صبح صادق >>  پرونده >> پرونده
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۵۶۸۸۸

مجلس انقلابی و مجلس انقلابی‌تر

پایگاه بصیرت / ملیحه زرین‌پور/ گروه پرونده
انتخابات مجلس دوازدهم در پیش است، کاندیداها در حال تبلیغ هستند و چند روزی تا انتخاب فرد اصلح از سوی مردم زمان باقی مانده است؛ شور و شوق انتخاباتی حاکم بر کشور باز هم برآوردهای دشمن را در شکست انتخابات برهم زد؛ چرا که مردم انقلابی ایران بیش از آنکه به هجمه‌ها و سیاه‌نمایی‌های دشمنان این آب و خاک گوش بسپارند، دل و جان به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب سپرده و تلاش خود را برای شناسایی بهترین افرادی که بتوانند نقش خادمان مردم را به خوبی ایفا کنند، به کار گرفته‌اند. 
 
از تلاش دشمن تا بی‌محلی مردم
در این میان، دشمن باز هم در حال سیاه‌نمایی است و مدام با انتشار دروغ‌هایی باور نکردنی سعی در ملتهب کردن فضای کشور دارد تا شاید فکر و ذکر مردم را از انتخابات، مهم‌ترین اتفاق سیاسی کشور منحرف کرده و بتواند به اهداف و آرزوهای دست‌نیافتنی و دور و درازش که ۴۵ سال است با عناوین و شکل‌های گوناگون برایش برنامه ریخته است، برسد.
حالا مردم در اثنای تبلیغات نامزدهای انتخابات و وعده و وعیدهای انتخاباتی با چشمانی بازتر در جست‌وجوی حقیقت کاندیدایی هستند که چند مرحله تأیید صلاحیت را از سوی شورا‌های محلی و استانی و بعد هم شورای نگهبان گذرانده‌اند، اما باز هم باید دید وعده‌ها و وعیدهای‌شان چقدر با واقعیت‌های محقق شده یا قابل تحقق همخوانی دارد؟  این همه به معنای تودهنی محکم ایرانی‌ها به دشمنان آمریکایی و صهیونیستی است که کاری جز دروغ‌پراکنی و حرص خوردن از پشتیبانی مردم از نظام ندارند و شاید هم شور انتخاباتی حاکم بر چند روز مانده به ۱۱ اسفند را هم گردن خود نظام بیندازند و طبق عادت همیشگی‌شان بگویند: «کار خودشونه!»
 
وعده‌های جدید با کارنامه یازدهمی‌ها
دشمن به کارش ادامه می‌دهد تا مردم را دلسرد و با خودش همراه کند؛ اما مردم با بی‌محلی به دنبال انتخاب خود هستند.
بسیاری در این میان به سراغ سؤالاتی پیرامون کارآمدی مجلس یازدهم و کارنامه قابل قبول یا مردودی مجالس گذشته رفته‌اند تا میزان راستی و درستی وعده‌های کاندیداهای مجلس دوازدهم را با آن تطبیق داده، بلکه بتوانند اصلح‌ترین افراد را در راستای تحول‌آفرینی در جامعه و حل مشکلات و معضلات اساسی، همچون مشکلات اقتصادی گزینش کنند.
حالا سؤال اینجاست مجلس قبلی تا چه حد کارآمد بوده و چه نقشی در جامعه داشته است و حالا مردم با نگاهی به ‌کارنامه مجلس قبل چطور می‌توانند نقش نمایندگان وابسته به احزاب یا مستقل و... اما دلسوز و کار آمد را بررسی کرده و فرد مورد نظرشان برای مجلس دوازدهم را انتخاب کنند؟
«جعفر قادری» نماینده مجلس یازدهم معتقد است اگرچه مجلس یازدهم نتوانسته است همه انتظارات و توقعات جامعه را برآورده کند، ولی کارهای بزرگی را انجام داده که در خور توجه تأمل است.
قادری به قانون جهش تولید مسکن، قانون جهش تولید دانش‌بنیان، قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، قانون بانک مرکزی، قانون سوت‌زنی در فرارهای مالیاتی، قانون جوانی جمعیت و خانواده، قانون برنامه هفتم و قانون مالکیت معنوی، قانون تأمین مالی تولید زیرساخت‌ها، قانون تسهیل مجوزها، اصلاح قانون انتخابات و خیلی قوانین دیگر اشاره می‌کند که توانسته از جامعه گره‌گشایی کرده و مشکلات بسیاری را حل کند و به عبارتی نشان‌دهنده کارنامه و عملکرد قابل قبول و نقش کلیدی مجلس یازدهم در رفع معضلات و مشکلات است.
وی عملکرد مجلس یازدهم را قابل قبول دانسته و اعلام می‌کند، درست است که خیلی جاها نتوانستیم به دلیل وجود محدودیت‌هایی گره‌گشا باشیم، ولی قطعاً نمایندگان مجلس یازدهم تلاش خود را کرده‌اند.
 
مجلس انقلابی و مجلس انقلابی‌تر
«ابراهیم عزیزی» دیگر نماینده مجلس یازدهم هم بهترین نمره به مجلس یازدهم را از جانب رهبر معظم انقلاب می‌داند؛ آنجا که مجلس یازدهم لقب مجلس انقلابی را از رهبر فرزانه انقلاب گرفت. وی بر این باور است که طبیعتاً مجلس یازدهم این لقب را به وابسته کارکردش در بخش‌های مختلف هم حوزه‌های تقنینی و هم حوزه‌هایی که به نوعی جزء وظایف نمایندگان بود، این لقب و عنوان پر افتخار را دریافت کرده است. 
عزیزی هم خود بر کارنامه قابل قبول مجلس یازدهم تأکید دارد و بر این باور است که مجلس دوازدهم انقلابی‌تر خواهد بود. چنانکه مجلس یازدهم در تقنین قوانین سراغ قوانین اثرگذار، زیرساختی و زیربنایی رفته است، مانند قانون جوانی جمعیت، قانون اقدام راهبردی، قانون امنیت قضایی، قانون آزادسازی ورود خودرو، قانون سربازی، برنامه هفتم توسعه و تصویب آن، اصلاح ساختار بودجه و بسیاری قوانین دیگر که اینها در رتبه‌بندی و همسان‌سازی رفته و طبیعتاً فرصت‌های بسیاری برای آینده کشور فراهم خواهد آورد.
 
ساختار اقتصادی مورد سؤال مردم
این نماینده مجلس اصلاح ساختار اقتصادی کشور را هم نیازمند قوانین درست و کارآمد و هم نیازمند اجرای درست می‌داند و معتقد است: «گاهی ریل‌گذاری درست مجلس در اجرا از سوی مجریان دچار مشکلاتی می‌شود؛ مانند وقتی حدود ۴۳۰ هزار میلیارد از منابع ارزی کشور به تعدادی اقلام و کالاهای اساسی تعلق می‌گیرد و دستاوردی هم برای مردم ندارد؛ ریل‌گذاری از سوی مجلس انجام شده، اما دولت گذشته نتوانسته است خوب از پس اجرای این ریل‌گذاری بربیاید و اجرای ناقص آن بحثی است که باید جداگانه دنبال شود.»
عزیزی در ادامه به تغییر ساختار بودجه از سوی مجلس اشاره کرده و می‌گوید: «حوزه‌های انتقال آب به ویژه از دریای عمان و خلیج‌فارس مورد توجه مجلس بوده، یعنی یک ریل‌گذاری خوب برای صنعت و اقتصاد و اشتغال کشور و اینکه امروز بخشی از ظرفیت‌های نفت را به کمک عمران و آبادانی، دفاع و امنیت آورده‌ایم؛ یعنی نگاه درست به سرمایه ملی کشور داشته‌ایم.»
باید اذعان داشت، این دفاع از عملکرد مجلس یازدهم یک طرف ماجراست و می‌توان با قیاس این عملکرد با آنچه نامزدهای مجلس یازدهم در سال ۱۳۹۸ و تبلیغات انتخاباتی خود بر آن تأکید داشته‌اند، جواب قانع‌کننده‌ای برای صلاحیت مدنی و اجتماعی این افراد نسبت به حرف و عمل‌شان یافت و ضمن انتخاب اصلح‌ترین‌ها در مجلس دوازدهم تو دهنی محکم‌تری به دشمنی بزنند که می‌خواهد مردم را بی‌تفاوت به تبلیغات نامزدهای مجلس دوازدهم نشان دهد. 
در حالی که باید کور باشیم تا شور و نشاط انتخاباتی حاکم بر کشور از تبلیغات گسترده نامزدها تا بحث و نظرات در گعده‌های محلی و بازاری مردم در میان خودشان بدون حضور دیگران آن هم چند روز مانده به بزرگ‌ترین اتفاق سیاسی کشور را نبینیم و بخواهیم همانند دشمن تصور کنیم که مردم به جای دل و جان به فرمان رهبری به یاوه‌گویی‌های روی‌گردانی مردم از نظام از سوی دشمن گوش فرا داده و خبری از انتخابات پر شور نخواهد بود! 
اما واقعیت این است که مردم انقلاب کردند تا دست همین دشمن زبون را از سرنوشت خود و فرزندان‌شان کوتاه کنند و تا پای جان بر پشتیبانی از نظام و انقلاب‌شان مانده و خواهند ماند و قطعاً بهترین وکلای خود را نیز راهی مجلس دوازدهم خواهند کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات