صبح صادق >>  صفحه آخر >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۵۷۵۲۰

اعتماد به نفس

پایگاه بصیرت / میثیم عبدالوند/ گروه جوان
«اعتماد به نفس» موضوعی است که از کودکی مورد توجه است و پرورش و داشتن این نعمت، در روند موفقیت‌های آینده بسیار مهم و ارزشمند است. شخصی که به خودش و رفتارش اطمینان دارد، نه آنطور که خودخواه یا خودبزرگ‌بین باشد، بلکه آنطور که بتواند در شرایط سخت، درست‌ترین تصمیم را بگیرد و در مواقع مورد نیاز از شرایط نامطلوب عبور کند و ذهن و روح خود را بازیابی کند و بتواند از حق خود دفاع کرده و در برابر ناملایمات ایستادگی کند. خود تحقیر نباشد و برای رسیدن به خواسته‌هایش تلاش کافی داشته باشد. خسته نشود و ناامید نباشد. برای داشتن همه اینها نیاز است تا اعتماد به نفس خوب شناخته شود و خود شخص اقداماتی انجام دهد.
اعتماد به نفس، یعنی نظر دیگران، تعبیر و تفسیر دیگران در مورد کار صحیح، پوشش درست و انتخاب سالم و شیوه رفتارمان، اثری بر ما نگذارد و بسته به نظر و خواست دیگران تغییر نکنیم، مگر اینکه نظرشان در جهت بهبود رفتار و شرایط ما باشد. اعتماد به نفس، به احساس خوب داشتن کمک می‌کند، به حس مفید بودن و کافی بودن. برای داشتن احساس عالی؛ چند کار می‌توان انجام داد که بسیار ساده و کوچک است، اما تأثیر بزرگ و عمیقی دارد.
اول اینکه به داشته‌های‌تان توجه کنید، هر چند کم، برای نمونه همان پول کمی که دارید، یا خانه کوچک‌تان، فرزند سالم، کار و درآمدی که شما را از نیازمندی نجات می‌دهد. 
بابت داشته‌های‌تان شکرگزار باشید. یعنی نگویید آنقدر کم است که جای شکر ندارد. یا دیگران خیلی بیشتر و بهترش را دارند. برای هر میزان دارایی، مخصوصاً سلامتی، خدا را سپاس بگویید. این شکرگزاری علاوه بر تقویت روحی شما، اعتمادبه نفس‌تان را بالا می‌برد.
ویژگی‌های خوب‌تان را ببینید و آنها  را به هر میزان که می‌شود تقویت کنید.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات