تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۵۵۱۳۵

شبکه ۱۳ اسرائیل: بلینکن به اسرائیلی‌ها گفته از بین بردن حماس غیرممکن است

شبکه 13 رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که وزیر خارجه آمریکا در جریان نشست خود با وزرای کابینه جنگ اسرائیل تاکید کرده که از بین بردن کامل جنبش حماس غیرممکن است.

شبکه 13 رژیم صهیونیستی به نقل از مقام‌های اسرائیلی گزارش داد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در جریان نشست با کابینه جنگ اسرائیل تاکید کرد که فلسطینیان آرزوهایی دارند و باید آنها را پذیرفت.

بر اساس گزارش شبکه 13، نشست بلینکن با برخی از اعضای کابینه رژیم صهیونیستی با تنش همراه بوده است.

شبکه 13 در ادامه گزارش خود خبر داد که بلینکن در نشست کابینه جنگ اسرائیل تاکید کرده که از بین بردن کامل حماس غیرممکن است.

مقامات رژیم صهیونیستی طی هفته‌های گذشته بارها مدعی شده‌اند که هدف آنها از جنگ غزه نابودی حماس است اما مقام‌های کشورهای مختلف تاکید کرده‌اند که حماس یک اندیشه بوده و نابودی اندیشه در میدان نبرد غیرممکن است.

چند روز پیش بود که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته بود: «نمی‌توان یک اندیشه را در میدان نبرد از بین برد و در پایان جنگ باید به خواسته‌های ملت فلسطین پاسخ مثبت داده شود».

 «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن نیز پیشتر تاکید کرده بود که  «نمی‌توانیم بفهمیم که اسرائیل چگونه می‌تواند به هدف خود برای نابودی جنبش حماس دست یابد، حماس یک اندیشه است و اندیشه را با زور اسلحه نمی‌توان از بین برد».

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین نیز چندی پیش تاکید کرده بود هر گونه شرط‌بندی روی مقدمه‌چینی برای شکل‌گیری غزه‌ای بدون حماس و گروه‌های مقاومت توهم و یک سراب است.

نیروهای مقاومت فلسطین در تاریخ هفتم ماه اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به تجاوزات نیروهای اسرائیلی در قدس اشغالی و کرانه باختری عملیات بزرگی را تحت عنوان «طوفان الاقصی» آغاز کردند که طی آن بیش از ۱۰۰۰ صهیونیست کشته شدند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات