صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۵۸۱۵۶

اسلامی با حضور در نهاد ریاست جمهوری پاسخگوی مطالبات مردمی شد

رئیس سازمان انرژی اتمی با حضور در مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری، پاسخگوی مطالبات مردمی شد.

محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی امروز سه‌شنبه 21 فروردین ماه با حضور در مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری، پاسخگوی مطالبات مردمی شد.

وی در ابتدا گفت: در سالی که گذشت همکاران ما همچنان توانستند با ثبات قدم حرکت کنند و دستاوردهای تاریخ سازی را ارائه کردند.

اسلامی در پاسخ به مطالبه‌ای درباره استفاده از نخبگان و حمایت‌ها از آنان گفت: ما در سال گذشته با معرفی بنیاد نخبگان تعداد زیادی نخبه جذب کردیم و هم اکنون 600 نفر را از طریق دفترچه کارشناسی ارشد بورسیه کردیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به مطالبه دیگری درباره مقابله با شبکه‌های فساد گفت: رسیدگی مرکز نظام ما رشد 600 درصدی داشته است. این مرکز توانسته بسیاری از شبکه‌های فساد را جمع آوری کند.

وی در پاسخ به درخواست فردی درباره رسیدگی به پروژه‌های نیروگاهی اظهار داشت: طبق سند جامع 20 ساله که در سال 1401 توسط رئیس جمهور رونمایی شد، سازمان انرژی اتمی در حال حرکت در پروژه‌های نیروگاهی است.

رئیس سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران درباره پروژه آب شرب گفت: ما یک فرایند طولانی را طی کردیم تا بتوانیم زمین در اختیار بگیریم و پروژه را طراحی کنیم. اکنون پروژه آغاز شده و در زمان خودش به نتیجه خواهد رسید. یکی از ظرفیت‌های ارزشی تولید آب گوارا است و ظرفیت آن 70 هزار مترمکعب است.

وی درباره برگزاری کنفرانس بین‌المللی در ایران هم گفت: کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای را در اردیبهشت برگزار می‌کنیم، بسیاری مقالات ارسال شده است. کنفرانس سه بخش دارد، بخش افتتاحیه، بخش پنل‌ها و یک بخش اختتامیه دارد که به ارائه دستاوردهای ایران و ارائه هنر و صنعت ایران پرداخته می‌شود و یک رویداد مهم است که بتوانیم با ادبیات متناسب با کنفرانس‌های بین‌المللی روایتگری واقعی داشته باشیم.

تا این لحظه 34 مهمان از 30 کشور حضور پیدا خواهند کرد و امیدواریم شرایط به گونه‌ای باشد که بتوانیم شاهد کنفرانس خوبی داشته باشیم.

وی درباره نیروگاه بوشهر و دریافت مقام اول گفت: نیروگاه بوشهر بهترین عملکرد و بهره‌وری را داشته و توانستیم برای تواید برق رکورد بزنیم. بالای 7 میلیارد کیلو وات ساعت برق تولید کرد و بالاترین تولید بود. در شاخص‌های ارزیابی این نیروگاه بالاترین رتبه را گرفت و در سال 2023 رتبه اول شد. برای بارگذاری سوخت جدید در روزهای آینده نیروگاه از رده خارج می‌شود و انشالله با بارگذاری در مدار قرار خواهد گرفت.

اسلامی درباره تنش زدایی و اقدامات انجام شده گفت: ما اساسا ننایج تحقیقات را در رفع مشکلات جامعه قرار دادیم. در بخش پزشکی اراده این است که دقت رادیوداروهای تشخیصی را بالا ببریم. در بخش درمانی نیز اثربخشی را بالا ببریم. ما 10 رادیو دارو در دست آزمایش بالینی داریم. ما در بحث پلاسما کیلینک‌های زخم را ایجاد کردیم و رنج و درد مردم از زخم‌های بدخیم مانند دیابتی‌ها را درمان می‌کنیم. با درمان پلاسما این زخم ترمیم می‌شود. ما مصمم هستیم 50 کلینیک را ایجاد کنیم.

وی در پاسخ به سوال تسنیم درباره اقدامات سازمان انرژی اتمی برای مقابله با تحریم‌ها گفت: ما یک شرکت رادیودارو در ایران داریم و این شرکت تحریم است. اساسا حقوق بشر برای غربی‌ها معنا ندارد و جان انسان‌ها برای آنان معنا ندارد. کشور ما به حمدالله توانسته به صورت خوداتکا یک قطب در رادیودارو در منطقه باشیم و امسال با حضور رئیس جمهور بزرگترین مرکز تولید رادیو دارو را ایجاد خواهیم کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات