صبح صادق >>  دیدگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۵۶۵۳۰

مشق حماسه

 «پیام انقلاب باید به زبان شعر و هنر که اصیل‌ترین و خالص‌ترین و گیراترین زبان‌هاست منتقل شود.»
رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی)
 
فراخوان دوازدهمین کنگره شعر فرهنگیاران سپاه با این جمله زیبا از رهبر معظم انقلاب شروع شده بود. کنگره‌ای که سه‌شنبه گذشته، یعنی ۲۴ بهمن با برگزاری کارگاه توانمندسازی شاعران شرکت‌کننده شروع شد و روز بعد، یعنی چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ با مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد. معاونت فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه با مشارکت سازمان فرهنگی خانواده پاسداران و معاونت امور وابستگان سپاه، دوازدهمین کنگره شعر فرهنگیاران سپاه را برگزار کرد. این کنگره با هدف شناسایی، جذب، توانمندسازی و به‌کارگیری ظرفیت فرهنگیاران شاعر سپاه، برای استفاده از این ظرفیت در توسعه، گسترش و تعمیق نشر معارف و فرهنگ اسلامی، برنامه‌ریزی شده بود.
این مراسم با سخنرانی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار «علی فدوی» آغاز شد و سردار سرتیپ دوم «حسین محبی» معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه، مطالبی را درباره فعالیت شاعران سپاه بیان کردند. در این مراسم که در سالن همایش «ولایت» ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد، ضمن شعرخوانی شاعران برگزیده سپاه، تعدادی از شاعران کشوری از جمله دکتر محمدحسین انصاری نژاد و استاد سیدمهدی حسینی شعر خواندند و در پایان پس از معرفی نفرات برگزیده از نفرات برتر و خانواده‌های معظم شهدای شاعر تجلیل شد. شاعران این دوره باید در زمینه‌های انقلاب اسلامی، بصیرت، خانواده، معنویت، شهدا و دفاع مقدس، طنز و بخش ویژه که هر کدام به چند شاخه تقسیم می‌شدند، با هم رقابت می‌کردند. طبق گزارش دبیرخانه کنگره تعداد افراد شرکت‌کننده در این کنگره ۳۴۶ نفر با حدود ۷۹۵ اثر بوده که نفرات اول و همچنین نفرات شایسته قدردانی شعر خواندند. طبق تصمیم داوران، رتبه اول را در محور انقلاب اسلامی، داود رحیمی از سپاه اصفهان به خود اختصاص داد و در محور بصیرت، سیده‌اعظم حسینی از شیراز شایسته رتبه اول شناخته شد.
در محور خانواده که یکی از موضوعات این رقابت بود، حسن دافوس و در محور معنویت، فاطمه عارف‌نژاد از تهران و در بخش ویژه سیده اعظم جلال‌زاده از یزد رتبه اول را به دست آوردند.
از برنامه‌های اختتامیه، پخش کلیپ شعرخوانی شاعران فرهنگیار در محضر رهبر معظم انقلاب بود که نشان از وجود شاعران فرهیخته در میان فرهنگیان بود. سرودخوانی زیبای گروه سرود غدیر معاونت فرهنگی و تبلیغات هم جزئی از این برنامه پرشور فرهنگی بود.  همچنین پس از شعرخوانی فاطمه افشاریان، فرزند شهید مجید افشاریان از ایشان قدردانی شد. در این مراسم شاعر گرانقدر عبدالله عزیزیان، پدر شهید محسن عزیزیان هم حضور داشت که از ایشان نیز تجلیل به عمل آمد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات