صفحه نخست >>  عمومی >> تیتر اول
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۵۴۹۱۴

نمایندگان مجلس حادثه کرمان را در گفتگو با «بصیرت» محکوم کردند

الهیان: حادثه تروریستی کرمان بیش از گذشته چهره پلید دشمنان ایران اسلامی را برای جهان آشکار کرد/ آقازاده: جنایتکاران این حادثه درس عبرتی برای سایرین خواهند شد/ جلالی: چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم از زنده بودن او برای دشمن وحشت‌آورتر است
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ گفتگو با نمایندگان

ساعت ۱۴:۴۵ دقیقه عصر روز چهارشنبه در یک عملیات تروریستی در گلزار شهدای کرمان و مسیر زائران سردار سلیمانی، ۲ انفجار رخ داد که به دنبال آن، ۸۴ نفر شهید و ۲۸۴ نفر نیز مجروح شدند. پس از گذشت بیش از ۲۴ ساعت گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای رسما ۲ عملیات انتحاری در کرمان را برعهده گرفت.

داعش در بیانیه خود نوشت: "در بخشی از غزوه «و هر کجا یافتید بکشید.» بیش از ۳۰۰ نفر از شیعیان مشرک در ۲ عملیات انتحاری در ایران کشته و زخمی شدند. دیروز دو برادر «عمر الموحد» و «سیف الله مجاهد» به سوی تجمع بزرگ شیعیان مشرک در کنار مزار رهبر کشته شده خود «قاسم سلیمانی» در شهر کرمان در جنوب ایران رفته و کمربند‌های انفجاری خود را در میان جمعیت منفجر کردند که بیش از ۳۰۰ نفر از شیعیان مشرک را کشت یا زخمی کرد."

الهیان: خون شهدا ملت‌ها را بیدارتر خواهد کرد
در واکنش به این جنایت آشکار، زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به خبرنگار «بصیرت» گفت: «حادثه تروریستی کرمان بیش از گذشته چهره پلید دشمنان ایران اسلامی را برای جهان آشکار کرد. رژیم صهیونیستی به دنبال استیصال در غزه و فلسطین رو به کشتار غیرنظامیان و مردم آورده و این بار برای گرفتن انتقام از شهید سلیمانی، اینگونه به عزاداران سردار دل‌ها حمله می‌کند نزدیک به ۱۰۰ نفر از هم وطنان عزادار ما را در مراسم سردار سلیمانی به شهادت می‌رساند.»
نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: «این حادثه مورد توجه افکار عمومی جهان قرار گرفت و دنیا بیش از گذشته به ماهیت استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی پی برد. بی شک خون شهدا ملت‌ها را بیدارتر خواهد کرد و همین امر زمینه ساز فروپاشی رژیم صهیونیستی و محو اسرائیل از صحنه روزگار خواهد شد.»

آقازاده: جمهوری اسلامی با هیچ کس مماشات نخواهد کرد
در ادامه سیدعلی آقازاده نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به خبرنگار «بصیرت» گفت: «حادثه کرمان یک اقدام جنایتکارانه بود که مشابه آن در بسیاری از کشور‌های اسلامی اتفاق افتاده است. عناصر خبیث این جنایت با حمایت آمریکا در مراسم سالگرد شخصیتی که در مبارزه با تروریسم بین المللی منحصر به فرد بود دست به اقدام جنایتکارانه خود زدند. در این اتفاق ناگوار تعداد زیادی از هموطنان ما مجروح شدند و تعدادی هم به شهادت رسیدند از این رو این حادثه و مصیبت را به خانواده‌های عزیز معزا و مردم ایران تسلیت می‌گوییم.»
وی افزود: «جمهوری اسلامی همواره نشان داده نسبت به امنیت داخلی و منطقه بسیار حساس است و در این باره با هیچ کس مماشات نخواهد کرد. حتما این حادثه پیگیری و عوامل اصلی این اقدام جنایتکارانه شناسایی خواهند شد و به گونه‌ای به سزای اعمال خود می‌رسند که به عبرتی برای سایر جنایتکاران که جان و مال و ناموس ملت را نشانه گرفته اند تبدیل خواهند شد.»

نام حاج قاسم بر جان دشمن ترس می‌افکند
در ادامه نیز حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در واکنش به حادثه کرمان به خبرنگار «بصیرت» گفت: «این اتفاق تلخ توسط رهبر انقلاب و سایر مسئولان محکوم شده است، اما نکته اینجاست که نام حاج قاسم سلیمانی هنوز بر جان دشمن ترس و نگرانی می‌افکند.»
وی تاکید کرد: «این حادثه نشان داد چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم از زنده بودن او برای دشمن وحشت آورتر بوده و نشان می‌دهد هدف، راه و مکتب حاج قاسم همچنان اثرگذار است و این اقدام دشمن حکایت از بغض و کینه‌ای دارد که از محور مقاومت و البته حاج قاسم سلیمانی به دل نشانده است.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات