صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۵۵۱۵۱

اسلامی: برخی کشور‌ها برای ۳ برابر کردن ظرفیت نیروگاه‌های هسته‌ای برنامه‌ریزی کرده‌اند

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: باید حداقل بیست‌هزار مگاوات برق اتمی داشته باشیم همچنان که کشورهای دیگر هم اعلام کرده اند که ظرفیت نیروگاه‌های هسته‌ای خود را سه برابر خواهند کرد.

محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشور در مراسم گرامیداشت روز حماسه و ایثار شهرستان بویین میاندشت، اظهار داشت: نوزدهم دی در شورای فرهنگ عمومی شهرستان به عنوان روز حماسه و ایثار بویین‌میاندشت ثبت شده که این یک ابتکار ماندنی است و نسل به نسل یادآوری می‌کند شهدا در چه راهی قدم گذاشته و جان خود را برای انقلاب فدا کردند.

وی افزود: فلسفه وجود انقلاب اسلامی، سعادت ملت و پیشرفت و آبادانی کشور بوده که این دو عامل اساسی هدف انقلاب اسلامی و شعاری است که موجب پیروزی انقلاب شد. شهدای بسیاری نیز در این راه تقدیم انقلاب شد و این همان شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است.

اسلامی خاطر نشان کرد: شعار مردم ایران را استکبار و آمریکا هرگز تحمل نکرده و نمی‌کنند که ایران استقلال داشته و از زیر بار سلطه خارج شود چرا که در دوران قبل از انقلاب، آنان برای ایران تعیین تکلیف می‌کردند.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر بنیان‌های علمی و فناوری تاکید و بیان کرده‌اند که باید ما حداقل بیست‌هزار مگاوات برق اتمی داشته باشیم و فناوری‌های هسته‌ای باید در اختیار ایران باشد. همچنین کشورهای دیگر هم بیانیه داده‌اند که ظرفیت نیروگاه‌های هسته‌ای خود را سه برابر خواهند کرد.

وی بیان کرد: تغییرات اقلیمی موجب برهم خوردن شرایط آب و هوایی شده و بدتر از شرایط فعلی برای کره زمین قابل قبول نیست؛ بنابراین باید از تولید گازهای گلخانه‌ای جلوگیری شود و تلاش شود تا فناوری‌های نوین به خدمت گرفته شده و مورد استفاده قرار گیرند.

اسلامی یادآور شد: نکته حائز اهمیت این است که علم و فناوری امروز اساس قدرت است و مردم قدرت یک کشور هستند، دشمنان تلاش کردند با تحریم پیشرفت جمهوری اسلامی در حوزه علوم و فنون نوین را متوقف کنند و تمام تلاش‌ها با هدف توقف علمی و فناوری ایران در بحث هسته‌ای بوده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور تصریح کرد: علم و فناوری برای ملت‌ها قدرت‌آفرین بوده و کسی که از این ظرفیت به همراه مردم همیشه در صحنه برخوردار است هرگز زیر بار سلطه ابرقدرت‌ها نخواهد رفت بلکه راه خود را قدرتمندانه ادامه می‌دهد.

وی اضافه کرد: راه پُرتوسعه علمی و فناوری همراه با جوانان متعهد و دانشمند در جهت دستیابی به علوم و فنون نوین مسیری است که به شدت مورد مخالفت استکبار قرار دارد و در راه مخالفت با این هدف ما، از همه ظرفیت سازمان‌های بین المللی برای جلوگیری از حرکت کشور ما استفاده کردند.

اسلامی بیان کرد: دشمنان از ابزار تحریم برای ناتوان کردن کشور استفاده کردند و با بهانه‌های مختلف در روند پیشرفت کشور اختلال ایجاد می‌کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور یادآور شد: در عرصه هسته‌ای دانشمندان بسیاری ترور شده و خرابکاری‌های صنعتی از سوی دشمنان صورت گرفته است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات