صبح صادق >>  بازار >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۵۵۴۷۲

مسیر درست انتخاب

پایگاه بصیرت / عبدالمجید شیخی/ گروه اقتصاد
یکی از موضوعاتی که درباره مسائل مرتبط با انتخابات مجلس شورای اسلامی، به ویژه در بحث انتخاب نمایندگان متخصص در مسائل اقتصادی مهم است، راه یافتن افرادی به مجلس است که بتوانند مسائل اقتصادی را حل و معضلات را مرتفع کنند. این موضوع بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که بخش قابل توجهی از مطالبات مردم ناظر بر این موارد است. بنابراین، از رسانه‌ها انتظار می‌رود برای حل مشکلات اقتصادی مردم به افرادی بها دهند که در این حوزه‌ها متخصص هستند. 
با اینکه بحث حل مسائل اقتصادی امروز یکی از مهم‌ترین موضوعات جامعه و اصلی‌ترین مطالبات مردم به شمار می‌رود، متأسفانه تصور بسیاری از خواص درباره نامزدی نمایندگی مجلس شورای اسلامی همچنان تصور بسیار غلطی است و این نشان می‌دهد اشرافی به مسائل اقتصادی کشور از طرف نهادهای عمومی وجود ندارد.
برای نمونه، می‌توان از میهمانان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پس از اعلام مرحله اول نام‌نویسی نمایندگان یاد کرد که برنامه‌ای با نشست و دعوت از نمایندگان احزاب سیاسی روی آنتن بردند و زمینه را برای مناظره و بحث آنها با یکدیگر باز گذاشتند؛ در حالی که احزاب سیاسی نشان داده‌اند قادر به حل مشکلات اقتصادی نیستند و بیشتر منافع خود را ارجح می‌دانند.
رسانه ملی باید از کارشناسان اقتصادی نخبه برای بررسی مشکلات اقتصادی و حل و فصل آنها دعوت به عمل بیاورد، نه اینکه از کارشناسان سیاسی و نمایندگان آنها دعوت کند؛ چرا که کارشناس سیاسی نمی‌تواند به طور کامل اشراف همه جانبه‌ای به مسائل اقتصادی‌ـ که ضرورت امروز جامعه ماست ـ داشته باشد؛ بلکه این کارشناسان و نمایندگان احزاب سیاسی در مسائل گوناگونی، به ویژه سیاسی و اجتماعی سخن می‌گویند تا اقتصادی.
امیدواریم در هفته‌های منتهی به انتخابات مجلس شورای اسلامی و آگاهی رسانه ملی به این موضوع که حل مشکلات اقتصادی یکی از اصلی‌ترین مطالبات مردم از دولت و حاکمیت است، باید از صاحبان تفکرات اقتصادی به جای نمایندگان احزاب سیاسی دعوت به عمل آورده شود تا با ارائه راهکارهای درست و پیشنهادهای اساسی زمینه‌ها برای حل چالش‌های اقتصادی فراهم شود.
بی‌توجهی به دعوت از کارشناسان اقتصادی و باز کردن زمینه برای نمایندگان احزاب سیاسی که بخشی از آنها را می‌توان احزاب از رده خارج سازشکار غرب‌گرایی دانست که تا کنون در قالب احزاب فتنه به پا کرده‌اند، نه تنها به کاهش مشکلات و چالش‌های اقتصادی مردم منتهی نمی‌شود؛ بلکه مردم را نگران می‌کند که این بار نیز مسائل سیاسی و جناحی و حزبی بر مشکلات اصلی ایران، یعنی مسائل اقتصادی ارجح شده است؛ به این دلیل مردم دلسرد می‌شوند. بنابراین، باید از حضور نمایندگان احزاب سیاسی که منجر به ایجاد دو دستگی و دوگانگی در جامعه می‌شوند و به جای حل مشکلات اقتصادی زمینه‌ساز بهره‌برداری‌های سوء سیاسی می‌شوند، جلوگیری شود تا راه برای حضور کارشناسان نخبه اقتصادی باز شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات