بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۵۵۶۳۸

تبریک امیرعبداللهیان به دولت و مردم آفریقای جنوبی

وزیر امور خارجه ضمن حمایت از ابتکار عمل آفریقای جنوبی در شکایت از رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری این موفقیت را به دولت و مردم این کشور و ملت فلسطین تبریک گفت.

در پی شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران این موفقیت را به دولت و ملت آفریقای جنوبی تبریک گفت.

 

امیرعبداللهیان در این باره اعلام کرد: موفقیت آفریقای ‌جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری در جریان طرح شکایت از رژیم صهیونیستی را به دولت و ملت آفریقای‌جنوبی، ملت فلسطین و خانم نالدی پاندور وزیر امور خارجه این کشور تبریک می‌گویم. 

 

‏وی افزود: بار دیگر بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از ابتکار عمل دولت آفریقای جنوبی تأکید می‌کنم.

 

‏به گزارش فارس، دیوان بین‌المللی دادگستری امروز جمعه در رأی اولیه خود در پرونده شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی، فهرستی از اقداماتی که تل‌آویو باید در جنگ غزه انجام دهد را قرائت کرد.

 

«جوآن دونوگو» رئیس و قاضی دادگاه لاهه در این جلسه گفت: «دیوان از فاجعه‌ای که در غزه رخ می‌دهد کاملا آگاه است و کشتار جاری در غزه را محکوم می‌کند». وی با بیان اینکه دادگاه لاهه این اختیار و صلاحیت را دارد که اقدامات اضطراری را در این پرونده اعمال کند، تصریح کرد: «دادگاه نمی‌تواند درخواست اسرائیل برای رد شکایت آفریقای جنوبی را بپذیرد».

 

وزیر خارجه همچنین یادآور شد: امروز مقامات رژیم جعلی اسرائیل منفورترین افراد نزد افکار عمومی جهان هستند که باید به دلیل ارتکاب نسل‌کشی و جنایات بی‌سابقه جنگی علیه فلسطینی‌ها فورا به دست عدالت سپرده شوند.

 

‏رئیس دستگاه دیپلماسی تأکید کرد که حمایت همه‌جانبه کاخ‌ سفید از جنایات صهیونیست‌ها نیز هیچگاه فراموش نخواهد شد و مورد توجه و پیگیری افکار‌عمومی قرار دارد.

 

امیرعبداللهیان از همه‌ همتایان خود در کشورهای جهان تقاضا کرد که از اقدام آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری حمایت کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات