صبح صادق >>  راهبرد >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۵۵۲۴۴

اخبار

«حسن روحانی» رئیس‌جمهور سابق کشورمان طی سخنانی درباره انتخابات با تأکید بر اینکه ما نمی‌توانیم نسبت به مسئله انتخابات بی‌تفاوت باشیم، گفت: «دو نوع می‌توان به شرایط حاکم اعتراض کرد. یک راه این است که در انتخابات شرکت نکنیم، اما این راه نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت. راه بهتر این است که پای صندوق رأی برویم و به فردی که به شرایط امروز معترض است، رأی دهیم. رأی اعتراضی بهتر از رأی ندادن است. مشکلات ما در نهایت باید با صندوق رأی حل شود، راه دیگری نداریم.»
 
«غلامرضا انصاری» نماینده سابق اصلاح‌طلب گفت: «با توجه به برخورد نامناسبی که دولت دوم آقای روحانی با اصلاح‌طلبان کرد و اغلب کاستی‌ها در نهایت به پای اصلاح‌طلبان نوشته شد، شرایطی را به وجود آورده که احتمال تکرار ائتلاف با حزب اعتدال و توسعه دور از انتظار است.»
 
«محسن هاشمی» معتقد است شرایط برای تشکیل و موفقیت ائتلاف میانه‌روها به شدت سخت شده و با این حال هنوز ممکن است با الگوگیری از مدل سیاست‌ورزی مرحوم هاشمی‌رفسنجانی به میدان آمد و این ائتلاف را به پیروزی رساند. عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی درباره امکان تأثیرگذاری ائتلاف میانه‌روها بر فضای سیاسی کشور گفته است، باید به سابقه چنین ائتلافی نگاه کنیم؛ یک‌بار در سال ۱۳۹۲ این اتفاق افتاد. هنگامی که شورای نگهبان اعلام کرد صلاحیت هاشمی را برای حضور در انتخابات احراز نکرده است، ایشان قهر نکرد و به میدان آمد. محسن هاشمی همچنین از تشکیل معدود جلساتی میان آقایان روحانی، ناطق‌نوری، خاتمی، سیدحسن خمینی و اسحاق جهانگیری خبر داده و گفته است، امید می‌رفت حاصل این جلسات، اتفاق جدیدی باشد و بتواند حرکت جدی را شکل دهد. این در حالی است که پیش از این اخبار مربوط به تشکیل این جلسات بارها تکذیب شده و شایعه خوانده شده بود.
 
«حقیقت‌پور» چهره نزدیک به علی لاریجانی درباره احتمال اجماع اعتدال‌گرایان به زعامت لاریجانی با طیف‌های سیاسی دیگر گفت: «من آقای لاریجانی را فراجناحی و فراسیاسی می‌دانم؛ من می‌خواهم بگویم که وی اصولگراست، اما اصولگراهای تنگ‌نظر، آقای لاریجانی را قبول نمی‌کنند؛ ما را نیز قبول نمی‌کنند.»
 
«مسعود پزشکیان» فعال اصلاح‌طلب و از نمایندگان مجلس فعلی در بخشی از یک مصاحبه که «مشرق» آن را منتشر کرد در اشاره به فعالیت چپ‌های تحریمی علیه انتخابات گفته است: «آنهایی که قهر کرده‌اند از نظر من نباید قهر کنند. اگر من هم به دنبال منافع شخصی خودم بودم بهتر آن بود که به جای حضور در انتخابات به طبابت می‌پرداختم.»
«غلامعلی حداد عادل» رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه هدف اول شورای ائتلاف افزایش مشارکت است، گفت: «من امیدوارم بر پایه سه اصلی که در شورای ائتلاف در پیش گرفته‌ایم، یعنی عقلانیت، معنویت و عدالت بتوانیم مجلسی انقلابی و کارآمد تشکیل دهیم و با دو کلیدواژه ایمان و امید، کار خود را پیش می‌بریم و شاهد حضور باشکوه مردم ایران پای صندوق‌های رأی باشیم تا یک مجلس انقلابی و کارآمد دیگری دوباره شکل بگیرد.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات