تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۵۷۱۴۷

نخست‌وزیر عراق: ایران در جنگ با داعش، در کنار ما قرار داشت

نخست‌وزیر عراق با تأکید بر لزوم پایان یافتن حضور ائتلاف آمریکا در این کشور، گفت جمهوری اسلامی ایران، به عنوان یک کشور همسایه و دارای اشتراکات دینی و اجتماعی، در جنگ با داعش، از بغداد حمایت کرد.
«محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق شامگاه امروز یکشنبه تأکید کرد که «جمهوری اسلامی ایران، کشور همسایه ماست که مشترکات دینی و اجتماعی با هم داریم. ایران در جنگ با داعش، در کنار ما بود».السودانی با اشاره به اینکه «عراق در تلاش است دیدگاههای طرفهای مختلف را به هم نزدیک کند»، گفت: «امنیت و ثبات عراق، اولویت ماست. عراق بخشی مهمی از منطقه است».وی با بیان اینکه جامعه بین‌الملل نتوانسته کشتار در غزه را متوقف کند، تصریح کرد: «موضع فلسطین، برای مردم عراق یک مسئله بنیادین است. موضع دولت هم توقف تجاوز به غزه و عدم گسترش دامنه جنگ است».نخست وزیر عراق با اشاره به ادامه تلاشها برای پایان بخشیدن به مأموریت ائتلاف آمریکا موسوم به ضد داعش، در عین حال گفت: «پایان حضور ائتلاف، به معنای قطع رابطه با کشورهای این ائتلاف نیست. زمان اعلام پایان ائتلاف در عراق، منوط به کمیته‌های گفت‌وگو است».
فؤادحسین وزیر خارجه عراق هم جمعه گذشته تاکید کرد که مذاکرات با طرف آمریکایی در خصوص حضور ارتش آمریکا و نیروهای ائتلاف در خاک عراق همچنان ادامه دارد و منتظر گزارش نهایی کارگروه دوجانبه هستیم.وزیر خارجه عراق همچنین مدعی شد که «واشنگتن از بغداد به دلیل عدم هشدار قبلی در مورد حملات هوایی به خاک عراق در تاریخ دوم فوریه عذرخواهی کرده است».آمریکا دوم فوریه حملاتی را به چند پایگاه در خاک عراق و سوریه انجام داد؛ بغداد و دمشق هر دو حمله به سرزمین های خود را به شدت محکوم کرده و مصداق تجاوز خوانده بودند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات