته نسبت به سال‌های قبل در شمال کرانه باختری تهاجمی‌تر عمل کرده است.

بر اساس این گزارش، چنین عملیاتی پیامدهای گسترده‌ای در رابطه با همکاری با تشکیلات خودگردان فلسطین خواهد داشت. در حال حاضر، ارتش اسرائیل تمایل دارد تشکیلات خودگران فلسطین در بازداشت‌ فلسطینی‌ها و جلوگیری از عملیات آن‌ها مشارکت بیشتری داشته باشد.

اخیرا در کرانه باختری در اقدامی بی سابقه، یک راکت به سمت شهرک‌صهیونیست نشین شاکید شلیک شد. با وجود اینکه این موشک در هوا منفجر شد و به هدفی اصابت نکرد و هیچ یکی از گروه‌های فلسطینی مسئولیت آن را برگردن نگرفتند، این حادثه صهیونیست‌ها را سخت نگران کرد.

در کنار این حادثه، کشف سلاح‌ها و بمب‌های دست ساز و موادی برای تولید موشک و راکت در کرانه باختری به نگرانی‌های صهیونیست‌ها دامن زده و آن‌‌ها بیم آن دارند که کرانه باختری به غزه‌ای دیگر تبدیل شود.

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات