بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۵۵۸۲۸

امیرعبداللهیان در دیدار با نخست وزیر پاکستان: رفاه ساکنان مرزها یکی از راهکارهای مهم مبارزه با تروریسم است

وزیر امور خارجه گفت: توسعه و رفاه مردم ساکن در مرزها یکی از راهکارهای مهم مبارزه با تروریسم است.

«حسین امیر عبداللهیان» وزیر خارجه کشورمان شامگاه دوشنبه در آخرین مرحله سفر یک روزه خود به پاکستان با انور الحق کاکر، نخست وزیر پاکستان دیدار نمود.

وزیر خارجه کشورمان در این ملاقات با اشاره به ملاقات‌های خود با فرمانده ارتش و وزیر امور خارجه پاکستان اظهار داشت: ما به توافقات خیلی خوبی در زمینه مبارزه با تروریسم رسیدیم. تروریست‌هایی که دولت و مردم دو کشور را هدف قرار داده اند. در این زمینه در خصوص اجرای توافقات قبلی خصوصاً توافقنامه امنیتی به امضا رسیده بین مقامات دو کشور به جمع بندی خوبی رسیدیم.

وزیر امور خارجه کشورمان اضافه کرد: به غیر از موضوعات امنیتی، توافق در خصوص موضوعات تجاری، اقتصادی، اتصالات نیز پیشرفت‌های خوبی به دست آورده ایم. زیرا هر دو طرف معتقد هستند که اقتصادی کردن مرزها و گسترش بازارچه‌های مرزی و گذرگاه‌های بیشتر در مرز موجب توسعه منطقه شده و توسعه و رفاه مردم ساکن در مرزها یکی از راهکارهای مهم مبارزه با تروریسم است.

نخست وزیر پاکستان نیز در این ملاقات ضمن اظهار خرسندی از توافقات به عمل آمده با اشاره به روابط تاریخی و تمدنی دو کشور اظهار داشت: ما به خوبی نگرانی‌های امنیتی جمهوری اسلامی ایران را درک می‌کنیم و می‌دانیم شما هم نگرانی‌های ما را متوجه هستید. به طور قطع همکاری‌های ما در همه زمینه‌ها می‌تواند موجب تقویت امنیت در هر دو کشور باشد.

نخست وزیر پاکستان از اجرایی شدن توافقات به عمل آمده بین دو کشور استقبال نموده، بر تشکیل کمیته‌های مختلف کاری برای پیگیری توافقات تاکید نمود.‌

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات