بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۵۵۸۲۱

سی‌ان‌ان: حمله به ایران نامحتمل‌ترین گزینه است

یک شبکه آمریکایی به نقل از منابع خود گزارش کرده که هیچ شواهدی در خصوص نقش مستقیم ایران در حمله اخیر به پایگاههای نظامی آمریکا وجود ندارد.

شبکه خبری سی‌ان‌ان با استناد به اظهارات مقامات آمریکایی در مدت‌زمان سپری‌شده پس از کشته شدن نظامیان آمریکایی در حمله پهپادی در خصوص اقدامات احتمالی پیش‌رو، نوشت که حمله به ایران یکی از نامحتمل‌ترین گزینه‌ها است.

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید جان کربی روز گذشته (دوشنبه) به شبکه سی ان ان گفت: «ما به دنبال جنگ با ایران نیستیم. ما به دنبال درگیری بزرگ‌تر در خاورمیانه نیستیم. در حقیقت تمامی اقدامات رئیس‌جمهور (بایدن) با هدف تنش‌زدایی و تلاش برای کاهش تنش‌ها طراحی شده است».

علی‌رغم آن‌که در نهایت ایالات متحده به بهانه حمایت ایران از گروههای مقاومت، جمهوری اسلامی را مقصر حمله اخیر به پایگاه نظامی خود در اردن معرفی می‌کند، اما سی ان ان به نقل از چندین منبع گزارش کرد که هنوز «هیچ نشانه‌ای» از نقش مستقیم ایران در حملات روز یکشنبه وجود ندارد و هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد ایران عمداً علیه ایالات متحده تنش‌زایی کرده باشد.

مقام‌های نظامی آمریکا یکشنبه شب گفتند که سه نظامی این کشور در حمله شبانه پهپادی به یک پایگاه آمریکا در اردن کشته و دستکم ۲۵ پرسنل نظامی نیز زخمی شدند.دولت جمهوری اسلامی ایران هرگونه مشارکت در این حمله را رد کرده است.

 

یکی از مقام‌های آمریکایی به سی ان ان گفته است: «فکر نمی‌کنم هدف این (حمله) تنش‌زایی بوده باشد».

مدیر برنامه غرب آسیا در مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی جان آلترمن به سی ان ان گفته است حتی اگر آمریکا تلاش کند از طریق حملات محدود انتقام‌جویانه و متناسب تنش‌زدایی کند، از «نظر ایران و نائبانش ضعیف به نظر خواهد رسید».

از طرف دیگر، یکی از مقام‌های نظامی سابق ارتش آمریکا که از نزدیک تحولات خاورمیانه را دنبال می‌کند، به سی ان ان گفته است: «هر پیامی که مشاهده می‌کنید،‌ حاوی سخنانی از ترس و نگرانی دولت (بایدن) از تنش‌زایی است».

برچسب ها: سی ان ان ، اردن ، آمریکا ، بصیرت
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات